Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med fast føde og ønsker å gi så "ren" mat til baby som mulig. Det vil si minst mulig tilsetningsstoffer og andre unødvendige ting.

Skulle jo helst lagd mat fra bunn selv, men ser at det ikke kommer til skje så ofte, så da lurer jeg på om denne babymaten fra Kolonihagen faktisk er veldig bra, eller blir jeg lurt av en fin logo og mange gode ord på etiketten? Baby liker den og den fremstår jo som nesten like god som hjemmelaget.

Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med slike er gjerne at det er så kraftig nedkokt at det går utover næringen. Vet mange skryter av merket Grogro, som skal være nesten like god som hjemmelaget. Har du sett det?

Anonymkode: 353ca...568

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke ungen bare spise det dere spiser? Lettere for dere i framtiden også. Ungen liker allerede vanlig mat.

Anonymkode: 23aa9...572

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke ungen bare spise det dere spiser? Lettere for dere i framtiden også. Ungen liker allerede vanlig mat.

Jo, det er planen. Og la han spise selv. Men enn så lenge så sitter han ikke på egen hånd, så avventer det. Hvis ikke må jeg mose og mate, da får jeg ikke spist mye selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Problemet med slike er gjerne at det er så kraftig nedkokt at det går utover næringen. Vet mange skryter av merket Grogro, som skal være nesten like god som hjemmelaget. Har du sett det?

Har sett det og prøvd et par. Virker veldig bra, men har bare funnet kjølevarer.

Skal på ferie til utlandet neste uke og vil gjerne ha med ferdigmat dit, så slipper jeg prøve å finne noe der nede. Men da er det litt upraktisk med kjølevarer.

Vet du at Kolonihagens produkter er næringsfattige, eller tenkte du på ferdigmat generelt?

AnonymBruker
Skrevet
slush01 skrev (2 minutter siden):

Jo, det er planen. Og la han spise selv. Men enn så lenge så sitter han ikke på egen hånd, så avventer det. Hvis ikke må jeg mose og mate, da får jeg ikke spist mye selv.

Så det er lettere å mate han med ferdigmat enn med vanlig most middag? Syns du gjør det veldig komplisert.

Ønsker du at ungen skal spise maten sin via klemmeposer, så kan du kjøpe tomme klemmeposer og fylle mat oppi.

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/matbokser-mattermoser/twistshake-squeezepose-220ml-5-pack?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvIWzBhAlEiwAHHWgvdOJe6rrfngPmBMXYbFjYcOs7wOTmK7HqwdO9qNQmbkmUwIAHcLIoxoC90wQAvD_BwE

AnonymBruker
Skrevet
slush01 skrev (2 minutter siden):

Har sett det og prøvd et par. Virker veldig bra, men har bare funnet kjølevarer.

Skal på ferie til utlandet neste uke og vil gjerne ha med ferdigmat dit, så slipper jeg prøve å finne noe der nede. Men da er det litt upraktisk med kjølevarer.

Vet du at Kolonihagens produkter er næringsfattige, eller tenkte du på ferdigmat generelt?

Tenker ferdigmat generelt, har ikke greie på Kolonihagen spesifikt. Men det jeg vet er at mat som ikke er kjølevare MÅ nedkokes kraftig (hvis ikke blir det jo dårlig med en gang i romtemperatur) og det gjelder så vidt jeg vet også de rettene fra Kolonihagen :) Men om det bare er for en uke i utlandet så har det jo ikke noe å si. For en så kort periode ville jeg også tatt med meg, så slipper man å stresse med å finne riktig mat når man er på ferie. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er lettere å mate han med ferdigmat enn med vanlig most middag? Syns du gjør det veldig komplisert.

Ønsker du at ungen skal spise maten sin via klemmeposer, så kan du kjøpe tomme klemmeposer og fylle mat oppi.

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/matbokser-mattermoser/twistshake-squeezepose-220ml-5-pack?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvIWzBhAlEiwAHHWgvdOJe6rrfngPmBMXYbFjYcOs7wOTmK7HqwdO9qNQmbkmUwIAHcLIoxoC90wQAvD_BwE

Nei, nå tenkte jeg på at han skal spise det vi spiser sammen med oss mens vi spiser det.

Men ja, jeg kan jo selvfølgelig legge av mat og mate han etter middag, like gjerne som å gi han et middagsglass 🙈🙈🙈

Går litt seint i toppen når det er lite søvn og mye nytt som skal finnes ut av...

AnonymBruker
Skrevet

om ungen din ikke sitter er det for tidlig med mat! 
Ikke gjør det så vanskelig i starten. MOs litt banan, avocado, egg, kokt potet, kokt gulrot etc. Ta av det dere har til middag. 
Jeg har aldri brukt middagsglass. 
Du kjøper ikke fjorland til deg selv daglig heller. 
Finnes mange enkle grøtoppskrifter som du kan lage stor porsjon av. 

Anonymkode: 6fb9a...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...