AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Del Skrevet 6. juni 2024 Hei, Er koffeinfri te, type earl grey og lignende, trygt å innta? Det er vel koffeinet og ikke selve te-planten som er farlig? Hva med f.eks. hvit te som har naturlig svært lite koffein? Har pleid å drikke store mengder te og nå virker det som "ingenting" er lov. Kjøpte nypete da det skulle være omtrent eneste som var trygt, men ser den inneholder 40% hibiscus som man visst ikke skal ha. Anonymkode: fd461...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Del Skrevet 6. juni 2024 Du kan drikke te og kaffe. Alt med måte. Anonymkode: 18874...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Del Skrevet 6. juni 2024 Jeg måtte drikke koffeinfri te da det jeg fikk høyt blodtrykekt under gravideten. Men om du ikke blir påvirket av koffein på noen måte sier de på helsenorge at en trygt kan drikke 2 kopper kaffe om dagen. Drakk disse 3 under svangerskapet, aldri hørt om at hibiscus er farlig. Forsman Tea Søt Nype synes denne smakte best så det ble favoritt. Forsman Tea sommerfrisk denne inneholder hagtorn den reduserer høytblodtryk og skal ikke drikkes om du har lavt blodtrykk. Frosman Tea jordbærdrøm. Anonymkode: a2a2f...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 10. juni 2024 #4 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 8.27): Hei, Er koffeinfri te, type earl grey og lignende, trygt å innta? Det er vel koffeinet og ikke selve te-planten som er farlig? Hva med f.eks. hvit te som har naturlig svært lite koffein? Har pleid å drikke store mengder te og nå virker det som "ingenting" er lov. Kjøpte nypete da det skulle være omtrent eneste som var trygt, men ser den inneholder 40% hibiscus som man visst ikke skal ha. Anonymkode: fd461...53c Du kan prøve Rooibush te, som ikke egentlig er en «ekte» te, men som har samme bruksområde. Du får Rooibush i mange smaksvarianter, også Earl Grey, og den er totalt tein-/koffein-fri, så du kan drikke den uten at den påvirker søvnen. En annen fin egenskap er også at den ikke blir bitter om den står og trekker for lenge. Min absolutte favoritt-te! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Del Skrevet 10. juni 2024 Mener jeg googlet meg frem til at vanlig svart earl grey-te var helt fint som gravid i 2022 (koffeinfri eller med koffein men passet da på totalen på en dag at det ikke ble mye, te har ikke like mye koffein som kaffe) Anonymkode: 4d832...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 10. juni 2024 #6 Del Skrevet 10. juni 2024 Det er vel heller sprikande forskning på korvidt koffeinen eigentleg er farleg, men alle diskusjonar eg har sett om inntak av te i svangerskap har handla om nettopp det, og ikkje andre stoffar frå tebusken. Eg drikk same svarte te som før, men har óg investert i ein koffeinfri type eg fann hos ein tehandlar. Ein kan vel nemne at når det kjem til alternativa, så er det lakrisrot i mange typar urtete. Det skal ein visstnok vere litt forsiktig med om ein har problem med blodtrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå