Gå til innhold

Melatonin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har prøvd Melatonin over lengre perioder?

Går det greit å gå på dette i lengre tid? KAn man risikere å bli avhengig i den forstand at man ikke får sove uten etterhvert?

Anonymkode: 8de8f...6f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vil ikke hjelpe deg å sove..men at du kan få letter innsovning. Det finnes tabletter på apotek du kan prøve 

AnonymBruker
Skrevet

Melatonin=placebo

Anonymkode: 2900d...a6c

Skrevet

Nei, men ved langvarig bruk så blir ikke kvaliteten på søvnen så god. Jeg merket at selv om jeg fikk sove så var jeg mindre opplagt dagen etterpå. Typisk å våkne underveis, gjerne et par ganger, for så å sove igjen. Resultatet er ikke den herlige uthvilte søvnen det ga i begynnelsen, men mer groggy og sliten. Jeg bruker de derfor bare i små perioder ved behov. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Melatonin=placebo

Anonymkode: 2900d...a6c

Overhodet ikke. Jeg gir det til 5-åringen min uten at han vet det, han sovner på et blunk i motsetning til de siste fire årene hvor han har slitt med å sove i tre-fire timer hver kveld. 

Anonymkode: ce399...ac1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et hormon vi har i kroppen fra før, så selvsagt ingen fare. 

Anonymkode: 4cd81...7bf

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen her som har prøvd Melatonin over lengre perioder?

Går det greit å gå på dette i lengre tid? KAn man risikere å bli avhengig i den forstand at man ikke får sove uten etterhvert?

Anonymkode: 8de8f...6f6

Gått på det lenge.

Har ikke opplevd noe avhengighet.

Anonymkode: 13fc1...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du regner som lenge, men jeg brukte det hver dag i litt over en måned. Ble ikke avhengig eller noe, men merket heller ingen effekt av det. Mulig du kan bli "avhengig" hvis det faktisk har effekt.

Anonymkode: 55893...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...