Gå til innhold

Hvilken dagkrem er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker Weleda Skin Food nå. Syns den gir en fin glød under sminke og huden min blir ikke tørr. Men jeg får litt kviser noen ganger og tror ikke den tar så veldig hensyn til akkurat det. 

Jeg lurer litt på denne:

https://www.vita.no/hudpleie/cosrx-advanced-snail-92-all-in-one-cream

Ser den er mest solgt i flere nettbutikker og jeg har god erfaring med en rens fra Cosrx. 

Noen som har prøvd den eller har andre tips? Jeg er i midten av 30-årene.

Anonymkode: 23415...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes dermalogica er veldig bra for min tørre og urene hud. Jeg renser med dermalogica-rens ment for uren hud (active clearing), og så bruker jeg skin smoothing cream etterpå. Bruker gjerne også noen dråper hyaluronsyre (kjøper gjerne the ordinary her) før jeg har på kremen. 

Hvis man har veldig god råd, er jo PCA Skin det aller beste, men jeg har ikke såå god råd, og kjøper bare produkter derifra en sjelden gang. 

Både dermalogica og PCA har aktive ingredienser i sine produkter. Derfor koster det jo også litt penger. 

Anonymkode: d305d...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dagkrem som er best, kommer jo an på hudtype og behov. Skin Food inneholder mange fettstoffer, bl.a. solsikkeolje, lanolin og bivoks, som er utmerket dersom man har tørr hud, men som også kan være skikkelig kvisetriggende for kombinert og fet hud. Kremen fra COSRX som du snakker om, inneholder svært lite fettstoffer, så det kan hende du vil oppleve at den gir for lite fukt, men du må nesten bare prøve deg frem. 

Det finnes gode fuktighetskremer i alle prisklasser, og den kremen som fungerer best for deg, er ikke nødvendigvis det dyreste. Jeg er enig med AB over her at Dermalogica er et bra merke med gode produkter og ingredienser - men de passer ikke for min hud. Jeg har forsøkt flere av produktene deres, bl.a. tre av fuktighetskremene, og jeg opplever at de ikke gir tilstrekkelig fukt til min kombinasjonshud som lett blir dehydrert. Det betyr som sagt ikke at det er noe "feil" med Dermalogica, bare at den ikke er optimal til min hud. 

Mitt forslag, og den beste fuktighetskremen jeg har prøvd (og jeg har prøvd en del), er Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer. Den er en mellomting mellom en krem og en gelkrem, gir masse fukt uten å være fet, og fin glød takket være niacinamide. Den er ikke spesielt dyr, men varierer i pris fra rett under 500,- til nesten 800,. Akkurat nå er den på tilbud her: https://www.blivakker.no/product/3228422?utm_campaign=pmax-groupb-highmargin-google&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw34qzBhBmEiwAOUQcF7CwRR9MEbMAeyZU2LuyOnPdO1I8aKAg1Lb-RUcNJkrl8PhPj1QUqxoCUbMQAvD_BwE

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...