AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Del Skrevet 6. juni 2024 Hei! Jeg og samboer har vært sammen i 4 år, men har bare bodd sammen i underkant av 1 år siden vi studerte i ulike byer. Jeg er ikke fan av fest og fyll og holder meg unna alkohol (med mindre det er bursdag til en nær venninne eller lignende). Har hele veien vært åpen med typen om at det er en livsstil jeg planlegger å fortsette og at jeg ønsker det samme i en partner, og hvis ikke er jeg ikke interessert i et forhold (det er en dealbreaker for meg). Han festet mye før vi ble sammen så var i utgangspunktet ikke interessert i noe forhold med han, men han ga meg aldri opp og overbeviste meg om at han ville ha samme livsstil som meg. Han festet en del under studietida, og jeg tok det opp med han flere ganger at jeg vurderte å avslutte ting pga det. Han sa at han «måtte» feste på det tidspunktet for å vær sosial fordi alle andre gjor det, men at når vi flytter sammen, jeg blir gravid og får barn osv så vil festingen forsvinne på «naturlig vis» så slo meg til ro med det. Vi flyttet sammen i fjor sommer og var veldig opptatt med oppussing, ny jobb osv så var ikke mye tid til overs, så han var vel bare på 1 fest i løpet av høsten. I januar ble jeg gravid og etter det har han vært på 4 fester (ingen spesiell anledning, bare samles for å drikke og ha det gøy). Så nå sitter jeg her gravid, og føler meg egentlig ganske lurt. Han sier at han har trappet ned kraftig og at jeg ikke har noe grunn til å klage, og at i et forhold må man gjør kompromiss. Og at hadde han vært ute annen hver helg skulle jeg fått lov til å bli irritert, men å feste innimellom må jeg bare godta. Han har jo trappet kraftig ned, det har han. Men jeg ville jo ikke ha en som gikk fra å drikke hver helg omtrent til å drikke en gang i måneden. Jeg ville ha en som ikke er interessert i fest & fyll uten mening. Ser for meg at jeg blir sittende alene titt og ofte i helgene gravid eller med en liten unge mens han skal ut. Hadde jeg kunnet ta abort nå tror jeg at jeg hadde gjort det og heller funnet meg noen andre. Overreagerer jeg? Anonymkode: 6d1fc...9b6 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg imagineme Skrevet 6. juni 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 6. juni 2024 Det som ikke gir mening for deg kan være meningsfylt for andre. Om samboeren din tar seg en fest i måneden sammen med gode kompiser så er vel ikke det så ekstremt? Hvis han neglisjerer barnet når det blir født på grunn av fyll er saken en helt annen. Min personlige mening er at du overreagerer, ja. 95 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 6. juni 2024 #3 Del Skrevet 6. juni 2024 Hvem er du, mora hans? Må innrømme at jeg er helt i "stuss", og har en million spørsmål - Du ville egentlig ikke være med han, men han overbeviste deg? Og du setter det som et krav at ikke han kan henge med andre på den måten han vil? Det høres veldig kontrollerende ut. Det kan være jeg tar feil, men slik du ordlegger deg høres det ut som at du gir han skylda for at dere er kjærester og du er gravid? Du vet alle disse tingene er helt valgfritt sant? På lik linje med at han må få lov å henge med venner på den måten han vil? Tvinger han deg til å være med å drikke? Hvorfor gjør det deg noe at du må være hjemme alene, til tross for at du er gravid? 29 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Del Skrevet 6. juni 2024 imagineme skrev (2 minutter siden): Det som ikke gir mening for deg kan være meningsfylt for andre. Om samboeren din tar seg en fest i måneden sammen med gode kompiser så er vel ikke det så ekstremt? Hvis han neglisjerer barnet når det blir født på grunn av fyll er saken en helt annen. Min personlige mening er at du overreagerer, ja. Min far ble hardt skadet da jeg var 14 og har hatt et veldig vanskelig forhold til at folk jeg er glad i drikker og blir full etter det, så for meg er det de dealbreaker å vær sammmen med en som skal drikke seg full hver måned mens jeg sitter hjemme alene. Det er kanskje ikke så farlig for andre, men for meg er det det. Og det har jeg vært åpen om siden før vi ble sammen. Da burde han heller vært åpen fra starten hvis festing er viktig for han, i stedet for å betrygge meg om at han ønsker samme livsstil som meg hver gang jeg tar det opp med han. ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 17 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Del Skrevet 6. juni 2024 4 ganger på 6 måneder er ikke mye.. Jeg er ingen festperson selv, men reagerer ikke på det mannen din gjør. Klart, i nyfødtperioden er det fint å ha mannen hjemme. Men jeg hadde også behov for å treffe voksne, på en helt annen måte enn før barn. Anonymkode: 87500...5af 29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Del Skrevet 6. juni 2024 Jeg forstår heller ikke at det skal være et problem om han er med på en fest en gang i måneden. Enig med ham i at man må gi og ta i et forhold. Anonymkode: 8f891...33a 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Del Skrevet 6. juni 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Min far ble hardt skadet da jeg var 14 og har hatt et veldig vanskelig forhold til at folk jeg er glad i drikker og blir full etter det, så for meg er det de dealbreaker å vær sammmen med en som skal drikke seg full hver måned mens jeg sitter hjemme alene. Det er kanskje ikke så farlig for andre, men for meg er det det. Og det har jeg vært åpen om siden før vi ble sammen. Da burde han heller vært åpen fra starten hvis festing er viktig for han, i stedet for å betrygge meg om at han ønsker samme livsstil som meg hver gang jeg tar det opp med han. ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 Hvorfor må du sitte hjemme alene? Kan ikke du invitere venninner over eller finne på noe? Det er bare sunt om dere finner på ting hver for dere og en gang i måneden er virkelig ikke ofte. Anonymkode: 8f891...33a 29 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusen Skrevet 6. juni 2024 #8 Del Skrevet 6. juni 2024 Har du skrevet om dette før her? Har lest en ganske lik historie her for noen måneder siden.. Min mening er fremdeles at du overreagerer ja. Er du ung og ønsker litt perfekt livsstil? Å ha vært på fest fire ganger i år var ikke noe å klage på. Prøv å ikke kontroller han, du vinner mer på å være romslig. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min far ble hardt skadet da jeg var 14 og har hatt et veldig vanskelig forhold til at folk jeg er glad i drikker og blir full etter det, så for meg er det de dealbreaker å vær sammmen med en som skal drikke seg full hver måned mens jeg sitter hjemme alene. Det er kanskje ikke så farlig for andre, men for meg er det det. Og det har jeg vært åpen om siden før vi ble sammen. Da burde han heller vært åpen fra starten hvis festing er viktig for han, i stedet for å betrygge meg om at han ønsker samme livsstil som meg hver gang jeg tar det opp med han. ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 Det må være mulig å endre seg i løpet av livet. Anonymkode: f0d94...f75 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #10 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor må du sitte hjemme alene? Kan ikke du invitere venninner over eller finne på noe? Det er bare sunt om dere finner på ting hver for dere og en gang i måneden er virkelig ikke ofte. Anonymkode: 8f891...33a Er ikke alltid det passer for mine venninner å komme å holde meg med selskap hver gang han skal på fylla, spesielt ikke om han bestemmer seg for det samme dag, de har også sine travle liv. ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #11 Del Skrevet 6. juni 2024 Baktusen skrev (5 minutter siden): Har du skrevet om dette før her? Har lest en ganske lik historie her for noen måneder siden.. Min mening er fremdeles at du overreagerer ja. Er du ung og ønsker litt perfekt livsstil? Å ha vært på fest fire ganger i år var ikke noe å klage på. Prøv å ikke kontroller han, du vinner mer på å være romslig. Har ikke skrevet om dette tidligere nei. ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #12 Del Skrevet 6. juni 2024 Just now, AnonymBruker said: Er ikke alltid det passer for mine venninner å komme å holde meg med selskap hver gang han skal på fylla, spesielt ikke om han bestemmer seg for det samme dag, de har også sine travle liv. ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 "Hver gang han skal på fylla", du skriver som om det er hele tiden. Jeg skrev en gang i måneden i forrige innlegg, men det er ikke så ofte en gang. Du kan nyte en kveld alene, lage deg noe god mat, se en film eller serie som han kanskje ikke er interessert i, gå på kino el.lign. Det er opp til deg om du vil sitte og synes synd på deg selv eller gjøre noe bra den kvelden. Anonymkode: 8f891...33a 37 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #13 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må være mulig å endre seg i løpet av livet. Anonymkode: f0d94...f75 Så når han sier at festing kommer til å forsvinne når vi flytter sammen, jeg blir gravid og får barn, så må jeg ta høyde for at det ikke skjer likevel, men at det kanskje kan skje om 10 år og det må jeg bare godta? ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #14 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke alltid det passer for mine venninner å komme å holde meg med selskap hver gang han skal på fylla, spesielt ikke om han bestemmer seg for det samme dag, de har også sine travle liv. ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 Men du klarer vel å være alene en fredagskveld av og til de gangene det ikke passer for noen venninner?? Jeg elsker å få være alene en fredagskveld så jeg kan lese eller se det jeg har lyst til på tv. Også lager jeg meg noe god mat og tar kanskje ett glass vin og storkoser meg. Da jeg var gravid, gjorde jeg det samme, men uten vin da Anonymkode: 0bd53...ada 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #15 Del Skrevet 6. juni 2024 På hvilken måte har han lov til å være sosial på i følge deg, da? Det er helt vanlig å treffe vennene sine med jevne mellomrom. Hadde det vært bedre om det var middagsselskap og man satt til bords i stedet og nippet rødvin, eller bryter det også med reglene dine? Eller er det kun innafor å møtes på dagtid for kaffe, trene med venner og ellers kun delta i bursdagsselskap, bryllup, konfirmasjoner og andre større anledninger? Du er rimelig rigid om du mener du skal kunne diktere samværsformen han har med sine venner, om det så er fest, fart og musikk, middagsselskap eller en treningsøkt. Hadde han ravet rundt på byen, dritafull og kommet hjem på morgenkvisten med jevne mellomrom, hadde jeg forstått deg. Men det du beskriver er helt alminnelig, vanlig omgangsform blant folk flest. Anonymkode: 4b8c3...2a7 31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #16 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Hver gang han skal på fylla", du skriver som om det er hele tiden. Jeg skrev en gang i måneden i forrige innlegg, men det er ikke så ofte en gang. Du kan nyte en kveld alene, lage deg noe god mat, se en film eller serie som han kanskje ikke er interessert i, gå på kino el.lign. Det er opp til deg om du vil sitte og synes synd på deg selv eller gjøre noe bra den kvelden. Anonymkode: 8f891...33a Etter traumene jeg har fra da faren min ble hardt skadet så klarer jeg ikke å sitte hjemme alene og «kose meg»…har gått til psykolog men sliter fortsatt veldig. Andre ser kanskje på det som «en kveld i måneden til å kose seg alene», men for meg blir det «en måned i uka å sitte alene med bekymringer og ha det fælt». ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #17 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hvilken måte har han lov til å være sosial på i følge deg, da? Det er helt vanlig å treffe vennene sine med jevne mellomrom. Hadde det vært bedre om det var middagsselskap og man satt til bords i stedet og nippet rødvin, eller bryter det også med reglene dine? Eller er det kun innafor å møtes på dagtid for kaffe, trene med venner og ellers kun delta i bursdagsselskap, bryllup, konfirmasjoner og andre større anledninger? Du er rimelig rigid om du mener du skal kunne diktere samværsformen han har med sine venner, om det så er fest, fart og musikk, middagsselskap eller en treningsøkt. Hadde han ravet rundt på byen, dritafull og kommet hjem på morgenkvisten med jevne mellomrom, hadde jeg forstått deg. Men det du beskriver er helt alminnelig, vanlig omgangsform blant folk flest. Anonymkode: 4b8c3...2a7 Dette! Bare lurer på en ting, TS; hvis han hadde gått f.eks på bowling med kompisgjengen en fredag kveld, uten å drikke, hadde han «fått lov» til det da? Anonymkode: 0bd53...ada 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #18 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På hvilken måte har han lov til å være sosial på i følge deg, da? Det er helt vanlig å treffe vennene sine med jevne mellomrom. Hadde det vært bedre om det var middagsselskap og man satt til bords i stedet og nippet rødvin, eller bryter det også med reglene dine? Eller er det kun innafor å møtes på dagtid for kaffe, trene med venner og ellers kun delta i bursdagsselskap, bryllup, konfirmasjoner og andre større anledninger? Du er rimelig rigid om du mener du skal kunne diktere samværsformen han har med sine venner, om det så er fest, fart og musikk, middagsselskap eller en treningsøkt. Hadde han ravet rundt på byen, dritafull og kommet hjem på morgenkvisten med jevne mellomrom, hadde jeg forstått deg. Men det du beskriver er helt alminnelig, vanlig omgangsform blant folk flest. Anonymkode: 4b8c3...2a7 Når han drar ut blir det ofte slik som du beskriver. Drikker seg alt for full, drar på byen, nach og er kanskje ikke hjemme før i 6-tiden… ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivetErEnLek Skrevet 6. juni 2024 #19 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så når han sier at festing kommer til å forsvinne når vi flytter sammen, jeg blir gravid og får barn, så må jeg ta høyde for at det ikke skjer likevel, men at det kanskje kan skje om 10 år og det må jeg bare godta? ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 Tenker du at det er sånn at han må tilpasse seg deg og dine ønsker for livet 100%, ellers er han ikke mannen for deg? Ellers forstår jeg virkelig ikke at fyll i forbindelse med en anledning er greit, men at det å bare treffes som venner og drikke ikke er det. Hadde vært en ting om du hadde vært avholds og ønsket det i en partner. Men at du skal definere når det er ok å ta seg en fest og ikke for han, er utrolig overgripende, arrogant og smålig. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #20 Del Skrevet 6. juni 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Etter traumene jeg har fra da faren min ble hardt skadet så klarer jeg ikke å sitte hjemme alene og «kose meg»…har gått til psykolog men sliter fortsatt veldig. Andre ser kanskje på det som «en kveld i måneden til å kose seg alene», men for meg blir det «en måned i uka å sitte alene med bekymringer og ha det fælt». ts Anonymkode: 6d1fc...9b6 Du kan ikke legge det på ham. Han kan ikke sitte hjemme med deg hver kveld og aldri få lov til å gjøre noe for seg selv fordi du har traumer. Anonymkode: 8f891...33a 28 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå