Gå til innhold

Føler meg litt lurt - fyll & fest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere er unge. Og noen har mer behov for å få rast fra seg enn andre. 

Så her har vel kanskje ting gått for fort iht å stifte familie. Det får dere ikke gjort så mye med.

Det som kan skje om han fortsatt har et behov for å rase fra seg og ikke får gjort det. Er at han aldri blir ferdig med det heller.

Men livs stilen han fører er ikke helt forenelig med små barn heller.

Så her ser jeg egentlig kun en løsning.  Og det er at dere setter klare regler for dette. Slik at han får vært med kompisene, men også tatt hensyn til deg.

Her må jo dere to i felleskap bli enige sammen.men feks siden du nevner han tar dette på sparket. Bli enig om max antall ganger. At han kan redusere inntaket. Og hvilke helger som er absolutt ikke aktuelt.  Og at du og baby altid skal gå foran kompisene. 

Siden dere er så unge. Så tror jeg ikke det er så lurt å nekte han 100%.  Men møte hverandre litt.

Samtidig kan dere bli enige om at det er 0 drikking siste mnd før fødsel og 3 første mnd etter fødsel.  Fordi da må han være klar iht å a sin del av jobben med baby og hjem. 

Anonymkode: 0c549...a7c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
imagineme skrev (24 minutter siden):

Det som ikke gir mening for deg kan være meningsfylt for andre. Om samboeren din tar seg en fest i måneden sammen med gode kompiser så er vel ikke det så ekstremt?

Hvis han neglisjerer barnet når det blir født på grunn av fyll er saken en helt annen.

Min personlige mening er at du overreagerer, ja.

Og min personlige mening er at et forhold ikke skal bygges på løgn og falske forventninger. TS ønsket seg en mann som ikke drakk seg full. Det er et helt legitimt ønske. Da trenger ikke mannen å lyve at han ikke driver med fyll. Da kan han innrømme at han gjør det, og heller finne seg ei dame som også er glad i fyll. Like barn leker best. 

Anonymkode: be127...092

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det må være mulig å endre seg i løpet av livet. 

Anonymkode: f0d94...f75

Og da må det være mulig for TS å revurdere forholdet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan ikke legge det på ham. Han kan ikke sitte hjemme med deg hver kveld og aldri få lov til å gjøre noe for seg selv fordi du har traumer. 

Anonymkode: 8f891...33a

Så det eneste en mann kan gjøre for seg selv, er dritafylla? Hvilken omgangskrets har du, egentlig?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du må få hjelp med dine problemer, omtrent umulig å finne en som ikke er ute og drikker litt 1 gang i mnd, urimelig å forvente også. De fleste ønsker faktisk noen dager å være alene også så man ikke går drit lei hverandre, sosialisering med andre er sunt

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Han sier at han har trappet ned kraftig og at jeg ikke har noe grunn til å klage,

Enig med ham, 1 fest i mnd er ingenting 

Anonymkode: ba402...34a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Loff77 skrev (Akkurat nå):

Tenker du må få hjelp med dine problemer, omtrent umulig å finne en som ikke er ute og drikker litt 1 gang i mnd, urimelig å forvente også. De fleste ønsker faktisk noen dager å være alene også så man ikke går drit lei hverandre, sosialisering med andre er sunt

Jo da, det er helt fint å finne en slik en. Jeg har en mann som er slik selv. Han er avholds, og ser ingen verdi i å drikke seg full. Han ser heller ingen verdi i å begi seg ut på kjøttmarked = bar. Å være alene er ikke det samme som å rave rundt i fylla. Selvfølgelig er sosialisering med andre sunt, men må all sosialisering i Norge gjøres i fylla? Hva er det med nordmenn, egentlig?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med ham, 1 fest i mnd er ingenting 

Men for ei som ikke ønsker seg en fyllefant, er det 1 gang for mye.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor velger du å leve og få barn med en som trives med noe som er en dealbreaker for deg? 

Du kan ikke forandre mennesker. 

Hadde mannen min sakt at jeg ikke kan dra ut å drikke med mine venninner, hadde jeg ikke vært sammen med han. 

Skjønner du har dårlig minner fra barndommen. Men mange som fester og drikker ender ikke opp som alkoholikere. 

Anonymkode: 0be46...7d1

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og min personlige mening er at et forhold ikke skal bygges på løgn og falske forventninger. TS ønsket seg en mann som ikke drakk seg full. Det er et helt legitimt ønske. Da trenger ikke mannen å lyve at han ikke driver med fyll. Da kan han innrømme at han gjør det, og heller finne seg ei dame som også er glad i fyll. Like barn leker best. 

Nå er det vel stor forskjell på å kutte seg i fingeren og å skjære av seg hodet, synes du ikke?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er da ikke fyllefant selv om man drikker en gang i mnd. 

Anonymkode: f3cfa...eb6

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da må hun nok lete i anonyme alkoholikere eller pinsemenigheten next. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette er så viktig for deg, og du har så vanskeligheter for å håndtere et lavt nivå av festing, så burde du satt som krav at han var helt avholds. Og det virker det ikke som du har gjort. Det er veldig vanskelig å kreve en så ekstrem endring fra å feste ofte til å slutte absolutt helt. Jeg personlig synes ikke at 4 ganger på 6 måneder er mye, jeg har et lite barn på ett år selv og hadde ikke hatt problemer med at mannen festet på det nivået. Men jeg har heller ikke traumer fra barndommen med meg. Jeg synes du virker ekstrem, selv om jeg skjønner at det ligger vanskelige ting i barndommen. Tror nok du rett og slett må jobbe med deg selv. 

Anonymkode: 401ac...558

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner at du føler deg lurt, han fremstilte det som om han ikke elsker festing og fyll. Men det gjør han jo åpenbart.

Anonymkode: 7dbed...f9a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor velger du å leve og få barn med en som trives med noe som er en dealbreaker for deg? 

Du kan ikke forandre mennesker. 

Hadde mannen min sakt at jeg ikke kan dra ut å drikke med mine venninner, hadde jeg ikke vært sammen med han. 

Skjønner du har dårlig minner fra barndommen. Men mange som fester og drikker ender ikke opp som alkoholikere. 

Anonymkode: 0be46...7d1

Men så hadde vel du aldri gått inn i forholdet med å fortelle at du ikke liker å drikke og at du ikke kommer til å dra ut? Stor forskjell på denne fasen og deg og mannen din…

Anonymkode: 6d1fc...9b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
imagineme skrev (2 minutter siden):

Nå er det vel stor forskjell på å kutte seg i fingeren og å skjære av seg hodet, synes du ikke?

Ikke når det gjelder fylla. Folk som elsker fyll må forstå at ikke alle elsker fyll, og mange plages av den. De må også forstå at det er sunt å finne alternative måter å være sosial på. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det eneste en mann kan gjøre for seg selv, er dritafylla? Hvilken omgangskrets har du, egentlig?

Hæ?

Anonymkode: 8f891...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4 fester siden januar er jo veldig lite, så han har vel vært ærlig om at han har trappet voldsomt ned. Det ha vel gått fra 2-3 i uka til mindre en 1 i måneden ? Høres ut som dere har lurt hverandre litt ved og ikke kommunisere godt nok. Han fester en sjelden gang ( dere høres unge ut ) men det høres ut som sjelden for deg er i prinsippet aldri? 
om du overreagerer må jo du avgjøre . Jeg ( kvinne ) kunne aldri vært sammen med en som deg i 20 og 30 årene,  . Er det for sent og ta abort er det jo ikke for sent og finne en mann som er avholds . For og nekte samboeren din og dra på fest annenhver måned så blir du nok sittende mye alene ja. 

Anonymkode: b7f8b...4c7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette er så viktig for deg, og du har så vanskeligheter for å håndtere et lavt nivå av festing, så burde du satt som krav at han var helt avholds. Og det virker det ikke som du har gjort. Det er veldig vanskelig å kreve en så ekstrem endring fra å feste ofte til å slutte absolutt helt. Jeg personlig synes ikke at 4 ganger på 6 måneder er mye, jeg har et lite barn på ett år selv og hadde ikke hatt problemer med at mannen festet på det nivået. Men jeg har heller ikke traumer fra barndommen med meg. Jeg synes du virker ekstrem, selv om jeg skjønner at det ligger vanskelige ting i barndommen. Tror nok du rett og slett må jobbe med deg selv. 

Anonymkode: 401ac...558

Dritafylla hos voksne er ikke "lavt nivå av festing". Fyren skal bli far, og han går på fylla. Det er verken lavt nivå eller voksent. Det går for øvrig an å ta seg EN øl eller ETT glass vin uten å være avholds, samtidig som man ikke drikker seg full. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ønsker fest og fyll rundt deg som gravid og heller ikke rundt barnet deres, gi han klar beskjed om det. 
Jeg er 100% enig med deg. Make fikk gi opp røyk og alkohol for min skyld da jeg var gravid. Har tre små barn og ikke drukket en enhet noen av oss siden graviditet med første. Barn fortjener edru foreldre til barna selv er 18 er min ærlige mening. Så vanskelig er det ikke å gi slipp på fyll, de som anser det, har et problem.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...