Gå til innhold

Dårlig behandling hos veterinær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte å bruke et av Norges beste dyresykehus for 1,5 år siden. Etter vi begynte hos de ble han bare sykere og sykere. Skjønner jo at det var alder også, men var mye feilbehandling. 

Han gikk med ubehandlet blærekatarr i 3 måneder. Jeg ringte og fortalte han han tisset blod og at det luktet vondt av tisset. De ville ikke ha han inn og heller ingen urinprøve. Bare beskjed om å følge med på blod. Stolte jo på veterinær som angivelig er spesialist i indremedisin. Kom ikke mer blod, men syns fortsatt det luktet annerledes av urinen. De mente dette var pga prostata og han fikk medisin for å krympe denne. 

Tre måneder senere ble han akutt syk. Slapp og ustødig. Da tok jeg han igjen til dette sykehuset og da hadde han urinveisinfeksjon som hadde spredd seg til nyrene. Høy crp. Da fikk jeg den tåpelige beskjeden om å avlive han. Eller så kunne jeg få prøve antibiotika, men skulle ikke la han prøve mer enn tre dager, for da skulle han visst avlives sa de. 

Allerede etter en dag på antibiotika var han seg selv igjen. Men nyrene hans var permanent skadet. Han hadde forhøyede nyreverdier, men dyrlegen sa det var stabilt. Jeg spurte om jeg skulle sette han på kosthold for nyreproblemer da dette er noe av det viktigste man kan gjøre. Fikk da beskjed om at «nei han har jo ikke nyresvikt så det trenger han ikke». 

Han døde i mars av noe de TROR var nyresvikt. Får ikke noe svar på hva som skjedde, men nyreverdiene var dårlige, han hadde bakterier i urinen, han klarte ikke holde seg mer enn 15 minutter og peip av smerte, så han fikk slippe. 

Jeg ba om journalen hans fra siste besøk som var 2 uker før han døde. Fikk da beskjed om at han var stabil. Men leser i journalen hans at han hadde stadie 3 nyresvikt. Dette var aldri noe vi ble fortalt.. ordet nyresvikt ble aldri nevnt.. 

Han var også lagt inn i 24 timer på væskebehandling for å se om de kunne redde nyrene. Men på disse 24 timene ringte de oss ikke én eneste gang. Vi ringte de tre ganger og de sa bare de skulle få en veterinær til å ringe opp, men det ble ikke gjort.. så vi dro ned dagen etter for å høre hva som skjer… da sa de bare at de ikke fikk ned de dårlige verdiene og at han burde avlives. 

I ettertid fikk vi en faktura på flere undersøkelser som de ikke hadde spurt oss om, bare gjennomført. Den ene var blant annet røntgen for å se om han hadde urinsteiner.. selvom dyrlegen sa når vi kom at de ikke mistenkte dette fordi strålen hans var normal. 
Så ble ekstra faktura på 4000 kroner for en undersøkelse de ikke avklarte med oss, han skulle kun legges inn på væske og antibiotika. 

Denne hadde forfall i slutten av mars og jeg skrev to mailer uten å få svar om at vi var uenige fordi undersøkelsen ikke var avklart. De lot bare være å svare på den og fikk idag beskjed om at den er sendt til inkasso.. veldig flott at de bare kan gjøre hva de vil med en innlagt pasient og sende ting til inkasso uten å gidde å svare på meldinger.. 

Den fakturaen er bare en dråpe i havet, men etter all feilbehandling og tull fra det sykehuset har dette blitt noe som virkelig irriterer meg. Har betalt de rundt 150 000 for den dårlige behandlingen han fikk og nekter å betale de en krone mer.. 

Anonymkode: 80397...67f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at den overbehandlingen  av dyr i dag er blitt helt syk! Man må slutte å behandle dyr som om de var små barn. Når det er sagt virker de inkompetente utifra din forklaring.

Anonymkode: 14931...e1a

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man må være påståelig og oppsøke flere veterinærer dersom ting ikke er som de skal og den første sier at det ikke er noe å bekymre seg for. Det er eier som er sammen med dyret hele tiden som vet om adferden har endret seg på en bekymringsverdig måte. 
Har flere lignende erfaringer som TS, bade med hund og katt, der det har blitt avdekket at noe er feil først etter at jeg har vært hos flere veterinærer og ikke gitt meg på at det er noe galt. Synd at det er sånn, men dyrene har jo bare oss så vi må stå på litt ekstra og følge magefølelsen når vi syns noe ikke stemmer med kjæledyrene våre. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dyr

Anonymkode: 6163c...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle dyrleger som er gode dyrleger….. For svært mange handler det kun om profitt og det som de driver med er etisk forkastelig. 

Anonymkode: fb296...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...