Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #1 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg leaser en bil og har forsikring gjennom leasingfirmaet, dvs. jeg betaler inn en viss sum hver mnd i forsikringspremie til leasingfirmaet. Men jeg har enda ikke fått forsikringspapirer, det burde jeg vel?. Noen som vet hvordan dette fungerer ved leasing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. februar 2006 #2 Del Skrevet 13. februar 2006 Forsikringpapirene sendes formell eier av bilen, d.v.s. firmaet du leaser bilen av. Det kan imidlertid ta måneder før endelig avtale foreligger, selv etter hovedforfall, så det du kan gjøre er å ringe leasingselskapet og be om et forsikringsbevis. Samtidig kan du spørre om hvilket selskap bilen er forsikret i og etterpå ringe Traffikkstasjonen for å få bekreftet svaret. Har høyst sannsynlig forhandlet frem avtalen du er dekket under, så det er bare å spørre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #3 Del Skrevet 14. februar 2006 Ring biltilsynet og oppgi reg nr og spør om forsikring er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #4 Del Skrevet 15. februar 2006 Forsikringen er gjennom Gjensidige og betales hver mnd til leasingselskapet. Er ca et halvt år siden leasingavtalen ble inngått. Så jeg skal ikke få forsikringspapirer, det er det leasinselskapet som har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 15. februar 2006 #5 Del Skrevet 15. februar 2006 Gjensidige utsteder ikke ett forsikringsbevis pr. bil slik f.eks. If... ofte gjør, så du som leasingkunde vil uansett ikke få en polise slik du sannsynligvis er vant til som privatkunde. Det har imidlertid ingen betydning for forsikringens gyldighet. Det du imidlertid bør få, er informasjon om dekningsomfang, egenandel og polisenummer. Egentlig litt rart at du ikke har mottatt det allerede, men du vil helt sikkert kunne få det ved å kontakte leasingselskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 15. februar 2006 #6 Del Skrevet 15. februar 2006 Ved en eventuell ulykke trengs forsikringsopplysninger, så det ville vært greit å ha forsikringspapirer... Kanskje du bør spørre om leasingselskapet kan sende midlertidig kopi eller noe sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå