AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Er et vanskelig boligmarked her jeg bor. Jeg er alenemor og har tre barn. Jeg klarer ikke å finne noen plass å bo som er nær skolen til barna. Hva kan jeg gjøre? Jeg søkte om startlån fra husbanken, men fikk beskjed om at siden barnetrygd er en ytelse jeg får frem til barna er 18 år, så kan ikke den regnes med. Skjønner ingenting jeg. Fikk først beskjed om at den blir regnet med. Er så fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal si til barna mine. Anonymkode: dea04...cf5 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Flytte inn i en annen skolekrets, eller til et annet sted hvor det er mulig å bo? Anonymkode: 8a7d3...2f7 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 ❤️ Skjønner dette ikke er greit å stå i, men det kommer til å gå bra. Barn flytter og bytter skole og det går bra, selv om det er en omstilling. Letteste er vel å rett og slett være ærlig og fortelle at dere må flytte til et sted dere har råd til å kjøpe bolig? Er leiemarkedet evt en mulighet? Eller kan du finne en bolig med utleiemulighet? Da kan du fort finansiere mye av lånet med leieinntekter, og banken vil regne det inn. Anonymkode: 64936...129 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Da må dere enten flytte eller bo trangere. Anonymkode: 82716...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Har du valgt å få så mange barn uten å tenke over hvordan du skal klare deg alene.. Får du ikke noe sted å bo, må du lete et annet sted. Anonymkode: 7312d...972 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du valgt å få så mange barn uten å tenke over hvordan du skal klare deg alene.. Får du ikke noe sted å bo, må du lete et annet sted. Anonymkode: 7312d...972 Så hyggelig og hjelpsom du er da Anonymkode: 5e76b...0ad 14
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Er leiemarkedet jeg leter på, men er ingenting ledig nå i det området. Er det som er problemet mitt. Må flytte ut av skolekretsen til barna og det er mye dyrere i det området. Og til du som er så morsom og mener jeg ikke har tenkt over dette. Du vet ingenting om min situasjon. Jeg hadde et finansieringsbevis for å overta bolig. Men eksen min har trenert saken i langt over et år nå så nå har jeg ikke noe annet valg enn å flytte. ts Anonymkode: dea04...cf5 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 Da må du kanskje dessverre flytte. Kanskje må du også vurdere å flytte til en annen kommune. Det er kjedelig, men dere må jo ha tak over hodet. Anonymkode: 4f589...990 3
mimifin72 Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 Flytte til en kommune hvor det er billigere å bo 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Skrevet 7. juni 2024 Må flytte et annet sted. Kjente ei som måtte flytte langt ut på landet og kjøpe bolig til 300k med fire soverom. Prisene steg og fikk egenkapital igjen til å flytte mer sentralt igjen Anonymkode: 0d2d9...09c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er leiemarkedet jeg leter på, men er ingenting ledig nå i det området. Er det som er problemet mitt. Må flytte ut av skolekretsen til barna og det er mye dyrere i det området. Og til du som er så morsom og mener jeg ikke har tenkt over dette. Du vet ingenting om min situasjon. Jeg hadde et finansieringsbevis for å overta bolig. Men eksen min har trenert saken i langt over et år nå så nå har jeg ikke noe annet valg enn å flytte. ts Anonymkode: dea04...cf5 Men trener saken. Har du hatt mulighet til å kjøpe han ut til markedspris da? Han kan jo kreve at deres hjem blir solgt på åpent marked. Anonymkode: 7312d...972
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du valgt å få så mange barn uten å tenke over hvordan du skal klare deg alene.. Får du ikke noe sted å bo, må du lete et annet sted. Anonymkode: 7312d...972 En person jeg aldri kunne tenkt meg å bli kjent med👍🏻 Anonymkode: df6f2...125 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 Du må faktisk da vurdere å flytte ut av av skolekretsen. Å bo bostedsløs er ikke et alternativ. Dersom ny bopel fortsatt ligger i grei avstand og kun er midlertidig, inntil dere finner bopel i nåværende skolekrets, kan du argumentere for å få beholde skoleplassene - vise til barnets beste og forutsigbarhet. Det fikk jeg til Et annet alternativ er å flytte og bytte skole på barna. Dersom du finner grei bopel og vil bli der er skolebytte det beste. Men du kan ikke låse deg til ett område når du ikke finner bopel der. Da må du utvide radiusen. (og nei, barnetrygd og barnebidrag blir sjelden regnet som inntekt - fordi den kan være variabel og den kan forsvinne / vil opphøre på et tidspunkt) Anonymkode: 074f5...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må faktisk da vurdere å flytte ut av av skolekretsen. Å bo bostedsløs er ikke et alternativ. Dersom ny bopel fortsatt ligger i grei avstand og kun er midlertidig, inntil dere finner bopel i nåværende skolekrets, kan du argumentere for å få beholde skoleplassene - vise til barnets beste og forutsigbarhet. Det fikk jeg til Et annet alternativ er å flytte og bytte skole på barna. Dersom du finner grei bopel og vil bli der er skolebytte det beste. Men du kan ikke låse deg til ett område når du ikke finner bopel der. Da må du utvide radiusen. (og nei, barnetrygd og barnebidrag blir sjelden regnet som inntekt - fordi den kan være variabel og den kan forsvinne / vil opphøre på et tidspunkt) Anonymkode: 074f5...2e7 Rart det teller for noen og andre ikke da. Anonymkode: 70647...de1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #15 Skrevet 7. juni 2024 Har du prøvd å lage annonse selv, ts, på hybel.no, Facebook eller Finn? Anonymkode: 94e0b...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #16 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er leiemarkedet jeg leter på, men er ingenting ledig nå i det området. Er det som er problemet mitt. Må flytte ut av skolekretsen til barna og det er mye dyrere i det området. Og til du som er så morsom og mener jeg ikke har tenkt over dette. Du vet ingenting om min situasjon. Jeg hadde et finansieringsbevis for å overta bolig. Men eksen min har trenert saken i langt over et år nå så nå har jeg ikke noe annet valg enn å flytte. ts Anonymkode: dea04...cf5 Har du lagt ut annonse selv? Ikke alle som leier ut annonser det. Er mye styr med å motta henvendelser og vurdere hver enkelt osv. Anonymkode: 64936...129
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #17 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Rart det teller for noen og andre ikke da. Anonymkode: 70647...de1 Regnet ikke for meg heller da jeg søkte om boliglån i Husbanken. Sånn er det bare Anonymkode: 074f5...2e7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #18 Skrevet 7. juni 2024 Du kan prøve å legge ut annonse selv, prate med foreldre til de i klassene til barna og høre om de kan dele annonsen din på facebook eller om de kjenner noen som leier ut. Veldig mange som gjør det her hvor jeg bor for det er en populær bydel. Men realistisk sett så er det vanskelig å finne noe som er stort nok når du har så mange barn, er det mange om beinet så vil folk kunne leie ut til høye priser og man velger heller mindre folk og mer penger men du kan jo være heldig og at noen synes synd på deg og tilbyr deg å leie. Legg fokus på at du ikke trenger mer enn 2 soverom og at du er sikker betaler og virkelig ønsker å bli boende i skolekretsen. Det er jo slik av og til at det ikke er mulighet til å bli boende der du ønsker, sånn er det bare så du må nok mest sannsynlig flytte ut til et sted der det er billigere og mer på leiemarkedet, vet ikke hvor det skulle være for slik jeg forstår så er det utrolig vanskelig å finne noe på det åpne leiemarkedet for prisene stiger jo der i takt med lånene vi som eier har. Du må jo bare være åpen og ærlig med barna, man kan jo faktisk ikke trylle frem en bolig. Når det gjelder barnetrygd og barnebidrag så har jeg ikke vært borti at man får dette regnet med når man søker om lån, det sier seg jo selv da det er en midlertidig ytelse. Er kun på steder som kg jeg hører om slike ting... Vet at noen kommuner regner bidrag og barnetrygd som inntekt men det er i forbindelse med sosialhjelp og ikke lån. Anonymkode: 6347f...330 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #19 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): En person jeg aldri kunne tenkt meg å bli kjent med👍🏻 Anonymkode: df6f2...125 Jeg har ganske mange venner jeg, så det går veldig bra 🙂 Anonymkode: 7312d...972
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #20 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du kan prøve å legge ut annonse selv, prate med foreldre til de i klassene til barna og høre om de kan dele annonsen din på facebook eller om de kjenner noen som leier ut. Veldig mange som gjør det her hvor jeg bor for det er en populær bydel. Men realistisk sett så er det vanskelig å finne noe som er stort nok når du har så mange barn, er det mange om beinet så vil folk kunne leie ut til høye priser og man velger heller mindre folk og mer penger men du kan jo være heldig og at noen synes synd på deg og tilbyr deg å leie. Legg fokus på at du ikke trenger mer enn 2 soverom og at du er sikker betaler og virkelig ønsker å bli boende i skolekretsen. Det er jo slik av og til at det ikke er mulighet til å bli boende der du ønsker, sånn er det bare så du må nok mest sannsynlig flytte ut til et sted der det er billigere og mer på leiemarkedet, vet ikke hvor det skulle være for slik jeg forstår så er det utrolig vanskelig å finne noe på det åpne leiemarkedet for prisene stiger jo der i takt med lånene vi som eier har. Du må jo bare være åpen og ærlig med barna, man kan jo faktisk ikke trylle frem en bolig. Når det gjelder barnetrygd og barnebidrag så har jeg ikke vært borti at man får dette regnet med når man søker om lån, det sier seg jo selv da det er en midlertidig ytelse. Er kun på steder som kg jeg hører om slike ting... Vet at noen kommuner regner bidrag og barnetrygd som inntekt men det er i forbindelse med sosialhjelp og ikke lån. Anonymkode: 6347f...330 De eldste barna er 15 og 17. Jeg må iallfall ha 3 soverom. Jeg leste at husbanken skal prioritere barnefamilier slik at barn skal ha en trygg og stabil bosituasjon. Da skjønner jeg ikke at de går ut fra sifo budsjette på meg når jeg har sagt at det budsjettet ikke stemmer på mine forbruk.. ts Anonymkode: dea04...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå