AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Har gått ned 56 kilo så langt og ser løs hud. Hadde mest fett på underkroppen og ser at det er mye mer løst på innsiden av lårene nå, rynkete og klumpete liksom. Så er det rynkete og litt hengete på magen. Ser jo absolutt ikke ut som huden til en som er 30. Skal ned 20 kilo til og syns det er skummelt mtp huden. Hvor ille kommer det til å bli liksom.. snakket litt med fastlegen om dette her om dagen og hun sa at det skal være betydelige plager for å få dette dekket og det er et års ventetid. Leser på aleris og volvat at man kan bli henvist til de og fortsatt få det dekket? Det er jo kortere tid og jeg ser for meg at de bryr seg mer om resultatet enn hva de gjør på et offentlig sykehus. Noen som har erfaring? Er også litt bekymret for puppene og om dette er noe som blir dekket? De henger jo veldig og kan ikke gå uten bh uten at jeg blir svett og rød/irritert under der. Kan bare bruke treningsbh også ellers «stikker de av» siden de er så slappe. Så er kun treningsbh med veldig stramme stropper så de skal se «normale» ut, men får jo nesten sår siden bh må være så stram. Har trent nesten bare tung styrke så håper musklene skal gjøre så det blir mindre hengete. Akkurat nå er ikke en eneste muskel synlig Anonymkode: efae9...5b8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Opplever det samme. Har bare gått ned 11 kilo men ser at det er løs hud på innsiden av lårene Anonymkode: 61999...e93
Kaffekanne Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Wow, gratulerer med utrolig bra vektnedgang 😃😃
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Kaffekanne skrev (5 minutter siden): Wow, gratulerer med utrolig bra vektnedgang 😃😃 Takk bare litt trist å sitte igjen som en «skinnsekk» 😅 Anonymkode: efae9...5b8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 Ikke operert, ikke tenkt det heller. Har gått ned 90kg. Mitt råd er å ikke operere for tidlig. Gi det 1-2 år etter at du har gått ned alt. Vekten kan endre seg. Det er en ting, det ødelegger resultatet. Det andre er at huden kan trekke seg tilbake. Så lenge du ikke har brukt sprøyte eller operasjon for vektnedgang. Da går du ned alt for fort, så kroppen henger ikke med. Men ellers så vil veldig mye trekke seg tilbake av seg selv. Magen min er mye strammere av seg selv, uten trening og uten noe som helst. Så klart, den hadde vært helt flat etter operasjon men et gedigent arr er ikke verdt det. Det er ikke en stor, løs klump når jeg ligger på siden en gang. Den er mye strammere, helt av seg selv. Så gi kroppen din tid til å ordne opp selv før du opererer. Da trenger du mindre operasjon, mindre arr og garantert bedre resultat. Kanskje du ikke trenger operasjon i det hele tatt. Lårene var det siste som har gått ned til meg. Vekten lå mest i lårene. Så jeg har mest hud der og det har allerede trukket seg mye tilbake på utsiden av lårene. Før kunne jeg dra ut en stor flapp med hud, når jeg lå så breiet den seg utover sengen, nå er den mye mindre. Helt av seg selv og uten trening. Så gi kroppen tid før operasjon. Anonymkode: 482ea...e52 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Du skal være vektstabil ganske lenge før du får det dekket av det offentlige, mener det er to år. Det er også for å være sikker på at du klarer å holde vekten så du ikke gå opp igjen, og ødelegger hele resultatet. Huden vil trekke seg litt sammen og endre seg noe over tid også, så viktig å være stabil før operasjon. Uansett må du har BMI under 27 for å få det dekket. Hvorfor har du fått for deg at det blir bedre resultat med å gå privat? En del kirurger jobber både offentlig og privat, noen jobber privat kun for å tjene mest mulig (og dermed rushe gjennom flest mulig på kortest mulig tid) og noen jobber privat fordi de ikke får jobb offentlig. Det er ingen garanti for et penere resultat. Skulle noe gå galt i etterkant er det mye tryggere å ha operert offentlig. Anonymkode: a1e85...664
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 Dette er noe du kan få dekt, fastlegen henviser deg til kirurg og kirurgen avgjør ifht dekning eller ikke. Mange private har avtale med helfo slik at du kan få det dekt. Er visse kriterier som ligger til grunn for å få det dekt, men det burde ikke være et problem i ditt tilfelle. Bra jobba og lykke til videre. ☺️ Anonymkode: 67703...495
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Jeg ble henvist for overarm og lår og det gikk ganske fort å få time. Lurer på om jeg skal prøve magen også. Er ganske fornøyd med det jeg har gjort. Puppene betalte jeg selv, men jeg ville ha silikon i samme slengen og det støtter ikke det offentlige (med mindre det er snakk om brystkreft?). Anonymkode: 6cc0f...f8b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 Det er en del kriterier. Les eeg opp på de. Du må bla ha vært vektstabil i 2 år, og ha plager av den løse huden som sopp ol. Ventetid varierer, her jeg bor er det 2-3 år fra du blir henvist. Anonymkode: 8f40b...de8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå