Gå til innhold

Du som har begge kjønn, var graviditene forskjellige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at dette ikke nødvendigvis har noe å si altså, men jeg lurer på om noen av dere har opplevd at symptomene har vært anderledes fra gutt eller jente? 
jeg fikk jente først, var knapt litt uggen og så vidt ømme brystvorter. Nå dermot er jeg betydelig mer uggen/kvalm, og brystene er så vonde at bare det å ta av bh’en kjennes litt for godt. Jeg har også en følelse på at det er gutt (selv om dette også selvfølgelig er 50/50). Må bare vente til ul, men morsomt om det skulle vise seg å stemme 😅

Anonymkode: 3ec53...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til min store overraskelse så var graviditetene veldig like. Spedbarnstiden like så. Hadde to sovebabyer. Eneste forskjellen er at jeg hadde mer melk med første, og ho sov mest. Mulig det var en sammenheng der...Pumpa meg hver eneste kveld med elektrisk brystpumpe for å ha nok melk. 

Så jeg hadde det veldig greit fram til de skulle ut av magen. Det ble ei keiserinne og en keiser 😂. Var i overraskende god form tross det.

Skrevet

På en måte ikke. 3 gutter etter hverandre og jente til slutt. Er en pepsi max elsker, alltid vært der. Men merket nesten første symtomer at pepsi max var plutelig ikke godt lengre😂 Men uansett kvalmen var selvsagt der på alle 3 guttene. Husker ikke hvor lenge den satt.

Men kanskje litt mer uggen med jenta. Da syns jeg alt drikke smakte dårlig. Og sleit veldig med og finne ting som smakte greit😜 hadde og masse magesyre med jenta. Men er tette barna. Så tenker mann sikkert kan bli litt uggen av mye gjøremål også på dagene. 

Men tviler egentli på symptomer har mye og si på kjønn da , husker det står om mann for kviser blir det jente. Fikk aldri kviser( heller mindre enn til vanelig😄

AnonymBruker
Skrevet

Har begge kjønn - graviditetene, styrke på symptomene, type symptomer etc har vært identisk alle 3 svangerskap. 

Anonymkode: ab939...7c5

AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei. Var nok mer kvalm med gutten, fikk større mage med jenta. Ellers var gravidcravingsene forskjellig. 

Anonymkode: 90dfd...a53

AnonymBruker
Skrevet

Gutt, jente, gutt. Alle svangerskapene var helt like.

Anonymkode: 2492c...792

AnonymBruker
Skrevet

Har gutt og jente. Ekstremt dårlig med gutten, hyperemesis og innleggelse, men bare litt uggen med jenta. 

Anonymkode: 4f574...e4b

AnonymBruker
Skrevet

Mine graviditeter var helt like helt til jeg var 6 måneder på vei, da ville gutten ut, mens jentene holdt seg inne til termin. 

Anonymkode: e51ee...01b

AnonymBruker
Skrevet

Har jente, gutt, jente og alt var ganske likt alle tre gangene. Mulig litt mer vektøkning på de to siste. 

Anonymkode: 05163...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 jente: Veldig mye kvalm, mye halsbrann, lite matlyst, kraftig bekkenløsning

Nr 2 gutt: Ganske likt, men symptomene var litt mildere.

Tenker forskjellen kan komme av at kroppen har vært igjennom en graviditet før og at den da tilapsset seg bedre med nr 2. Men husker jeg tenkte ganske tidlig at "dette er gutt" 

Anonymkode: 9a2c5...34e

Skrevet

Jeg var helt klart mest kvalm med jenta, men det svangerskapet som var mest ulikt de andre var gutt nr 2. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hyperemesis med gutten og bekkenløsning fra cirka uke 30. Hadde likevel høy sexlyst og var veldig forelsket i mannen. 

Med jentene var jeg uggen, men fikk tidligere bekkenløsning. Var også helt tømt for energi, og orket ikke lukta av mannen.

Anonymkode: 858d8...e44

AnonymBruker
Skrevet

Ikke veldig, men hadde fotballrund mage og var mye mer kvalm i første svangerskap. Så var sikker på det ville bli en gutt etter hva jeg hadde hørt, men det ble en jente😅 Første svangerskap var jeg breiere og mindre kvalm så vi tippet på jente…som altså ble en gutt🙃

Anonymkode: 6b082...ebd

AnonymBruker
Skrevet

Gutten så hadde jeg ikke spesielle plager. Bekkenløsning mot slutten, ellers helt fin form. 

Jenta så var jeg kvalm og uggen fra start til slutt. Svimmel og mye hodeverk.. 

venter jente nå igjen og dette svangerskapet er helt likt som med gutten. Trodde først de første to var ulike pga kjønn, men ser nå at det er helt tilfeldig

Anonymkode: a475d...328

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 14.14):

Har gutt og jente. Ekstremt dårlig med gutten, hyperemesis og innleggelse, men bare litt uggen med jenta. 

Anonymkode: 4f574...e4b

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde hyperemesis med gutten og bekkenløsning fra cirka uke 30. Hadde likevel høy sexlyst og var veldig forelsket i mannen. 

Med jentene var jeg uggen, men fikk tidligere bekkenløsning. Var også helt tømt for energi, og orket ikke lukta av mannen.

Vet man noe om hvorfor man kan får hyperemesis i et svangerskap og ikke et annet?

Anonymkode: 513d5...23f

Skrevet

De har vært like. 

AnonymBruker
Skrevet

De var like. Få/ingen plager med noen av dem. 

Anonymkode: 8ed45...16c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kvalm døgnet rundt i 10 uker med jente.

Var knapt kvalm i to svangerskap med gutter.

Hadde også et svangerskap der jeg var kvalm døgnet rundt i 10 uker, mistet i uke 11. Vet jo ikke kjønn, men mistenker jente siden det var så likt.

Ellers har jeg ikke hatt så mange symptomer, eller forskjeller på de

Anonymkode: 4cf48...567

Skrevet

Nei, de var veldig like :) var kanskje litt mer trøtt med nummer to men det tror jeg hadde mer med at jeg hadde en ettåring hjemme som ikke lot meg sove på sofaen😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet man noe om hvorfor man kan får hyperemesis i et svangerskap og ikke et annet?

Anonymkode: 513d5...23f

Det tørr jeg ikke svare på, men jeg vet du har en ganske høy sjanse for å få det igjen, jeg ble vertfall forespeilet at jeg kom til å få det i de neste svangerskapene (gutten er førstefødt). Min mor hadde det med alle 4!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...