AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Mva eller toll eller noe? Anonymkode: 7678c...164
newman01 Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Nettbutikker som er registrert i VOEC-registeret - Skatteetaten Tollavgift | Fruugo NO (fruugonorge.com) Ser ut som at du kan få det, men at du kan få det refundert. Fruugo er registrert i VOEC, og det ser ut som de legger til "VAT" når du handler. Så da skal det gå greit, ihvertfall i teorien
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Takk for hjelpen. Jeg blir helt 😵💫😵💫😵💫 av å lese slike vilkår, så jeg tenkte bare høre om noen har bestilt derfra og om det gikk fint. Jeg kan ikke de nye tollreglene heller, er vant til å forholde meg til den beløpsgrensa som var før i tida. Ts Anonymkode: 7678c...164
newman01 Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Jeg har aldri bestilt derifra, jeg bare søkte på google og brukte de to første treffene jeg fant
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Det er toll på svært få varer inn til Norge, så det burde gå greit slik sett. MVA og ev. fortollingsgebyr (til tross for ingen toll) er det du kan risikere, VOEC-ordningen har vist seg å være som sveitserost - full av hull. Som regel vil det gå fint å klage til selger, ev. benytte paypal eller lignende om mulig og forsøke å klage der. Du betaler VAT (engelsk tilsvarende MVA), som i teorien skal gå til Norge, men så smertefritt er det uheldigvis ikke alltid. Sist det ble krøll fikk jeg pakken, men etter et par dager dukket det opp fortollingsgebyr og momskrav i posten-appen. Det var en pakke med svært lav verdi, så jeg orket ikke krangle på det denne gangen. VOEC-nummer på adr.linje 2 var lenge et triks som så ut til å fungere, men ikke nå lengre. Det er visst noe selger må gjøre for å få registrert at pakken er sendt deg, og følge ordningen ellers. Anonymkode: e82bf...212
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er toll på svært få varer inn til Norge, så det burde gå greit slik sett. MVA og ev. fortollingsgebyr (til tross for ingen toll) er det du kan risikere, VOEC-ordningen har vist seg å være som sveitserost - full av hull. Som regel vil det gå fint å klage til selger, ev. benytte paypal eller lignende om mulig og forsøke å klage der. Du betaler VAT (engelsk tilsvarende MVA), som i teorien skal gå til Norge, men så smertefritt er det uheldigvis ikke alltid. Sist det ble krøll fikk jeg pakken, men etter et par dager dukket det opp fortollingsgebyr og momskrav i posten-appen. Det var en pakke med svært lav verdi, så jeg orket ikke krangle på det denne gangen. VOEC-nummer på adr.linje 2 var lenge et triks som så ut til å fungere, men ikke nå lengre. Det er visst noe selger må gjøre for å få registrert at pakken er sendt deg, og følge ordningen ellers. Anonymkode: e82bf...212 Takk! Så hvis det kommer faktura på noe ekstra, så kan man kontakte fruugo og så skal de ordne opp i det? Ts Anonymkode: 7678c...164
Nowayback Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Aldri bestilt derfra. Sikkert av en god grunn.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 DelvisPresley skrev (12 minutter siden): Aldri bestilt derfra. Sikkert av en god grunn. Takk for nyttig info Anonymkode: 7678c...164
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 Nei, fordi du er ikke så dum at du kjøper varer fra en svindelbutikk Anonymkode: 8e89f...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå