Gå til innhold

Du som er enslig uten barn og har 25k i uføretrygd før skatt, hvor mye får du utbetalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står jeg får 25.600.- i mnd før skatt.

Så lurer på hvor mye jeg kan forvente å få etter skatt. 

Anonymkode: aa1b5...dc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ca 23 000

Anonymkode: f8c1c...2ee

Skrevet (endret)

Du lurer på det? Men da sjekker du jo bare skattekortet ditt, ved å logge deg på Skatteetaten.no. Der legger du inn hva din inntekt vil bli resten av året (og hva den har vært hittil i år, så årstotalen blir riktig), og så trykker du lagre. Da kommer det opp sannsynligvis et prosenttrekk, og du ser hva DU skal betale i skatt. Når du har prosent-tallet så regner du lett ut hva du sitter igjen med hver mnd utbetalt.

Hva alle andre her på KG betaler i skatt, avhenger jo helt hva deres livssituasjon, fradrag og gjeld og alt mulig. 

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på om du har kapitalinntekter eller gjeldsrenter å betale på...

Men kanskje rundt 21 000?

Anonymkode: ed5b7...913

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke formue gjeldsrenter og har riktig skattetrekk så er beløpet du skal ha utbetalt 20.500

Anonymkode: ed5b7...913

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har minstesats som hittil har vært på 24.515 brutto, og har da fått utbetalt 19.600. Dette er med 20% skattetrekk.

Regner med du også har fått minstesats da, siden den nye minstesatsen er på rundt 25.600 brutto. 

Anonymkode: ddd3b...304

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 25.600kr brutto, 20.970 netto. 

Anonymkode: 72ddd...c91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva du får kommer jo an på om du har noe særlig formue, om du har lån, kapitalinntekter osv.

Gå til skatteetaten.no og sjekk skattekortet ditt. Fyll inn tallene som er relevante for deg og så viser skjemaet deg hvor mye du skal betale i skatt.

Anonymkode: d959c...bd9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Anonymkode: aa1b5...dc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...