AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Det gjør meg så trist å gå på newbie og se de fine jenteklærne. Gutteklærne gir meg ingenting. Jeg gikk tomhendt hjem fra alle butikkene jeg var på i dag fordi det ikke fristet å bruke penger på det. Jeg ender vel bare opp med noen 5pk body/bukser fra HM. Nå har jeg jente fra før av så får jo likevel kjøpt noe, men det virkelig slo meg hvor mye mindre gøy det er å shoppe til gutt 🙈 Er det flere enn meg? Nå er jeg sikkert bare gravidhormonell i tillegg. Anonymkode: cc6fd...d02 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Bra å slippe å bruke så mye penger Kjøp klespakker på finn, så slipper du å gå i butikken i tillegg. Både bra for miljøet og lommeboka! Anonymkode: f71dd...f2b 9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Helt enig! Gutteklærne er enten enormt kjedelige og fargeløse (blå/grå/brun/grågrønn), eller så er det skrikende paw patrol eller minecraft/gamingmotiv. Skjønner ikke hvorfor ikke guttene også kan få noen søte dyr, morsomme prints eller litt glade farger! Det er noen få merker som har det, som kattnakken, p.o.p og litt fra reflex. Kjøper i hovedsak klespakker brukt, og er så trist å åpne en pose klær hvor alt ser ut som kamuflasjeklær i farge, mens "jenteposene" har blonder, freshe farger og mønster. Anonymkode: eda03...b1e 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 La gutte få jenteklær. Anonymkode: 68569...47a 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det gjør meg så trist å gå på newbie og se de fine jenteklærne. Gutteklærne gir meg ingenting. Jeg gikk tomhendt hjem fra alle butikkene jeg var på i dag fordi det ikke fristet å bruke penger på det. Jeg ender vel bare opp med noen 5pk body/bukser fra HM. Nå har jeg jente fra før av så får jo likevel kjøpt noe, men det virkelig slo meg hvor mye mindre gøy det er å shoppe til gutt 🙈 Er det flere enn meg? Nå er jeg sikkert bare gravidhormonell i tillegg. Anonymkode: cc6fd...d02 Jeg trodde jeg kom til å føle det sånn du beskriver da jeg forsto det var to gutter i magen. Men jeg ble positivt overrasket over hvor mye stilig og gøy man kan gjøre ut av klærne til gutter hvis man dodger alle de print-print-print-klærne med traktorer/dinosaur/Minecraft etc. og heller tenker stil. Anonymkode: c95d3...168 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Enda en sånn tråd til. Stakkars meg jeg fikk ikke jenta jeg ønsket meg... Skjerp deg du skal bli mamma. Anonymkode: 8a95c...af3 5 1 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det gjør meg så trist å gå på newbie og se de fine jenteklærne. Gutteklærne gir meg ingenting. Jeg gikk tomhendt hjem fra alle butikkene jeg var på i dag fordi det ikke fristet å bruke penger på det. Jeg ender vel bare opp med noen 5pk body/bukser fra HM. Nå har jeg jente fra før av så får jo likevel kjøpt noe, men det virkelig slo meg hvor mye mindre gøy det er å shoppe til gutt 🙈 Er det flere enn meg? Nå er jeg sikkert bare gravidhormonell i tillegg. Anonymkode: cc6fd...d02 Tuller du? Babyklær som er ikke-kjønnede er da helt nydelige. Har ikke kjøpt «jenteklær» på et solid tiår. Fæle farger, elendig passform, og enda dårligere kvalitet enn gutteklær, noe som er en bragd, fordi klær er jo nå i så elendig kvalitet at de knapt tåler vask. Du har brunt, og oker, og blått og mørk grønt - nydelige farger til absolutt alle barn og voksne (meg inkludert) heller enn de utvaska pastellene i jenteavdelingen. Og kjoler? Hva nytte har en unge av noe så upraktisk. Jeg føler en god del mødre ikke egentlig ønsker seg et barn. De ønsker seg en dukke de kan kle på uten å bli sett rart på. Anonymkode: 68245...762 10 1 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det gjør meg så trist å gå på newbie og se de fine jenteklærne. Gutteklærne gir meg ingenting. Jeg gikk tomhendt hjem fra alle butikkene jeg var på i dag fordi det ikke fristet å bruke penger på det. Jeg ender vel bare opp med noen 5pk body/bukser fra HM. Nå har jeg jente fra før av så får jo likevel kjøpt noe, men det virkelig slo meg hvor mye mindre gøy det er å shoppe til gutt 🙈 Er det flere enn meg? Nå er jeg sikkert bare gravidhormonell i tillegg. Anonymkode: cc6fd...d02 Helt enig! Har jente fra før, venter gutt! Rett og slett trist å handle til gutt VS jente! Mye fint til gutt når de blir litt større, men til baby og første 3-6 mnd er det søren meg så triste klær! AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enda en sånn tråd til. Stakkars meg jeg fikk ikke jenta jeg ønsket meg... Skjerp deg du skal bli mamma. Anonymkode: 8a95c...af3 Les hele teksten før du spyr ut.. Hun har allerede jente! Skjerp deg! Anonymkode: 6756c...c71 1
Anononyma Skrevet 5. juni 2024 #9 Skrevet 5. juni 2024 Så heldig du er da! Kortet mitt går varmt fordi jeg ikke klarer slutte å shoppe til gutten min. Synes det er så mye fint! 😍 Senest i dag måtte jeg bestille settet med løven på! Ellers har jeg fått litt dilla på lette snekkerbukser med en søt body inni. Er så mange fine kombinasjoner, og behagelig for barnet. En kul caps er bra accessories som i tillegg har en funksjon. Min sønn har sikkert 10 i forskjellige farger og med/uten div logo. Tror du har kjørt deg fast i at det må være pastellrosa kjole for å være fint. 18 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 Kjenner meg ikke igjen i det i det hele tatt, synes det et utrolig mange fine «gutteklær» og kjønnsnøytrale klær. Men så er jeg lite glad i rosa, blomster og blonder selv, da. Det har kanskje noe med saken å gjøre. Anonymkode: 0759f...ad1 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #11 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det gjør meg så trist å gå på newbie og se de fine jenteklærne. Gutteklærne gir meg ingenting. Jeg gikk tomhendt hjem fra alle butikkene jeg var på i dag fordi det ikke fristet å bruke penger på det. Jeg ender vel bare opp med noen 5pk body/bukser fra HM. Nå har jeg jente fra før av så får jo likevel kjøpt noe, men det virkelig slo meg hvor mye mindre gøy det er å shoppe til gutt 🙈 Er det flere enn meg? Nå er jeg sikkert bare gravidhormonell i tillegg. Anonymkode: cc6fd...d02 Gratulerer med gutt! Anonymkode: 72f49...995
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Les hele teksten før du spyr ut.. Hun har allerede jente! Skjerp deg! Anonymkode: 6756c...c71 Har lest hele tråden, har du? Ts er tydeligvis ikke fornøyd med at barn nr to er gutt. Synd at barn ikke har mulighet til å velge foreldre.. Anonymkode: 8a95c...af3 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #13 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har lest hele tråden, har du? Ts er tydeligvis ikke fornøyd med at barn nr to er gutt. Synd at barn ikke har mulighet til å velge foreldre.. Anonymkode: 8a95c...af3 Det å mislike gutteklær er ikke samme som å være misfornøyd med barnets kjønn! Jeg er enig med TS om klær til gutter. Har jente fra før, venter en veldig etterlengtet gutt nå. Klærene er fremdeles trist frem til guttene blir større. At du velger å tolke ting i verste mening er ditt problem. For ingen steder sier TS hun ikke vil ha en gutt - det er en skjær tolkning fra din side og har ingenting med innlegget å gjøre. Anonymkode: 6756c...c71 10
Sinsiew Skrevet 5. juni 2024 #14 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har lest hele tråden, har du? Ts er tydeligvis ikke fornøyd med at barn nr to er gutt. Synd at barn ikke har mulighet til å velge foreldre.. Anonymkode: 8a95c...af3 Hvor får du det fra at ts er misfornøyd med å få en gutt? Det eneste hun sier er at utvalget av gutteklær er ræva. Og det er jeg enig i.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Skrevet 5. juni 2024 Sinsiew skrev (7 minutter siden): Hvor får du det fra at ts er misfornøyd med å få en gutt? Det eneste hun sier er at utvalget av gutteklær er ræva. Og det er jeg enig i. Hvis du leser noe av det hun skriver å litt mellom linjene "Nå har jeg jente fra før av så får jo likevel kjøpt noe" Så har du en dame som skulle ønske hun kunne slippe å kjøpe klær til gutt. For har man litt åpent sinn så er det så mye kult man kan dresse gutter opp i. Å ja jeg har jente selv, men ser mye kult til gutter. Anonymkode: 8a95c...af3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #16 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tuller du? Babyklær som er ikke-kjønnede er da helt nydelige. Har ikke kjøpt «jenteklær» på et solid tiår. Fæle farger, elendig passform, og enda dårligere kvalitet enn gutteklær, noe som er en bragd, fordi klær er jo nå i så elendig kvalitet at de knapt tåler vask. Du har brunt, og oker, og blått og mørk grønt - nydelige farger til absolutt alle barn og voksne (meg inkludert) heller enn de utvaska pastellene i jenteavdelingen. Og kjoler? Hva nytte har en unge av noe så upraktisk. Jeg føler en god del mødre ikke egentlig ønsker seg et barn. De ønsker seg en dukke de kan kle på uten å bli sett rart på. Anonymkode: 68245...762 3 åringen min elsker kjoler. Skal vi i selskap blir hun kjempeglad for da kan hun bruke "de lange" kjolene. Hun har flere "genserkjoler" til hverdags, og noen kortere kjoler. Det hindrer henne ikke i lek på noen måte. Jeg har selv aldri brydd meg om kjoler eller sminke. Men da 2 åringen min ble gira på kjoler så så jeg ikke noen grunn i å nekte henne gleden ved det. Jeg var den mammaen som kjøpte dinosaur/gaming/pokemon- osv - klær til jenta mi. (veldig greit nå som vi fikk en gutt etterpå mtp arv) Alle foreldre ønsker seg vel dukker da, om det er selve "ønsket" om å kle barna i spesifikke klær. Kjoler eller dinosaurer, hva er forskjellen egentlig? Synsingen din? Anonymkode: 9597f...5ec 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #17 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis du leser noe av det hun skriver å litt mellom linjene "Nå har jeg jente fra før av så får jo likevel kjøpt noe" Så har du en dame som skulle ønske hun kunne slippe å kjøpe klær til gutt. For har man litt åpent sinn så er det så mye kult man kan dresse gutter opp i. Å ja jeg har jente selv, men ser mye kult til gutter. Anonymkode: 8a95c...af3 Eh.. Nei, du har en dame som ikke liker utvalget av klær til guttene, og det er helt greit det. Om jeg er furten fordi jeg ikke finner kattemat uten korn på en søndag i butikken, så er det ikke katten jeg ønsker bort 💀 Hvorfor man skulle ønske at man ikke hadde gutt fordi KLÆRNE er stygge, den tankerekken skjønner jeg ikke. Anonymkode: 9597f...5ec 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig! Gutteklærne er enten enormt kjedelige og fargeløse (blå/grå/brun/grågrønn), eller så er det skrikende paw patrol eller minecraft/gamingmotiv. Skjønner ikke hvorfor ikke guttene også kan få noen søte dyr, morsomme prints eller litt glade farger! Det er noen få merker som har det, som kattnakken, p.o.p og litt fra reflex. Kjøper i hovedsak klespakker brukt, og er så trist å åpne en pose klær hvor alt ser ut som kamuflasjeklær i farge, mens "jenteposene" har blonder, freshe farger og mønster. Anonymkode: eda03...b1e Som at der er så mange mer morsomme farger til jenter i butikker som HM og KappAhl. Personlig syns jeg det finnes mange fine gutteklær. Særlig om man løfter blikket litt og ikke på forhånd har bestemt seg for at det er kjipt å handle til gutter. Anonymkode: a7f3e...612
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #19 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg ikke igjen i det i det hele tatt, synes det et utrolig mange fine «gutteklær» og kjønnsnøytrale klær. Men så er jeg lite glad i rosa, blomster og blonder selv, da. Det har kanskje noe med saken å gjøre. Anonymkode: 0759f...ad1 Samme her. Har handla så mye fint til gutten vår som kommer snart 😍 Men han har ikke mye blå klær da. Anonymkode: 0e54b...837 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Skrevet 5. juni 2024 Altså. Utvalget til hannkjønn uansett alder er mange steder begrenset. Det er de samme mørke fargene som går igjen MYE. Prøver du å kjøpe noe med farge på, så kan du banne på at ingenting du kjøper året etter vil matche. Trenger ikke være misfornøyd med å få gutt for å synes det. Det er som å være misfornøyd med å få en jente for å påpeke at lommer i dameklær er elendige. Anonymkode: d05f4...bbc 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå