AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Hei! Jeg skal opereres for brystkreft, men de er usikre på om det er tilstrekkelig å ta vev fra ryggen, eller om jeg må fjerne alt for å sette inn silikon. De sier at de ikke vet dette før jeg ligger under kniven. Jeg har små brystet og er slank, så de vet ikke om det de får nok vev fra ryggen. Jeg er i tidlig 30 årene og skal leve lenge med dette utseende. Er det noen som har vært gjennom det samme? Hvor gode har resultatene blitt etter operasjon utseende messig? Hvor pent kan man forvente at det blir? Anonymkode: 80fb8...78e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Dette var veldig rotete. Skal du har primæroperasjon eller rekonstruksjon? Anonymkode: 141ac...b9c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette var veldig rotete. Skal du har primæroperasjon eller rekonstruksjon? Anonymkode: 141ac...b9c Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg har kreft, så jeg kan ikke så mye om det enda.Men.. Jeg skal ta ut kreftkulen også kommer plastikkirurgen for å enten bruke vevet fra ryggen til å fylle inn, eller sette inn protese. De gjør alt i samme operasjon. Poenger er at de ikke vet om jeg kan bruke eget vev eller om jeg må sette inn protese før jeg ligger på operasjonsbordet. De håper at de kan bruket mitt eget vev, da de sier at dette er bedre enn å ha et fremmedlegeme i brystet. De ønsker uansett å beholde brystvorten. Men det jeg lurer på er andres erfaringer med både å bruke eget vev eller om noen har erfaring med å legge inn implantat. Hvordan ble dette utseendemessig etter operasjonen? Min frykt er å våkne opp å ikke være fornøyd med utseende av brystet. Som igjen går utover selvtilliten, da jeg skal leve med dette brystet i 60 år til.. Anonymkode: 80fb8...78e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Jeg skal opereres for brystkreft, men de er usikre på om det er tilstrekkelig å ta vev fra ryggen, eller om jeg må fjerne alt for å sette inn silikon. De sier at de ikke vet dette før jeg ligger under kniven. Jeg har små brystet og er slank, så de vet ikke om det de får nok vev fra ryggen. Jeg er i tidlig 30 årene og skal leve lenge med dette utseende. Er det noen som har vært gjennom det samme? Hvor gode har resultatene blitt etter operasjon utseende messig? Hvor pent kan man forvente at det blir? Anonymkode: 80fb8...78e Det er vanskelig for andre å svare på om du vil bli fornøyd, fordi hver situasjon og kropp er unik. Ja det er et kjedelig svar, men det er dessverre bare det svaret man kan gi. Husk hovedfokus er tross alt å fjerne kreftsvulsten, dernest vil de hjelpe deg å rekonstruere. Det kan bli flere operasjoner om ting ikke blir vellykket, ting kan korrigeres. Ja, jeg er operert for brystkreft og valgte implantater, fordi jeg ønsket minst risiko/enkleste vei + at jeg var slank og hadde ikke nok «ekstra» å ta av. Implantater er uproblematisk, har jo lang erfaring på verdensbasis med bruk av dette, og de er av en helt annen kvalitet enn i «gamle dager» (dvs feil at det er verre med et fremmedlegeme, rart det er blitt sagt til deg). Om det blir flytting av eget vev blir det et arr der det høstes, og smerter en periode, men det får du smertestillende for. Har forstått mange er fornøyde. Du må snakke med plastikk-kirurgen om akkurat dette og hva h*n vil anbefale deg. Leit å høre du er rammet av dette, men ha tro på at det vil gå bra, ønsker deg lykke til fremover! Anonymkode: c5596...9a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå