Gå til innhold

Kenwood Major - reperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Kenwood Major. Den er noen år, men har fungert utmerket. Nå skriker og slår den. Stopper gjerne midt i en brøddeig. Jeg har byttet fra kjøttkroken til k-kroken, og fra plast ikke til metall ikke, men det burde da ikke ha noe å si? Jeg lurer på om den ikke trenger litt ettersyn. Hvor kan jeg evt få gjort det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (5 minutter siden):

Jeg har en Kenwood Major. Den er noen år, men har fungert utmerket. Nå skriker og slår den. Stopper gjerne midt i en brøddeig. Jeg har byttet fra kjøttkroken til k-kroken, og fra plast ikke til metall ikke, men det burde da ikke ha noe å si? Jeg lurer på om den ikke trenger litt ettersyn. Hvor kan jeg evt få gjort det? 

Vet at Jernia fører kenwood og kan være behjelpelig med å få den sendt inn til reparasjon, i alle fall. 

Anonymkode: 1f056...99b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet at Jernia fører kenwood og kan være behjelpelig med å få den sendt inn til reparasjon, i alle fall. 

Anonymkode: 1f056...99b

Godt tips. Takk. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte vår inn, fant link inne på kenwood sine sider. Fikk så prisoverslag på reparasjon og valg om vi ville gjennomføre det eller ikke. 

Valgte reparasjon på den 10 år gamle maskinen og den sviver som ei klokke igjen. 

Anonymkode: 7fb0b...f9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis reklamasjonstiden er gått ut ville jeg sørget for et prisoverslag. Og vurdert kost/nytte. Ville ikke brukt flere tusen på å reparere noe som ikke har reklamasjonsrett. I morgen kan det ryke en ny del. Ofte lønner det seg lkonomisk å bare kjøpe nytt.

Anonymkode: d8449...3ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis reklamasjonstiden er gått ut ville jeg sørget for et prisoverslag. Og vurdert kost/nytte. Ville ikke brukt flere tusen på å reparere noe som ikke har reklamasjonsrett. I morgen kan det ryke en ny del. Ofte lønner det seg lkonomisk å bare kjøpe nytt.

Anonymkode: d8449...3ff

Det lønner seg miljømessig da. 

Bruk og kast er et ekstremt stort problem..

Vår kostet forøvrig nå ca 9000 ny, og det kostet 1000kr å fikse den (de måtte bytte giren, samt andre motordeler), inkludert porto begge veier. Så det lønnet seg også økonomisk. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det lønner seg miljømessig da. 

Bruk og kast er et ekstremt stort problem..

Vår kostet forøvrig nå ca 9000 ny, og det kostet 1000kr å fikse den (de måtte bytte giren, samt andre motordeler), inkludert porto begge veier. Så det lønnet seg også økonomisk. 

Det var fascinerende rimelig!

Jeg byttet planetgiret på vår Kenwood selv for et par siden og mener jeg betalte ca 1200,- for giret. Da bestilte jeg delen og gjorde jobben helt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...