Gå til innhold

Hvor ofte blir du spurt om å legge fra deg sekken ved kassa på butikken eller å vise frem åpne vesken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var en tur på Europris. Kassedamen ville at jeg legger fra meg sekken før jeg går inn. 

Jeg hadde min arbeids PC i sekken og annen dokumentasjon. Noe jeg ikke egentlig vil gi til fremmede å passe på. 

Syns det var litt irriterende. Betyr det at jeg ser ut som en nasker? Jeg jobber som leder. Har ikke intensjon eller behov for å naske. 

Jeg har også flere ganger blitt forespurt om å vise frem innholdet i min veske. 

Er det normalt, eller noe med meg som skriker Tyv, Tyv til butikkansatte? 

Anonymkode: f845d...b08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt bedt om noe sånt

Anonymkode: cc01d...c25

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nå bor jeg i en liten bygd, men på 20 år i Oslo skjedde det én gang. Da hadde jeg vært på trening og så nok litt sliten ut.. Hadde også stappfull sekk

Anonymkode: bbbd9...312

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri blitt bedt om.

Anonymkode: 1bb87...662

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd det på over 50 år. Så kanskje du ser ut som en tyv hvis det har skjedd deg flere ganger? Hva har det med saken å gjøre at du er leder? Bjørnar Moxnes var også leder.

Anonymkode: a603b...8f1

• Liker 10
Skrevet

Aldri. Men for å si det slik OP, Moxnes var også høyere oppe på "stigen" og han stjal som en ravn. Så stilling eller hvordan en kler seg betyr egentlig ikke så mye.

Skrevet

Det har jeg aldri blitt spurt om, ikke en gang på min "nærMeny" hvis jeg har blitt trukket ut til kontroll i selvbetjeningskassen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd, men har opplevd kontroll i selvbetjente kasser ofte. Jeg bruker dem alltid likevel. 

Anonymkode: de32f...a6c

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri opplevd! Har sett skilt der det står at man må legge fra seg, men aldri blitt stoppet av noen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd å bli bedt om å sette fra meg sekk, aldri opplevd at noen vil se i veska, og de to gangene jeg har blitt plukket ut til tilfeldig kontroll ved selvbetjent kasse, har de bare latt meg fortsette uten å kontrollere noe som helst. 

Anonymkode: d0173...239

Skrevet

Aldri opplevd. Og jeg hadde nok spirt om dama står personlig ansvarlig dersom sekken/veska blir stjålet mens jeg er inne siden hun ber meg legge den igjen. 

Gjest Luksusbia
Skrevet (endret)

Har bare opplevd to ganger å bli bedt om å legge fra meg veske/ sekk. Utenfor polet i Trondheim. Og Victoria Secret i San Fransisco. Begge ganger var jeg 21 år og sliten/ usminket. Hvordan kler du deg ts?

Endret av Luksusbia
Skrivefeil
Skrevet

Aldri opplevd det og jeg går daglig rundt med en sliten ryggsekk i Oslo

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd, men har opplevd tilfeldig kontroll på selvbetjening nå og da.

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd å bli spurt om faktisk. Jeg bor i Oslo, men ble heller ikke bedt om det noengang der jeg bodde før (utenfor Oslo).

Jeg går av og til inn i en ny matvarebutikk etter å ha vært og handlet i en annen først, men så har de ikke alt jeg skulle ha der, så jeg må inn et sted til før jeg går hjem. Har ryggsekk når jeg handler. Da viser jeg frivillig ryggsekken min for betjeningen FØR jeg går inn i butikken og viser kvitteringen også. Deretter passer jeg på å gå til samme kasse når jeg skal betale og gå ut igjen, så den samme ansatte vet at jeg hadde med meg varer inn når hun/han ser sekken min som jeg har på ryggen og så pakker varer i. Jeg viser altså frivillig hva jeg har, så jeg ikke skal bli spurt. Jeg går jo tross alt med en sekk som er varer i, og liker ikke å skulle bli mistenkt for noe (selv om den ansatte kanskje velger å ikke si noe pga tvil e.l.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (2 minutter siden):

Har bare opplevd to ganger å bli bedt om å legge fra meg veske/ sekk. Utenfor polet i Trondheim. Og Victoria Secret i San Fransisco. Begge ganger var jeg 21 år og sliten/ usminket. Hvordan kler du deg ts?

Jeg har aldri opplevd dette og jeg kler meg ofte som "en slask", har tatoveringer på hender og hals og ser generelt ut som en kriminell i manges øyne. 

Anonymkode: aa1ae...5ca

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Luksusbia said:

Har bare opplevd to ganger å bli bedt om å legge fra meg veske/ sekk. Utenfor polet i Trondheim. Og Victoria Sevrer i San Fransisco. Begge ganger var jeg 21 år og sliten/ usminket. Hvordan kler du deg ts?

Det varierer. Jeg tror ikke jeg så spesielt sliten ut. Men hadde gått en time så var kanskje litt sliten. Jeg er en ok / søt dame 48 år.

Ettersom jeg gikk lengere strekning hadde jeg på meg ikke mine peneste klær. Kule jeans med litt sleng, mine fotform sko en sporty jakke. 

Butikken har vel lov til dette, men jeg føler for å klage, fordi nå har jeg jo mindre lyst til å handle der. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Var en tur på Europris. Kassedamen ville at jeg legger fra meg sekken før jeg går inn. 

Jeg hadde min arbeids PC i sekken og annen dokumentasjon. Noe jeg ikke egentlig vil gi til fremmede å passe på. 

Syns det var litt irriterende. Betyr det at jeg ser ut som en nasker? Jeg jobber som leder. Har ikke intensjon eller behov for å naske. 

Jeg har også flere ganger blitt forespurt om å vise frem innholdet i min veske. 

Er det normalt, eller noe med meg som skriker Tyv, Tyv til butikkansatte? 

Aldri opplevd i mitt 30 år lange liv. 

Anonymkode: 779af...502

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri opplevd dette og jeg kler meg ofte som "en slask", har tatoveringer på hender og hals og ser generelt ut som en kriminell i manges øyne. 

Anonymkode: aa1ae...5ca

Det er kanskje størrelsen på sekken og om man ser nervøs/ usikker eller svett ut da? Tatovering har jeg også, men ikke synlig 

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (Akkurat nå):

Det er kanskje størrelsen på sekken og om man ser nervøs/ usikker eller svett ut da? Tatovering har jeg også, men ikke synlig 

Og hudfargen din.

Anonymkode: f4f91...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...