Fountaine Skrevet 14. juli #41 Del Skrevet 14. juli Rufs skrev (På 8.7.2024 den 21.48): Ressursmangel. De har ikke personal til å ha fastvakt i fengsel. Hos oss (akutt psykiatrisk) har vi kontinuerlig tilsyn på noen som er så suicidale, eller altså fastvakt. Men vi har ikke plass eller kapasitet til å ta i mot alle suicidale fra fengsel og. Vi har allerede overfylte avdelinger med for få plasser. Nå låner vi senger på andre avdelinger i psyk bygget. Og det er kun de som trenger behandlingen bare vi kan gi som kommer til oss. Vi har jo folk fra fengsel stadig, og noen som er dømt til tvungen psykisk helsevern, da pga behandling (tvangsmedisinering). Hadde du likt å blitt tvangsmedisinert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 14. juli #42 Del Skrevet 14. juli Supermennesket skrev (13 timer siden): Har de kun filmet fra fengslene for menn? Kvinnefengsel har lavere standard, så å kun filme menns fengsel gir ikke innblikk i hvor dårlig standarden kan være Det handler om Oslo Kretsfengsel, ikke alle fengsler i landet. Og det er et herrefengsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. juli #43 Del Skrevet 14. juli Nutz skrev (På 24.6.2024 den 17.19): Jeg likte denne serien veldig godt, men det er jo åpenbart at dette er et system som ikke funker. At en mann som var sekunder fra å dø av selvmord blir satt alene på en glattcelle var drøyt. De ansatte sa også at de ikke syntes det var ideelt, men at de ikke hadde noen annen mulighet i den situasjonen de står i pga bemannings- og ressursmangel. Dette sier de flere ganger i løpet av serien: pga bemanningsmangel må folk sitte på cella lenger enn de burde og alle må tilbake på cella ved slåsskamp o.l. fordi de da må konsentrere bemanningen om den situasjonen. Hadde de hatt bedre bemanning, kunne de begrenset tiden i isolasjon. Bygningsmassen i Oslo fengsel er gammel og ikke tilpsset dagens standarder for fengsel. Nedlegging av døgnplasser i psykiatrien rammer både ikke-kriminelle psykisk syke, som ikke får hjelp i det hele tatt og kriminelle psykisk syke som får feil hjelp (fengsel), 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 14. juli #44 Del Skrevet 14. juli 19 minutter siden, Fountaine said: Hadde du likt å blitt tvangsmedisinert? Hva har det med saken å gjøre? Denne tråden handler om en serie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. juli #45 Del Skrevet 14. juli Men alt i alt har innsatte i norske fengsler det likevel mye bedre enn andre steder i verden; både kortere straffer og bedre soningsforhold. Slik er situasjonen i enkelte andre land (Sør-Amerika, Asia): 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 14. juli #46 Del Skrevet 14. juli Rufs skrev (Akkurat nå): Hva har det med saken å gjøre? Denne tråden handler om en serie. Du hadde ikke likt det selv, men synes det er helt greit at andre blir det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 14. juli #47 Del Skrevet 14. juli 3 minutter siden, Fountaine said: Du hadde ikke likt det selv, men synes det er helt greit at andre blir det? Hold deg til temaet i tråden du. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 16. juli #48 Del Skrevet 16. juli (endret) On 7/14/2024 at 11:20 PM, Fountaine said: Du hadde ikke likt det selv, men synes det er helt greit at andre blir det? Har lest igjennom det du svarer på her. Realiteten blir beskrevet sånn den er der, men ikke noe sted sies det at han/hun som skrev innlegget synes dette er greit? Hvor leste du det? Du derimot skriver tidligere i tråden som virker rimelig drøyt. Når ble voldstrusler noe å le av? : ‘’Så dere han som skulle bli flytta til Halden. Fikk betjentene til å bære sekkene samtidig som han truet dem med å knuse trynet deres. 😂 Endret 16. juli av anonymLala 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. juli #49 Del Skrevet 22. juli Hun Jeanette var ikke akkurat veldig god i den situasjonen hvor hun skulle fortelle en innsatt at han måtte sitte isolert fra fellesskapet lenger enn den innsatte trodde. Hun har ikke en god måte å møte folk på og hun burde lære seg hvor mye kroppsspråk, ansiktsuttrykk og himling med øynene og oppgitte pust påvirker den man snakker med. Hun var heller ikke spesielt god på å forklare situasjonen og den innsatte fikk ikke begrunnelsen for forlengelsen før han hadde blitt så sint at han ikke var mottakelig for informasjon. Greit nok at den ansatte tydeligvis har et sinneproblem og oppfører seg som en barnehageunge, men det visste hun jo på forhånd og burde handlet deretter. Kjenner jeg ble provosert av hennes dårlige holdning helt fra begynnelsen av og det er ikke engang jeg som ble konfrontert av henne. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. juli #50 Del Skrevet 22. juli Grüner skrev (På 14.7.2024 den 23.20): ... Slik er situasjonen i enkelte andre land (Sør-Amerika, Asia): Man kan faktisk argumentere for at dette på mange måter er bedre enn isolasjon (og på flere måter ikke 😅). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 22. juli #51 Del Skrevet 22. juli anonymLala skrev (På 16.7.2024 den 12.44): Du derimot skriver tidligere i tråden som virker rimelig drøyt. Når ble voldstrusler noe å le av? : Jeg ler ikke av det. Jeg synes det var komisk at han fikk dem til å bære sekkene samtidig som han truet med å knuse trynene deres. Jeg lo fordi jeg synes han var så barnslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 22. juli #52 Del Skrevet 22. juli Janzypants skrev (På 6.6.2024 den 10.33): Ny dokumentarserie på Tv2 om livet på innsiden av Oslo Fengsel. Noen som har sett? En informativ og god serie som viser hverdagen til ansatte og innsatte. Selv om Norge har de mest humane soningsforholdene, er ikke dette noen dans på roser. Når man samtidig kjenner til hvordan psykiatriplassene er bygget ned de siste årene og hvem som er overrepresentert i fengslene, må man spørre hva bevilgende myndigheter egentlig prioriterer. Jeg hevder at vesentlige årsaker til problemene er en naiv innvandringspolitikk og at stadig flere unge sliter med psykiske utfordringer. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 31. juli #53 Del Skrevet 31. juli Tror dere fengselsbetjentene hadde likt å bli låst inn i en liten celle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 31. juli #54 Del Skrevet 31. juli Fountaine skrev (På 23.6.2024 den 23.52): Er ille at man som innsatt skal risikere å bli skadet av andre innsatte. Man blir tvunget til å være et farlig sted. Tvunget? Det er vel høyst frivilg. Bare å oppføre seg så havner man ikke i fengsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 31. juli #55 Del Skrevet 31. juli Anonyme-meg skrev (6 minutter siden): Tvunget? Det er vel høyst frivilg. Bare å oppføre seg så havner man ikke i fengsel. "Bare" å oppføre seg? Jeg tror ikke du resonnerer og reflekterer på alle de forskjellige måtene noen kan havne i fengsel på. Det handler ikke "bare" om å oppføre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 1. august #56 Del Skrevet 1. august Fountaine skrev (9 timer siden): "Bare" å oppføre seg? Jeg tror ikke du resonnerer og reflekterer på alle de forskjellige måtene noen kan havne i fengsel på. Det handler ikke "bare" om å oppføre seg. Ja da fullt klar over at det er av veldig mange grunner man kan havne i fengsel. Men det er ekstremt mange som aldri har sittet i fengsel, så jo man kan faktisk bare oppføre seg, følge loven så slipper man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompenisse Skrevet 4. august #57 Del Skrevet 4. august On 7/14/2024 at 8:10 PM, FruLine said: Fant henne på nettet, jobbet som vekter før ser jeg. 38år gammel. Ikke så ofte jeg får en liten crush på folk som jeg ser på TV, men hun synes jeg er ganske hot. Det er ikke noe jeg hadde på Bingo-kortet mitt. Vekter er liksom ikke helt min standard… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 5. august #58 Del Skrevet 5. august Fjompenisse skrev (8 timer siden): Ikke så ofte jeg får en liten crush på folk som jeg ser på TV, men hun synes jeg er ganske hot. Det er ikke noe jeg hadde på Bingo-kortet mitt. Vekter er liksom ikke helt min standard… Hun var mer hot før... Nå preget av botox og litt stutt-tjukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompenisse Skrevet 5. august #59 Del Skrevet 5. august 1 hour ago, FruLine said: Hun var mer hot før... Nå preget av botox og litt stutt-tjukk. Kanskje det mest overraskende var at jeg ikke tenkte på at hun var litt rundt i formene. Men synes hun kledde det, ble kanskje lurt av uniformen 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå