Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Er nylig blitt gravid og var o den forbindelse på tidlig ultralyd (svangerskapsuke 7). Det ble da oppdaget at jeg har to store cyster, den ene «over grensen». Det ble derfor sendt henvisning til sykehus for oppfølging. Jeg har aldri vært borti dette før, og lurer litt på deres erfaringer rundt dette. Synes det var litt ekkelt mtp faren for at den sprekker og/ eller faren for infeksjon. Har heller ikke veldig lyst til å måtte operere, spesielt ikke mens jeg er gravid.. 

Anonymkode: e2daa...b8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor var den?

Jeg hadde en på 10 cm ved fosterdiagnostikk i uke 11/12. 

Den forsvant av seg selv utover i svangerskapet. Lurer på om den var borte allerede ved ordinær ul - husker ikke helt.

Anonymkode: 2eb43...f65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor stor var den?

Jeg hadde en på 10 cm ved fosterdiagnostikk i uke 11/12. 

Den forsvant av seg selv utover i svangerskapet. Lurer på om den var borte allerede ved ordinær ul - husker ikke helt.

Jeg vet faktisk ikke, glemte å spørre. Men den var enorm ifht fostersekken hvertfall 😂 Hun sa bare at den ene var over grensen og detfor måtte følges med på, derav henvisning. Ble du henvist til oppfølging? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei :)

Er nylig blitt gravid og var o den forbindelse på tidlig ultralyd (svangerskapsuke 7). Det ble da oppdaget at jeg har to store cyster, den ene «over grensen». Det ble derfor sendt henvisning til sykehus for oppfølging. Jeg har aldri vært borti dette før, og lurer litt på deres erfaringer rundt dette. Synes det var litt ekkelt mtp faren for at den sprekker og/ eller faren for infeksjon. Har heller ikke veldig lyst til å måtte operere, spesielt ikke mens jeg er gravid.. 

Fant 2 cyster på UL uke 8, de skulle følges nøye med - var 11.5cm. Den ene var borte på UL i uke 12, den andre borte på ordinær UL i uke 18. 

Legen sa til meg at de i de aller fleste tilfeller forsvant av seg selv. 

Anonymkode: be148...4f2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme som de andre nevner, cystene var borte ved neste sjekk 

Anonymkode: 793ba...1fd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke, glemte å spørre. Men den var enorm ifht fostersekken hvertfall 😂 Hun sa bare at den ene var over grensen og detfor måtte følges med på, derav henvisning. Ble du henvist til oppfølging? 

Nei ikke noe ekstra oppfølging på grunn av cysten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...