AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Var hos gynekologen idag for å sette inn hormonspiral. Rett før hun skulle sette den inn sa hun at hun skulle måle livmorhalsen min. Jaja, tenkte jeg. Men tenkte ikke noe over hvorfor så dermed spurte jeg heller ikke. Det opplevdes som ganske ubehagelig, faktisk ganske vondt. Å sette inn spiralen var ingenting. Noen som har et godt svar på hvorfor? Hadde hastekeisersnitt for rett under 5 mnd siden, om det skulle være av betydning. Kom bare til 4 cm før babyen måtte ut. Hun skulle sende prøvesvaret til fastlegen, noe som får meg til å undre på om det heller er en celleprøve hun tok? Rart hun ikke sa det da🤷♀️ (Ble litt usikker på hvilket forum denne tråden hører hjemme🙈) Anonymkode: 6b7a3...5ab
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Mulig hun mente at hun målte livmora. De fører inn en sonde for å måle dybde samt kjenne retningen på livmora før de setter inn spiralen. Dette for å vite om det er nok plass (minimum 5 cm) og for å vite hvordan det vil bli å sette inn spiralen. Håper du fikk beskjed om å ta smertestillende før innsetting av spiralen? Anonymkode: aef7f...164
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mulig hun mente at hun målte livmora. De fører inn en sonde for å måle dybde samt kjenne retningen på livmora før de setter inn spiralen. Dette for å vite om det er nok plass (minimum 5 cm) og for å vite hvordan det vil bli å sette inn spiralen. Håper du fikk beskjed om å ta smertestillende før innsetting av spiralen? Anonymkode: aef7f...164 Ja det hørtes jo sannsynlig ut. Bare rart hun skulle sende det til fastlegen min da? Nei, fikk ikke beskjed om det. Googlet etter erfaringer og leste at det var lurt, så tok en ibux og paracet i forkant, men syns generelt at informasjonen man får fra helsevesenet er både mangelfull og varierende🤷♀️ Anonymkode: 6b7a3...5ab 1
Ragna2 Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 Hvis du lurer på om hun tok prøve -. Å du spørre legen. Ikke her. Mest trolig forberedte hen seg på å gjøre det rett... Det finner vi aldri ut av i dette forumet- uansett hvor mange som svarer eller velformulerte kommentarene er. Har aldri satt inn spiral selv, men hjulpet en lege en gang med å sette inn en.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 Ragna2 skrev (8 timer siden): Hvis du lurer på om hun tok prøve -. Å du spørre legen. Ikke her. Mest trolig forberedte hen seg på å gjøre det rett... Det finner vi aldri ut av i dette forumet- uansett hvor mange som svarer eller velformulerte kommentarene er. Har aldri satt inn spiral selv, men hjulpet en lege en gang med å sette inn en. Første gangen jeg setter inn spiral, og med tanke på hvor vanlig det er så kunne det jo hende at noen hadde opplevd akkurat det samme, men tatt seg tid til å spørre gynekologen om hvorfor og dermed har et godt svar🤦♀️🙂 Anonymkode: 6b7a3...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå