Gå til innhold

Svoger skal gifte seg, jeg ser ikke henne som familie.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bror til min mann skal gifte seg. De har vært sammen i 5,5 år. 
Han har tidligere vært gift i 15 år og de har barn sammen. 
Han og den nye damen skal ikke ha barn, de er godt voksne. 
Jeg tenker at hun nye kommer ikke til å bli familie slik hans eks var. Jeg sa en gang til henne at hun aldri ville bli tante til mine barn, og da svarte hun bare ok. Jeg og min mann vil heller aldri bli onkel og tante til hennes barn, vi er det til han og hans eks sine barn. 
Nå har jeg hørt rykter om at vi ikke blir invitert til deres bryllup til høsten, så jeg har slettet de på facebook og andre sosiale medier. Syntes de oppfører seg helt tullete bare fordi jeg tenker at eksen er min svigerinne og hun nye ikke blir en del av familien. 
Jeg trodde det egentlig var ganske vanlig, men er tydeligvis ikke det siden min mann syntes det er veldig trist at vi ikke blir invitert. 
Har jeg gått for langt her eller er det mannen min som er for soft? 

Anonymkode: a531d...5b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes DU har vært direkte ufin og lite inkluderende! 

Anonymkode: c2fb8...148

Jeg har vært høflig mot henne, men tror hun er veldig usikker på seg selv for nå er hun/de ikke interessert i å ha noe kontakt med oss. 
TS 

Skrevet

Tror nok du skjønner selv at dette ikke er OK oppførsel. Om ikke du gjør det, burde du prøve å se det fra en annen vinkel. 
Synes du skylder hun en unnskyldning.

• Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet

Du har jo sagt fra hva du synes og det har de tatt til etterretning. 

• Liker 27
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff, ts, du må jo oppføre deg finere mot familien til mannen din!

Anonymkode: b3882...4b8

Jeg oppfører meg veldig fint mot svigerfamilien min, men jeg klarer ikke å få til å se på henne som familie/svigerinne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bror til min mann skal gifte seg. De har vært sammen i 5,5 år. 
Han har tidligere vært gift i 15 år og de har barn sammen. 
Han og den nye damen skal ikke ha barn, de er godt voksne. 
Jeg tenker at hun nye kommer ikke til å bli familie slik hans eks var. Jeg sa en gang til henne at hun aldri ville bli tante til mine barn, og da svarte hun bare ok. Jeg og min mann vil heller aldri bli onkel og tante til hennes barn, vi er det til han og hans eks sine barn. 
Nå har jeg hørt rykter om at vi ikke blir invitert til deres bryllup til høsten, så jeg har slettet de på facebook og andre sosiale medier. Syntes de oppfører seg helt tullete bare fordi jeg tenker at eksen er min svigerinne og hun nye ikke blir en del av familien. 
Jeg trodde det egentlig var ganske vanlig, men er tydeligvis ikke det siden min mann syntes det er veldig trist at vi ikke blir invitert. 
Har jeg gått for langt her eller er det mannen min som er for soft? 

Hvorfor sa du så stygge ting til henne? 

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
Lalal13 skrev (1 minutt siden):

Tror nok du skjønner selv at dette ikke er OK oppførsel. Om ikke du gjør det, burde du prøve å se det fra en annen vinkel. 
Synes du skylder hun en unnskyldning.

Jeg har ikke sagt noe galt føler jeg. Har kun sagt at hun aldri blir tante til mine barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfører meg veldig fint mot svigerfamilien min, men jeg klarer ikke å få til å se på henne som familie/svigerinne. 

Hold det for deg selv, man sier ikke sånt til folk 

Anonymkode: 5e580...3e1

• Liker 35
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du slettet dem på Facebook på grunn av rykter? Bruker du å ta lite veloverveide avgjørelser på impuls? 

Anonymkode: 2c5ee...778

• Liker 36
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Om det er slik du føler det, så får nå det være. Men det var nå helt unødvendig å si det høyt. Alle hadde hatt de bedre om du holdt det for deg selv av hensyn til din svoger, som nå havner i en slags konflikt mellom "sin" familie og sin nye partner. Og sårende for den nye partner, du sier jo egentlig at hun ikke er velkommen i familien. Ville heller ikke hatt en som deg i mitt bryllup.

Anonymkode: a4c94...c58

• Liker 24
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Hvorfor sa du så stygge ting til henne? 

Har bare sagt at hun aldri blir tante til mine barn, og tenker det må vel være lov å si? 

Skrevet

Så hva vil du i bryllupet deres da? Du er jo klar på at du ikke ser på henne som familie eller ønsker henne velkommen.

Da vil du vel heller ikke feire dem som par? Se for deg stående i kirken og se dem gifte seg uten å glede deg på deres vegne. Det hadde bare blitt rart for deg. 

• Liker 38
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...