AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Hei. Jeg har datet en mann i 3 mnd. Vi har hatt det veldig fint. Vi er begge i starten av 30-årene. Vi treffer hverandre flere ganger i uken og har tilbringt flere helger sammen. Vi har god kjemi, gode samtaler og ler masse sammen. De dagene vi ikke er sammen ringer/melder vi hverandre. Vi snakker mye om fremtiden (barn, hus osv) og planlegger ferie sammen. Jeg har blitt veldig glad i han og han virker veldig betatt/forelsket. Ganske tidlig i relasjonen (etter 4 dater) hadde vi en kort prat om at verken jeg eller han møter andre og vi vil ikke date andre fremover. Jeg sa kjapt "betyr det at vi er eksklusive?" og han ga et kort ja. Syns det var et nølende ja, men tenkte ikke mer over det etter den samtalen. Ser i ettertid at vi kunne hatt en tydligere samtale om eksklusivitet, men er ny i dating-gamet og syns slike samtaler kan være ubehagelige når en ikke kjenner hverandre så godt. Dumt av meg. For to uker siden fant jeg ut at han hadde vært aktiv på tinder (altså ca 2,5 mnd etter praten om eksklusivitet). Han klarte å avsløre dette på egenhånd med et skjermbilde han sendte til meg. Vi hadde en samtale om det og han inrømte at han hadde vært aktiv og swipa på jenter. Han ble veldig defensiv når jeg tok dette opp og mente vi hadde forskjellige definisjoner på eksklusivitet. Han mente det var greit å fortsette å swipe. I følge han var det som å se på en jente i en butikk eller på byen. Fikk ingen særlig unnskyldning den dagen. Han slettet/deaktiviterte kontoen under samtalen. Men på en slik måte at det ikke ga meg noen god følelse. Jeg tok det opp igjen dagen etter. Virker ut som han hadde fått tenkt seg om og mente til slutt selv at det var feil å være aktiv på tinder. Han beklagde seg og skjønte at jeg ble lei meg. Han sa også at han følte seg såra av hele situasjonen. Han følte han hadde lagt mye energi og tid i relasjonen og at alt skulle gå til spille for en så liten sak. I mine øyne var dette langt fra en liten sak. For meg var det et tillitsbrudd og jeg var såret. Etter å ha spurt litt mer dagen etter fant jeg også ut at han hadde hatt samtaler med noen jenter på tinder. Han hadde ikke møtt/data noen andre siden avtalt eksklusivitet. Han sa at han hadde tenkt siste uken å ta opp med meg sletting av tinder og ha en samtale om oss. Han hadde visstnok ikke funnet det riktige tidspunktet. Etter en lang prat ble vi enige om at vi liker hverandre godt og vil gi det litt mer tid. Etter tinderhendelsen følte jeg at han ga enda mer innsats i oss. Både med å ta kontakt og initiativ til å møtes. Spol frem to uker. Alt går bra med oss. Jeg tar derfor opp spørsmålet "hva er vi?". Han virket stresset ut av situasjonen. Han ville at det skulle bli oss, men trengte et par ukers tid for å bli helt sikker. Han mente det hadde nylig vært litt "turbulent" grunnet tinder-praten og ville ha et par uker på å se at alt fortsatt gikk fint. Dum som jeg var sa jeg meg enig. Etter å ha tenkt meg om dagen etter konkluderte jeg selv med at jeg ikke vil ha noen som ikke er sikker på meg etter 3 mnd. Jeg var ferdig med "forholdet". Han ga meg lite betryggelse i at han ville ha meg og tinder-hendelsen hjalp ikke på. Jeg ga han uansett en siste mulighet til å snakke ut. Nå var han plutselig klar for å gå inn i et forhold med meg. Han sa han hadde blitt glad i meg og ville ikke miste oss. Hvis han var klar over at jeg hadde tenkt å gå hadde han ikke foreslått de par ukene med "ventetid". Nå er jeg i enda mer tvil enn før. Skal jeg se forbi alt og satse på oss? Eller bør jeg se på begge disse hendelsene som røde flagg og avslutte relasjonen nå? Jeg vil gjerne møte noen som er like interessert i meg som jeg er i de. Som ikke har behov for å se etter andre jenter etter de hat møtt meg. Har dating-samfunnet blitt slik nå at dette er normalt? Det kan nevnes at han kun for noen måneders tid siden gikk ut av et langvarig forhold og at han kun hadde vært på tinder 2 uker før han traff meg (ikke at det beklager noe). Dette ble et langt innlegg. Håper noen kan gi noen gode råd. Trenger det virkelig. Takk på forhånd 😊 Anonymkode: 3dc77...eab 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Jeg hadde gått videre, hvis en fyr har behov for å sveipe på tinder etter at vi har avtalt å være ekslusive så er ikke det en fyr for meg. Anonymkode: 28032...54b 18 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Jeg hadde droppet han. Dere har vært enige om å være eksklusive og da har han ingen ting på Tinder å gjøre. At han i tillegg nærmest spiller et offer når han blir stilt til veggs for det og sier han føler seg såra er helt på trynet. Han kommer garantert til å drive med greier bak ryggen din. Anonymkode: 0e756...236 9 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han sa også at han følte seg såra av hele situasjonen. Han følte han hadde lagt mye energi og tid i relasjonen og at alt skulle gå til spille for en så liten sak. Dritsekk, han påstår at eksklusivitet er forskjellig? Jaha, for det betyr faktisk bare en ting, man holder seg til hverandre. Ikke bare greide han ikke det, men han velger å kalle det for en liten sak, men senere bruker han det som grunn til at han trenger 2 uker ekstra å tenke på om han vil ha deg? Så hva var det, en liten sak eller grunn til å evaluere hele relasjonen, for ham eller dere begge? Du gjorde klokt i å droppe ham. Anonymkode: 1914b...f30 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 Beklager for å si dette, men han er ikke sikker på deg og ønsker å holde mulighetene åpen i tilfelle noe bedre dukker opp. Om det ikke skulle dukke opp noe bedre, kommer han sikkert til å satse videre på deg. Dessverre er dette blitt ganske vanlig etter Tinder, fordi valgmulighetene er større. Etter 3 mnd dating burde han vist om han var så forelsket i deg at han ville satset videre. Jeg hadde nok gått videre fra han. Anonymkode: 68d0d...1e8 6 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Han var nysingel da dere møttes. Han sa seg enig i at dere var eksklusive - mens han egentlig fortsatte å ha kontakt med kvinner på Tinder. Så avslører han seg selv, men lyver om kontakten med andre kvinner. Og når du tar det opp, da påstår han at han blir lei seg fordi en så liten sak skal ødelegge for dere. Den lille saken er ikke liten, det er løgn og det er et alvorlig tillitsbrudd tidlig i et forhold! Og når han likevel får en ny sjanse, så får han hetta når du vil vite hvor dere nå står sammen, og trenger to ukers betenkningstid. Når du da vil avslutte dagen etterpå, da er han liksom likevel helt klart for forhold med deg likevel. Men det var ikke han som tok opp det, det var nok en gang du. Så sant denne mannen ikke umiddelbart viser både i ord og handling at han forstår hva han har utsatt deg for og viser endring, så vil han fortsette å vingle. Selv om han skulle være oppriktig og er ærlig om at det er deg han vil ha, så må han forstå at han har skadet tilliten i forholdet, og at det derfor også er opp til ham å reparere den tilliten han selv har brutt ned. Nå står dere egentlig der at du bør spørre deg selv om du noen gang vil komme til å stole helt på ham igjen - og ev. hva som skal til for at du skal gjøre det, om det er mulig, og om du er villig til å ta sjansen? Mye kan repareres, men da tror jeg begge to må forstå hva som har skjedd, den som har feilet må jobbe for å fortjene tillit igjen, og begge må være villige til å jobbe for å få forholdet på rett kjøl igjen. Det er nok enklere om man har lengre historie sammen enn hva dere har, dere har bare tre måneder sammen, og han har ført deg bak lyset hele tiden. Kan det repareres for din del? I så fall hvordan kan han gjøre det? For meg tror jeg ikke dette kunne blitt reparert, men det er du som må kjenne på hva du føler og se det i sammenheng med hvordan han nå er. ❤️ Anonymkode: e6115...609 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 En ting til, Ts - jeg synes måten han har gjort alt dette på virker som manipulering (han blir lei seg, han sier indirekte at du har feil definisjon av å være eksklusive, han lyver, han holder deg på pinebenken for at han skal bestemme deg). Er det - og han - verdt det? Anonymkode: e6115...609 10 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Beklager, men en som er forelsket har bare tankene sine hos den hn er forelsket i, og har ingenting lyst eller behov for å sjekke rundt og holde mulighetene åpne for andre. Anonymkode: 7c06a...bac 4 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Beklager for å si dette, men han er ikke sikker på deg og ønsker å holde mulighetene åpen i tilfelle noe bedre dukker opp. Om det ikke skulle dukke opp noe bedre, kommer han sikkert til å satse videre på deg. Dessverre er dette blitt ganske vanlig etter Tinder, fordi valgmulighetene er større. Etter 3 mnd dating burde han vist om han var så forelsket i deg at han ville satset videre. Jeg hadde nok gått videre fra han. Anonymkode: 68d0d...1e8 Jepp, høres ut som fear of missing out. Som du skriver i HI TS, du vil ha en mann som vil ha DEG fordi han synes du er fantastisk, ikke fordi det ikke dukka opp ei bedre innen rimelig tid. Anonymkode: c11be...db7 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #10 Skrevet 6. juni 2024 Ikke gidd og legg mer følelser og tid i det her. I tillegg til det du beskriver her så er han i tillegg nesten nysingel. Han er nok mest sannsynlig kun ute etter en rebound og bekreftelser. Lytt til den dårlige magefølelsen din som er årsaken til at du skriver her. Hilsen "lei av drittsekker som kaster bort andres tid" Anonymkode: 9457d...1b9 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #11 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han var nysingel da dere møttes. Han sa seg enig i at dere var eksklusive - mens han egentlig fortsatte å ha kontakt med kvinner på Tinder. Så avslører han seg selv, men lyver om kontakten med andre kvinner. Og når du tar det opp, da påstår han at han blir lei seg fordi en så liten sak skal ødelegge for dere. Den lille saken er ikke liten, det er løgn og det er et alvorlig tillitsbrudd tidlig i et forhold! Og når han likevel får en ny sjanse, så får han hetta når du vil vite hvor dere nå står sammen, og trenger to ukers betenkningstid. Når du da vil avslutte dagen etterpå, da er han liksom likevel helt klart for forhold med deg likevel. Men det var ikke han som tok opp det, det var nok en gang du. Så sant denne mannen ikke umiddelbart viser både i ord og handling at han forstår hva han har utsatt deg for og viser endring, så vil han fortsette å vingle. Selv om han skulle være oppriktig og er ærlig om at det er deg han vil ha, så må han forstå at han har skadet tilliten i forholdet, og at det derfor også er opp til ham å reparere den tilliten han selv har brutt ned. Nå står dere egentlig der at du bør spørre deg selv om du noen gang vil komme til å stole helt på ham igjen - og ev. hva som skal til for at du skal gjøre det, om det er mulig, og om du er villig til å ta sjansen? Mye kan repareres, men da tror jeg begge to må forstå hva som har skjedd, den som har feilet må jobbe for å fortjene tillit igjen, og begge må være villige til å jobbe for å få forholdet på rett kjøl igjen. Det er nok enklere om man har lengre historie sammen enn hva dere har, dere har bare tre måneder sammen, og han har ført deg bak lyset hele tiden. Kan det repareres for din del? I så fall hvordan kan han gjøre det? For meg tror jeg ikke dette kunne blitt reparert, men det er du som må kjenne på hva du føler og se det i sammenheng med hvordan han nå er. ❤️ Anonymkode: e6115...609 Gode poeng, han kommer med de tingene i ettetid, liksom "jeg hadde tenkt å gjøre x og y bare så du vet" ekstremt manipulerende. Anonymkode: 1914b...f30 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #12 Skrevet 6. juni 2024 Si Hei, får du noe napp? Anonymkode: 5c036...6d2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #13 Skrevet 6. juni 2024 Derfor er det nesten umulig å finne seriøse på Tinder. De fleste som er der inne vil alltid jakte på noe bedre. Du er kun underholdning mens hen venter på grønnere gress. Anonymkode: 41c6f...c1f 1 1
Ellah Skrevet 6. juni 2024 #14 Skrevet 6. juni 2024 Høres ut som samboeren min, altså før vi ble sammen. Han var på tinder etter tre måneder (vi hadde ikke hatt ekslusivitet-praten da) og slettet appen når jeg tok det opp. Tok nesten et år før han turte kalle meg kjæresten sin, og det skjedde først etter at jeg sa at så lenge var singel oppførte jeg meg også som singel når jeg feks var ute med venninner. Jeg bodde omtrent hos han lenge før han turte gå inn i et forhold, og jeg visste han ikke hadde andre eller var på jakt etter noe bedre. Alt var som at vi var i et forhold, han skjulte meg ikke og jeg var selvsagt når han møtte venner og familie - jeg tror faktisk de trodde vi var sammen. For han handlet det om at han var redd for å gå inn i et forhold igjen, da han følte han "satt fast" med eksen. Han var redd for at et nytt forhold ville bli det samme, altså behagelig, men kjedelig og sexløst. Han var også redd for å såre meg, men på en måte like redd for å miste meg. Det var sykt vanskelig å leve i usikkerheten, og vi snakket masse om det i den perioden - litt mer enn han var komfortabel med (med akkurat det får man bare tåle når man ikke klarer bestemme seg). Jeg er glad jeg holdt ut, da vi i dag har et fantastisk forhold, men hadde han ikke bestemt seg når han gjorde hadde det nok ikke blitt oss. Jeg var på nippet til å gå. Hadde han skjult meg eller holdt meg på avstand hadde jeg aldri latt det gå så lenge.
Ebbeliten Skrevet 6. juni 2024 #15 Skrevet 6. juni 2024 Du er åpenbart ikke forelsket om du bruker så mye tid og energi på å tenke over dette. Når man har truffet den rette nøler man ikke. 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #17 Skrevet 6. juni 2024 Ebbeliten skrev (3 minutter siden): Du er åpenbart ikke forelsket om du bruker så mye tid og energi på å tenke over dette. Når man har truffet den rette nøler man ikke. Kan jo hende hun er forelsket, men det er naturlig å bli usikker når daten din snakker med andre damer etter å ha datet deg i 3 mnd. Anonymkode: 28032...54b 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #18 Skrevet 6. juni 2024 En mann som blir "såra" over at du reagerer på at han er på Tinder, er ingen mann å satse på. Anonymkode: 9e357...4d0 8 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #19 Skrevet 6. juni 2024 Jeg hadde gitt han en ny sjanse Anonymkode: 1a39b...def
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #20 Skrevet 6. juni 2024 Nå er jeg ikke på tinder, men det å være eksklusive betyr vel at man ikke ligger med andre? Jeg hadde ikke tenkt at det betyr at man ikke skal se på eller snakke med andre, på tinder eller andre steder. Man er jo ikke kjærester ved kun å være enige om å være eksklusive. Jeg er dame btw. Anonymkode: f18ec...f2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå