Gjest s_12345 Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Hei! for noen timer side slang jeg meg i senga og traff hodet i veggen istede , veldig hardt. Har veldig hodepine nå, men har mensen og så kan være derfor jeg har det. Pleier å få hodepine med mensen. Mistenker hjernerystelse og tør ikke sove i det hele tatt. Har ikke sagt noe til familien med tanke på at alle sover. Er livredd for å sovne , bør jeg sette alarm?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 dra på legevakten hvis det gjør at du føler deg trygg Anonymkode: ee4ca...985
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Ring legevakten, så tar de en vurdering om du bør dra dit. Anonymkode: 7d235...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Ikke sov ved mistanke om hjernerystelse. Bør heller ikke være alene. Vekk moren din, og si ifra. Anonymkode: 09222...7e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 s_12345 skrev (46 minutter siden): Hei! for noen timer side slang jeg meg i senga og traff hodet i veggen istede , veldig hardt. Har veldig hodepine nå, men har mensen og så kan være derfor jeg har det. Pleier å få hodepine med mensen. Mistenker hjernerystelse og tør ikke sove i det hele tatt. Har ikke sagt noe til familien med tanke på at alle sover. Er livredd for å sovne , bør jeg sette alarm? Du ringer legevakta og hører hva de har å si Anonymkode: fa81a...e29 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Nei, det høres ikke sånn ut. Anonymkode: d3947...72b 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Har du vært bevisstløs idet du slo hode? Har du kastet opp, er svimmel og kvalm? Det er vell tegnene på hjernerystelse. Men er du i tvil, bør du dra på legevakta, eller iallefall ringe 116 117 (nr til legevakta) og høre hva de sier og mener. Anonymkode: 5ef55...c55
Stoltskeiv Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 Istede for å spørre på et forum om du skal dra til legevakta. Så ta heller å ring de. Er kun de som kan svare på det 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Skrevet 7. juni 2024 s_12345 skrev (På 5.6.2024 den 23.42): Hei! for noen timer side slang jeg meg i senga og traff hodet i veggen istede , veldig hardt. Har veldig hodepine nå, men har mensen og så kan være derfor jeg har det. Pleier å få hodepine med mensen. Mistenker hjernerystelse og tør ikke sove i det hele tatt. Har ikke sagt noe til familien med tanke på at alle sover. Er livredd for å sovne , bør jeg sette alarm? Snakk med legevakta, og selv om de sier du ikke trenger å komme, så vekker du familien og sier i fra. Bedre føre var. Anonymkode: f4229...ef9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Skrevet 7. juni 2024 Hvis du ikke besvimte, eller er kvalm eller kaster opp, så går det nok bra. Tenk hvor mye små barn slør hodet sitt.. Anonymkode: ea8ee...552 2
Gjest s_12345 Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 Stoltskeiv skrev (På 6.6.2024 den 13.44): Istede for å spørre på et forum om du skal dra til legevakta. Så ta heller å ring de. Er kun de som kan svare på det Slapp av. Ikke svar om du skal gi et svar som «isteden for».
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 s_12345 skrev (4 timer siden): Slapp av. Ikke svar om du skal gi et svar som «isteden for». Men vedkommende har jo rett. Anonymkode: fa81a...e29
luxifine Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis du ikke besvimte, eller er kvalm eller kaster opp, så går det nok bra. Tenk hvor mye små barn slør hodet sitt.. Anonymkode: ea8ee...552 Jeg har hatt hjernerystelse flere ganger uten disse symptomer. Faktisk har det gått dager før jeg har merket noe, da i form av kognitiv svekkelse (glemmer ord, kan ikke huske hele alfabetet osv). Jeg aner ikke hvor mange hjernerystelse jeg sannsynligvis bare "ristet av meg" som ung.. TS: Da jeg var 16 fikk jeg ei vekttårn (den som holde loddene som beveger seg opp/ned når du trener) i hodet. Jeg så stjerner: hvite og svarte og var noe ustø etterpå. Ellers helt normal overfor alle andre, kontaktet ikke legevakt men har den dag i dag et hakk i panna som minne om møtet. Det var sannsynligvis hjernerystelse uten de vanlige symptomer. Poenget mitt? Ring legevakt og snakk med dem om DE mener det er legemat eller ikke. Blir du ikke beroliget av samtalen ber du noen å våken over deg. Sist hjernerystelse måtte jeg ta ibux, ikke paracet, for å bidra å feste hjernemembranen igjen (eller noe i den duren, legen var veldig tydelig: ibux, ikke paracet).
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 Ring de. Og be om å bli vekket noen ganger i natt. Anonymkode: a90cf...4cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå