AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Leser at alle er så sliten, angrer på å ha fått flere barn og at det bare blir mer og mer oppfølging og slitsomt. Har en på 2 år og synes det er slitsomt, vil ikke klare noe enda mer slitsomt en det, da blir jeg deprimert om det fortsetter slik til barnet flytter ut. Og to vil jeg hvertfall ikke klare selv om det var det jeg ønsket meg. Anonymkode: eee19...ef8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Jeg er superfornøyd med å bare ha min ene, snart 12 år nå. Anonymkode: 903fa...0d9 2 3
Bombasi Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 (endret) Men du har et barn på bare 2 år. Kanskje du skal gi det litt tid... hvem vet hva du tenker om 4, 5 eller 8 år. Du må ikke ta til deg alt du leser. Du må kjenne på det selv utifra din situasjon, din helsetilstand, dine boforhold og hvilken hjelp du får fra andre. Husk at alt kan endre seg på 5 år For øvrig er 1 barn nok i massevis for mange, så null stress. Endret 5. juni 2024 av Bombasi 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Jeg har bare ett barn. Stoppet av seg selv siden jeg ble syk. Fikk MS diagnosen noen år etterpå. Men fra barnet var født til diagnosetidspunkt så var det helt uaktuelt å få flere. Jeg var så sliten og mye syk. Men jeg er veldig fornøyd med barnet jeg har. Og man trenger absolutt ikke være syk for å være fornøyd med bare ett. Anonymkode: 0ddc9...ba7 1 1
mommyaka Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 Vi har 2 barn...på 12 og 6 år og ja... men blir sliten..det krever mer siden det er rn i barnehagen og skolen...og ja nr 2 er ikke like nr 1...ofte føltes 2 som 10.. MEN.. ville ikke byttet det til noe i verden 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Har 1 barn. Hun er 14 år nå. Er godt fornøyd med 1 barn Anonymkode: 28367...12b 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 De to første årene et de klart tyngste. Fra nå av går det oppover. Fra fire år blir det betydelig enklere. Jeg har tre barn mellom 2 og 7,5 år. Ja, det er en del å følge opp, og ja, det er slitsomt, men jeg angrer så absolutt ikke. Jeg gleder meg til ferien slik at jeg kan være mer sammen med barna mine. Og en liten kommentar til det med at mange synes 2 er som 10. Jeg kjenner meg ikke igjen i det. For vår del var førstemann veldig krevende. Andremann var normalt krevende. Om 1 er som 1, var 2 barn som 1,5 eller 2 barn. 3 barn er som 3 barn. Anonymkode: 60904...278 2 2
megda Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 At mange klager på kg eller andre forum er ofte de som er slitne. Du hører ikke fra de som er godt fornøyd med flere barn og på den måten ville jeg nedregulert de negative forventningene ved eventuelt flere barn. 7
klarinetta Skrevet 5. juni 2024 #9 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Leser at alle er så sliten, angrer på å ha fått flere barn og at det bare blir mer og mer oppfølging og slitsomt. Har en på 2 år og synes det er slitsomt, vil ikke klare noe enda mer slitsomt en det, da blir jeg deprimert om det fortsetter slik til barnet flytter ut. Og to vil jeg hvertfall ikke klare selv om det var det jeg ønsket meg. Anonymkode: eee19...ef8 Det er sjelden glade og fornøyde mennesker bruker tid på å skrive innlegg på forum om hvor bra de har det. ☺️ 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 Vi har 1 barn på 20, og har aldri angret en dag på det. Har aldri følt på det å være utslitt småbarns mor, eller i noe hamsterhjul. Mannen har tatt sin del hele veien og jeg har fått min egentid, som jeg alltid har vist at jeg har behov for. Derfor 1 barn her. Anonymkode: dce7a...71f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #11 Skrevet 5. juni 2024 Hvis du bare leser om slitne flerbarnsforeldre som angrer på barna de har fått synes jeg du leser KG med vrangbrillene. Vi er mange som har skrevet veldig mye positivt om det å ha flere barn. Det er selvsagt helt greit å bare ha ett barn, men å skylde på foreldre på KG er veldig sært særlig når de som angrer på barn er i mindretall og så må man i tillegg ta høyde for at veldig mange skriver negative innlegg bare for å trolle. Anonymkode: a9234...487 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Skrevet 5. juni 2024 Jeg har 1 barn veldig fornøyd med det. Men for meg er egentid veldig viktig. Og med 1 barn får jeg fulgt opp 100 % samtidig som jeg har masse egentid. Jeg syntes ikke småbarnslivet var så slitsomt, men jeg har et enkelt barn som nå er 11 år. Det er mye mer å følge opp nå, det t skjer noe heletiden. Men man er forskjellig noen trives med et barn andre med flere, det eneste som er, er at man ikke vet det før man sitter der. Så hvis du ønsker deg flere barn så få barn fordi du/dere faktisk har lyst på barn ikke fordi barnet skal få søsken. Og apropos søsken, tror jeg det er best å få dem nogenlunde tett. Og tilslutt ikke hør på alt andre sier. Så lenge du har økonomi og energi til å ta deg av de barna du ønsker å få, så gå for det som føles mest riktig for deg. Anonymkode: 5cef5...92f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #13 Skrevet 5. juni 2024 Eg har to stykker og synest det er heilt supert ❤️ Selvfølgelig sliten, det må man vere ærlig om. Anonymkode: 9fb5b...c75
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #14 Skrevet 5. juni 2024 Dette er noe få snakker høyt om. Jeg har en venninne som blir gal av kranglingen og jeg kranglet selv konstant med min søster da jeg var liten. Jeg har selvinnsikt nok til at jeg klarer kun en. Trist at han ikke får søsken, men jeg må prioritere den ene jeg har. Med to ville jeg trolig blitt en sur kjefteforelder som ikke orker. Anonymkode: 1aec5...3b9 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Skrevet 5. juni 2024 Må ikke tro på alt du leser på kg, enhver person har nok 10 personligheter bak brukernavnet sitt Anonymkode: fa174...e6a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #16 Skrevet 5. juni 2024 Vi har to, og det har vært helt perfekt for oss❤️. (Men, det er 13 års aldersforskjell på våre to barn😁) Altså var vi jo tre som koste oss med minstemann da h#n var liten. Nå er eldste flyttet ut for noen år siden, men søsknene er gode venner, snakker sammen flere ganger i uka, og møtes online for å game sammen. (Men mindre aldersforskjell hadde jeg ikke orket - en unge om gangen liksom😅) Anonymkode: 52bd2...853 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #17 Skrevet 5. juni 2024 To er helt perfekt synes jeg ♥️ Anonymkode: fcce2...643 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser at alle er så sliten, angrer på å ha fått flere barn og at det bare blir mer og mer oppfølging og slitsomt. Har en på 2 år og synes det er slitsomt, vil ikke klare noe enda mer slitsomt en det, da blir jeg deprimert om det fortsetter slik til barnet flytter ut. Og to vil jeg hvertfall ikke klare selv om det var det jeg ønsket meg. Anonymkode: eee19...ef8 Om du allerede er sliten og har strekt strikken, så sier det seg selv at du ikke burde få flere barn nå. Det har ingenting med kvinneguiden å gjøre. En skal få så mange eller få barn som en selv er komfortabel med, og dessuten har tid og økonomi til å følge opp. Anonymkode: ac376...f39 2 1
Supersmurf Skrevet 5. juni 2024 #19 Skrevet 5. juni 2024 Har tre barn og er kjempeglad for det! Klart det er slitsom av og til, men det er ikke konstant. Nå er eldste stor nok til å passe minste litt også. Alt i alt er det flere positive sider ved å ha barn enn negative sider. Barn i 2-3årsalderen kan være intense, og det kan være slitsomt. Det blir bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Skrevet 5. juni 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Vi har 2 barn...på 12 og 6 år og ja... men blir sliten..det krever mer siden det er rn i barnehagen og skolen...og ja nr 2 er ikke like nr 1...ofte føltes 2 som 10.. MEN.. ville ikke byttet det til noe i verden 🥰 Her er det motsatt, 1 føltes som 10 men da vi fikk en til ble ting lettere🥰 Anonymkode: 9dbe4...42e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå