Gå til innhold

Føler meg litt lurt - fyll & fest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ?

Anonymkode: 8f891...33a

Her drar mannen ut med kompiser for å drikke seg full. Vedkommende mener at man må kunne gjøre noe for seg selv. Det finnes sånn 10 000 andre ting man kan gjøre for seg selv, som ikke er fylla. Men for mannen til TS er fylla den eneste hobbyen?

Anonymkode: be127...092

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer var ganske lik som det du beskriver, jeg drakk aldri mens han var på fest både fredag og lørdag hver helg før vi ble sammen. Nå har vi to barn sammen, og han er ute kanskje et par ganger i året. 

De første årene vi bodde sammen, og frem til første ble født, var han ute en gang i mnd omtrent. Men dette var også eneste mulighet for han å være sosial på. Han var eneste i guttegjengen som hadde samboer, alle de andre var single kunne treffes når som helst. Hvordan er det med hans venner? Har han kompiser med barn, eller er han førstemann?

Men likevel, han må jo få lov å leve sitt liv selv om du ikke liker at han drikker. Du kan ikke kontrollere han, og jeg syns egentlig dere har møttes ganske så fint på halvveien. 4 ganger på 6 mnd er overhode ikke mye, etter min mening. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

4 fester siden januar er jo veldig lite, så han har vel vært ærlig om at han har trappet voldsomt ned. Det ha vel gått fra 2-3 i uka til mindre en 1 i måneden ? Høres ut som dere har lurt hverandre litt ved og ikke kommunisere godt nok. Han fester en sjelden gang ( dere høres unge ut ) men det høres ut som sjelden for deg er i prinsippet aldri? 
om du overreagerer må jo du avgjøre . Jeg ( kvinne ) kunne aldri vært sammen med en som deg i 20 og 30 årene,  . Er det for sent og ta abort er det jo ikke for sent og finne en mann som er avholds . For og nekte samboeren din og dra på fest annenhver måned så blir du nok sittende mye alene ja. 

Anonymkode: b7f8b...4c7

Han kan gjerne dra på fest, men han trenger ikke å drikke seg dritings. Har ikke folk impulskontroll overhodet? MÅ de drikke seg gjennom 20- og 30-årene?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Her drar mannen ut med kompiser for å drikke seg full. Vedkommende mener at man må kunne gjøre noe for seg selv. Det finnes sånn 10 000 andre ting man kan gjøre for seg selv, som ikke er fylla. Men for mannen til TS er fylla den eneste hobbyen?

Jeg aner ingenting om hobbyene til mannen til TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gipetto skrev (Akkurat nå):

Min samboer var ganske lik som det du beskriver, jeg drakk aldri mens han var på fest både fredag og lørdag hver helg før vi ble sammen. Nå har vi to barn sammen, og han er ute kanskje et par ganger i året. 

De første årene vi bodde sammen, og frem til første ble født, var han ute en gang i mnd omtrent. Men dette var også eneste mulighet for han å være sosial på. Han var eneste i guttegjengen som hadde samboer, alle de andre var single kunne treffes når som helst. Hvordan er det med hans venner? Har han kompiser med barn, eller er han førstemann?

Men likevel, han må jo få lov å leve sitt liv selv om du ikke liker at han drikker. Du kan ikke kontrollere han, og jeg syns egentlig dere har møttes ganske så fint på halvveien. 4 ganger på 6 mnd er overhode ikke mye, etter min mening. 

Men HVORFOR må man drikke seg full for å være sosial? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Han kan gjerne dra på fest, men han trenger ikke å drikke seg dritings. Har ikke folk impulskontroll overhodet? MÅ de drikke seg gjennom 20- og 30-årene?

Han er voksen og bestemmer selv hvor mye han vil drikke på fest. Du er veldig dømmende overfor de som tar andre valg enn deg selv.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men så hadde vel du aldri gått inn i forholdet med å fortelle at du ikke liker å drikke og at du ikke kommer til å dra ut? Stor forskjell på denne fasen og deg og mannen din…

Anonymkode: 6d1fc...9b6

Men at ts tror han kan gjøre en så stor endring, er ganske naivt av henne. 

Han har vel lyst til å være sammen med henne og håpet på at hun ikke er så ekstrem rundt sosialisering med alkohol. 

Anonymkode: 0be46...7d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke når det gjelder fylla. Folk som elsker fyll må forstå at ikke alle elsker fyll, og mange plages av den. De må også forstå at det er sunt å finne alternative måter å være sosial på. 

Sitat

(ingen spesiell anledning, bare samles for å drikke og ha det gøy)

Hvor står det at han havner på fylla? De samles for å drikke og å ha det gøy - 4 ganger siden januar - det er mindre enn èn gang i måneden. Hvis du klassifiserer dette som fyll så er det MANGE i Norge som ramler på fylla flere ganger i måneden.

Som sagt, så er det faktisk stor forskjell på å kutte seg i fingeren og å skjære av seg hodet.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er innafor abortgrensen på  12 uker… hvis dette ikke er et liv du ønsker for deg eller barnet ditt, å sitte å vente på noen som MÅ gå på fest. Avslutte graviditet og forhold, det finnes skikkelige menn der ute som er villige til å kutte alkohol helt ut.

Anonymkode: 7a112...c1d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke lar han være sosial innimellom kommer du til å kvele han til det tilslutt eksploderer. Det er en god investering i fremtiden og han på halvveien og innimellom si "Han en fin kveld, kos deg". 

Anonymkode: a9e31...654

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Min far ble hardt skadet da jeg var 14 og har hatt et veldig vanskelig forhold til at folk jeg er glad i drikker og blir full etter det, så for meg er det de dealbreaker å vær sammmen med en som skal drikke seg full hver måned mens jeg sitter hjemme alene. Det er kanskje ikke så farlig for andre, men for meg er det det. Og det har jeg vært åpen om siden før vi ble sammen. Da burde han heller vært åpen fra starten hvis festing er viktig for han, i stedet for å betrygge meg om at han ønsker samme livsstil som meg hver gang jeg tar det opp med han.

ts

Festing er jo ikke viktig for han. Han fester jo ekstremt lite. Hvor gamle er dere? Hadde min sønn i slutten av 20 årene festet så lite hadde jeg faktisk lurt på hva som plaget han. Hadde det vært at dama hadde traumer mot « fest» hadde jeg tenkt at hun må ta tak i det , ellers må han komme seg vekk. Det er helt greit og være avholds og asosial , men når man ikke er det og blir det er det gjerne depresjon, eller i dette tilfellet tvang. Det virker litt som at din livsstil var at litt festing er ok før dere flyttet sammen, og nå er det null festing? 
så du har traumer i forhold til alkohol? Har du bearbeidet dette? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke når det gjelder fylla. Folk som elsker fyll må forstå at ikke alle elsker fyll, og mange plages av den. De må også forstå at det er sunt å finne alternative måter å være sosial på. 

Du virker til å ha store problemer her, ingen sted er det nevnt at han drikker seg full, bare at han har vært på fire fester siden januar, noe som er veldig lite. 

Anonymkode: ba402...34a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Etter traumene jeg har fra da faren min ble hardt skadet så klarer jeg ikke å sitte hjemme alene og «kose meg»…har gått til psykolog men sliter fortsatt veldig. Andre ser kanskje på det som «en kveld i måneden til å kose seg alene», men for meg blir det «en måned i uka å sitte alene med bekymringer og ha det fælt».

ts

Beklager altså, men dette er noe du må jobbe med og ikke dytte over på samboeren din. Han skal selvfølgelig ta hensyn, men at han er ute av huset en kveld i måneden må du jobbe med, det er dine traumer. 

Anonymkode: 23f91...338

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du ikke lar han være sosial innimellom kommer du til å kvele han til det tilslutt eksploderer. Det er en god investering i fremtiden og han på halvveien og innimellom si "Han en fin kveld, kos deg". 

Anonymkode: a9e31...654

Går fint an å være sosial med andre foreldre par og familier som ikke drikker/fester på en måte som ikke er forenlig ned småbarnstid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Etter traumene jeg har fra da faren min ble hardt skadet så klarer jeg ikke å sitte hjemme alene og «kose meg»…har gått til psykolog men sliter fortsatt veldig. Andre ser kanskje på det som «en kveld i måneden til å kose seg alene», men for meg blir det «en måned i uka å sitte alene med bekymringer og ha det fælt».

ts

Hva skjedde og hvor gammel var du? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (4 minutter siden):

Ts forteller typen FØR de blir sammen at hun ønsker en fyr som ikke drar på fylla uten mål og mening etter å ha traumer fra oppveksten, at det er en dealbreaker for henne og hvis han ønsker det så er hun ikke interessert.

Typen betrygger henne med at han ønsker den livsstilen hun beskriver

Og du synes det er et fint KOMPROMISS at han skal dra på fylla 4 ganger på 6 mnd når hun sitter hjemme alene, gravid og synes det er vanskelig??? Herregud.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Går fint an å være sosial med andre foreldre par og familier som ikke drikker/fester på en måte som ikke er forenlig ned småbarnstid. 

Det gjør det. Det går også fint å ta en fest med kompiser en gang i måneden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er ikke alltid det passer for mine venninner å komme å holde meg med selskap hver gang han skal på fylla, spesielt ikke om han bestemmer seg for det samme dag, de har også sine travle liv.

ts

Hva er det venninne dine gjør i sine travle liv da? Fester? Vel, ikke kan du være alene og ikke kan du være på fest hvor andre drikker. Har du familie da? En mor eller tante som komme og holde deg med selskap og holde deg i hånden hver gang han skal på fylla annenhver måned ? Har du noen hobbyer? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sjokoladeelskeren skrev (1 minutt siden):

Ts forteller typen FØR de blir sammen at hun ønsker en fyr som ikke drar på fylla uten mål og mening etter å ha traumer fra oppveksten, at det er en dealbreaker for henne og hvis han ønsker det så er hun ikke interessert.

Og du synes det er et fint KOMPROMISS at han skal dra på fylla 4 ganger på 6 mnd når hun sitter hjemme alene, gravid og synes det er vanskelig??? Herregud.

Men ts er ikke avholds, hun holder seg unna fest og alkohol med mindre det er en bursdag eller noe lignende, dvs hun går på fester og drikker selv, når anledningen passer HENNE. 

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (1 minutt siden):

Ja, det synes jeg faktisk. Mener du han skal sitte hjemme med samboeren hver eneste kveld mens hans kompiser er ute å har det gøy? La fyren få leve litt nå før han blir pappa, herregud. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...