Gå til innhold

Hjertesukk over foreldre (besteforeldre).

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster og mannen bor i nabohuset til mine foreldre. De har begge jobber med mye reisedøgn, de prioriterer kjæresteturer og er generelt med på mye sosialt. Det vil si at våre foreldre er barnevakt støtt og stadig, altfor mye. 

Jeg er oppgitt over at mine foreldre ikke setter foten ned, de har ikke helse til å passe tre viltre barn flere ganger i uken. Jeg er oppgitt for at meg og min datter aldri kan få noen rolige timer sammen med dem. Jeg er oppgitt over prioriteringene til min søster og mannen, at de skal ha tre barn og topp karriere, og for all del ikke gå glipp av noe sosialt.

Dagens hjertesukk. 

Anonymkode: 67640...8ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dine foreldre er voksne, og må sette ned foten selv dersom de synes de passer for mye.

Du får planlegge noen rolige timer med dem i god tid, før de blir spurt om barnevakt.

Ikke legg deg så mye borti andres liv.

Anonymkode: 8ee9c...117

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dine foreldre elsker sin andre småbarnsperiode? Muligens føler de at dette holder dem unge? Kanskje de ser at perioden da de kun kan bo hjemme om din søster eller barna hennes bor i nabohuset og fører mer eller mindre konstant tilsyn nærmer seg og har gjort en byttehandel mot barnepass?

Uansett kan du være helt og absolutt sikker på at dine foreldre har den løsningen de ønsker seg. Ellers ville de jo ikke valgt den.  Hva de sier til deg om at de er slitne etc? Har liten verdi. Det er menneskers handlinger som avspeiler deres ønsker, ikke deres ord.

Anonymkode: fa01a...e22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dine foreldre er voksne, og må sette ned foten selv dersom de synes de passer for mye.

Du får planlegge noen rolige timer med dem i god tid, før de blir spurt om barnevakt.

Ikke legg deg så mye borti andres liv.

Det er ikke mulig å planlegge noen timer alene, ungene dukker opp bare vi nærmer oss huset. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke mulig å planlegge noen timer alene, ungene dukker opp bare vi nærmer oss huset. 

Da får dere invitere dem til dere da.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får dere invitere dem til dere da.

Det vil de ikke. De trives best hjemme eller på hytten, og kommer kun på besøk i forbindelse med bursdager.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vil de ikke. De trives best hjemme eller på hytten, og kommer kun på besøk i forbindelse med bursdager.

Besøk de på hytta.

Anonymkode: fd794...525

Skrevet

Du høres ikke ut som noen varm tante akkurat 🤭

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nærliggende å tro at dine foreldre setter pris på besøk av sine barnebarn… om du ikke setter pris på dine tanteunger så er det synd.

Anonymkode: e1599...69f

• Liker 1
Skrevet
tulla23 skrev (3 minutter siden):

Du høres ikke ut som noen varm tante akkurat 🤭

Hun høres ut som en datter som bryr seg om sine foreldre, som ikke har så god helse lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...