AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Samme farge men annen glans grad? Eller hvit? Anonymkode: 954f8...b6a
Million Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 (endret) Hvitfargen "bomull" er mest brukt av produsentene av listverk og karmer, så gå for den. Den er hvit, men ikke blåhvit og "stikkende" i tonen. PS! Listmalinger er gjerne blankere enn veggmaling. Listverk skal liksom "glinse" litt mer. Endret 6. juni 2024 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Du kan bruke Egghvit eller Bomull til Sand. Mest sannsynlig er det nok Bomull som er malt fra før. Jeg har malt lister med Egghvit, uvitende om det var Egghvit eller Bomull som var brukt fra før, og det gikk fint. Glansgrad 40 (halvblank) er vanlig å bruke på lister. Er du den samme som skal male med Sand før salg? Hvis du skal male for salg ville jeg ikke malt listene i samme farge som vegg. Da blir det mye jobb for kjøper dersom de vil bytte farge. Anonymkode: a1f93...481
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Vi har sand på vegg og sand på kant rundt vindu. Synes det er fint, men ikke sikkert at alle liker det. Jeg ville nok synes at både dør og list i samme farge ville blitt litt vel institusjon. Anonymkode: e4e52...cb0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 Ville valgt helmatte vegger, og glansgrad 15 på listverk. Bomull er «standard» hvitfargen det meste ferdigmalt kommer i. Anonymkode: 8ec23...50b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Takk for svar alle sammen😊👍🏻 Anonymkode: 954f8...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå