Gå til innhold

De kjørte barnet vårt uten sete

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Dattera mi var på besøk hos ei venninne idag og moren skulle kjøre henne hjem.  Det var litt spontant, for det var meningen at vi skulle komme å hente, men så ble det lettere at de skulle kjøre istede. 

Moren beklaget seg og sa at hun ikke hadde hatt sete til datteren min, og hun satt foran uten sete, men oppå pute og at det ellers ikke skjer, men hun hadde glemt at hun ikke hadde sete.

Det er 200 meter i et nabolag, så ingen trafikk - men jeg kjente at jeg ble uvel .

Dattera mi er 128 cm høy og veier 20 kg. 

Overdriver jeg ? Eller er hun moren uansvarlig? 

Anonymkode: af775...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Dattera mi var på besøk hos ei venninne idag og moren skulle kjøre henne hjem.  Det var litt spontant, for det var meningen at vi skulle komme å hente, men så ble det lettere at de skulle kjøre istede. 

Moren beklaget seg og sa at hun ikke hadde hatt sete til datteren min, og hun satt foran uten sete, men oppå pute og at det ellers ikke skjer, men hun hadde glemt at hun ikke hadde sete.

Det er 200 meter i et nabolag, så ingen trafikk - men jeg kjente at jeg ble uvel .

Dattera mi er 128 cm høy og veier 20 kg. 

Overdriver jeg ? Eller er hun moren uansvarlig? 

Anonymkode: af775...b60

Gammel er hun?

AnonymBruker
Skrevet

Oppå pute er innafor dersom hun nådde 140 som er grenda for å sitte foran med airbag. Om hun koblet it airbag er lavere enn 140 også greit

Anonymkode: dc8a1...aab

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

De har kjørt i Max 40 km/t. Du overdriver helt vilt.

Anonymkode: 50fb7...9a7

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet

Vil ikke kalle det overdriving, men helliger målet middelet? Vi kan alle være enige om at barn skal i bilsete, men så vokser de seg til også skal man gjøre impulsive ting også gjør man det man må for å få gjennomført.

Skulle barnet ideelt sett sittet i sete selv om det var 200 meter, ja. Bør du ved neste anledning si nei til impuls besøk for å unngå det? Eller tar du standpunkt og sier at enten får de ha et sete klart. Eller lar du det bare gå? 

Skal du konfrontere eller være ufin for hendelsen? Min mening, nei. Skal du la denne ene hendelsen gå og heller ta lærdom av den til senere? Min mening, ja. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde pute? Som i barnesetepute? Som i det neste steget etter sete som de sittende i når de blir sånn 5-6?

Det er da helt innafor! 

Anonymkode: f33a9...d62

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes du er ganske hysterisk for et engangstilfelle, 200 m og i lav hastighet.  Bra du ikke levde i gamle dager, da hadde du blitt hysterisk da😆

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Døde hun?

Anonymkode: 4da04...8fd

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk å pakke inn barnet i bobleplast... 

Anonymkode: 8e161...863

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det mest merkelig at de ikke bare gikk, 200 meter er virkelig ikke langt. Men ja, syns du overdriver. 

Anonymkode: d17c9...651

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske overbeskyttende, men ikke sånn. 

Anonymkode: 21b18...b20

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde vært mest bekymret over manglende evne til å gå.

Er det rart ungdommen og barna i dag er lite aktive.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 21.15):

Ideelt sett klarer et barn å GÅ 200 meter hjem ;)

Anonymkode: dc8a1...aab

Sant, men det er farligere å gå hjem ute i asfaltjungelen enn det er å bli kjørt sittende oppå pute med sikkerhetsbelte i 40 km/t.

Jeg vil også opplyse om at mange barn på den alderen sykler på tråsykler uten å bruke sikkerhetsbelte, og det er mye farligere! (Nå vil ikke sikkerhetsbelte gi noen form for sikkerhet på sykkel, men jeg tok med eksempelet for å illustrere.)

Endret av I Grosny
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AlternativX skrev (13 minutter siden):

Synes du er ganske hysterisk for et engangstilfelle, 200 m og i lav hastighet.  Bra du ikke levde i gamle dager, da hadde du blitt hysterisk da😆

I gamle dager tenkte man ikke at det var farlig å kjøre uten barnesete. Barna satt vanligvis usikret i baksetet.

• Liker 6
Skrevet

Hvem er det som kjører bil om man skal 200 meter?!? Det er jo helt sinnsykt

• Liker 28
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...