Gå til innhold

Antall partnere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes kompisen din høres veldig dobbeltmoralistisk ut. Helt fair å ha en preferanse rundt hvor mange dama har ligget med. Det har jeg og de fleste menn. «Ingen» ønsker å være sammen med ei som er for løs. 

Men jeg stiller jo samme krav til meg selv som til henne. Dog skal det sies at antallet seksualpartnere er viktigere for menn enn for kvinner av biologiske hensyn. Dvs at menn i større grad er opptatt av at kvinner ikke skal ha for mange sexpartnere. 

Men når han har vært en såpass mannehore selv synes jeg det er rart å stille krav til dama (selv om jeg forstår ham godt mht å ikke ønske å være sammen med ei løs dame) 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg er bodycount viktig (som kvinne). Jeg hadde ikke vært imponert om mannen hadde mer enn 15-20 selv. Bare tanken på at han har ligget med ett hav av kjerringer får meg til å grøsse.
Om jeg hadde vært mann så hadde jeg satt grensen for kvinnen på 5 tror jeg. Personlig synes jeg man skal ha minst mulig partnere, og heller ha vildt med sex med en, eller, få partnere gjennom livet. Det har vært min filosofi..

Har selv kunn hatt 3, men jeg er veldig sikker på at jeg har hatt /veldig mye/ mer action med min mann enn han fyren i tråden.

Mye bedre å ha mye sex med få, en lite sex med mange.

Anonymkode: 1c91d...41d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Andre får gjøre sine betraktninger. Jeg synes ikke det har noen betydning om det er 5 eller 35. På den andre siden synes jeg det er rart med folk som er helt ukritiske. Om en kommende partner har ligget med 500, og i løpet av festival lå med 18 stykker, så synes jeg det er røde flagg. For meg høres det ut som en som bare er ute etter å ligge med flest mulig, noe jeg ser på som ultraharry. Når det gjelder sex er det for meg mye viktigere med kvalitet, enn antallet.

Anonymkode: a2473...deb

Så med andre ord, du er enig i at mange er et rødt flagg, du har bare din egen oppfatning av hvor mye "mange" er?

Da tilhører du det store flertallet av befolkningen.

De aller fleste, både menn og kvinner, bryr seg nemlig hvis antallet bare blir stort nok. Eneste som varierer er hva "stort nok" betyr.

Anonymkode: 488c9...9e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvantitet utelukker jo ikke kvalitet. Det virker det som dere sutrete damer her som hverken selv har fått dere mange, og da misliker menn som har tilgang på mye damer. Det er jo ikke slik at kvaliteten din på sexen blir bedre fordi du ligger med færrest mulig. Jeg vil nesten argumentere for det motsatte. Det er også befriende med kvinner som kan knulle bare for å knulle. Fordi sex er digg. Man er ikke et dårligere menneske fordi man liker sex, og man ikke legger selvverdien sin i å ha hatt sex med færrest mulig. 

Anonymkode: 31aeb...31d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dobbelt moral er ikke særlig attraktivt for min del. Det at noen bryr seg så utrolig mye om hvor mange den andre har hatt sex med synes jeg også er en smule betenkelig. 

Jeg liker ikke sex uten forhold og har derfor ikke ett stort antall mennesker jeg har ligget med, men det er ikke avgjørende for meg at en kjæreste har hatt så og så mange før meg. 

Det viktigste er at vi vil det samme fremover. 

Jeg har blitt lurt en gang av en mann som sa han ville ha ett forhold og at jeg trodde vi var i ett, men så viste det seg at det var ganske langt fra sannheten. Det føles selvsagt ikke bra og kaste vekk ett hakk i stolpen på han, men føler ikke det var min feil. 

Anonymkode: 168a8...d06

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å ønske seg en kvinne med få partnere selv om han har hatt mange selv. Altså... jeg kan ha ligget med 500 kvinner, men likevel ønske meg en partner som er jomfru. Det er opp til partneren å akseptere noe slikt.

Anonymkode: 9f553...9cb

AnonymBruker
Skrevet
simenea skrev (3 timer siden):

Synes kompisen din høres veldig dobbeltmoralistisk ut. Helt fair å ha en preferanse rundt hvor mange dama har ligget med. Det har jeg og de fleste menn. «Ingen» ønsker å være sammen med ei som er for løs. 

Men jeg stiller jo samme krav til meg selv som til henne. Dog skal det sies at antallet seksualpartnere er viktigere for menn enn for kvinner av biologiske hensyn. Dvs at menn i større grad er opptatt av at kvinner ikke skal ha for mange sexpartnere. 

Men når han har vært en såpass mannehore selv synes jeg det er rart å stille krav til dama (selv om jeg forstår ham godt mht å ikke ønske å være sammen med ei løs dame) 

Dette er feil. Studier viser at kvinner bryr seg like mye.

Anonymkode: ac75e...0fa

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (4 timer siden):

Ja… er den egentlig det?

Ordet "hinsides" henviser til at noe er langt utenfor det man kunne forvente. Men er dagens liggekultur overhodet uventet?

Selv om enkelte ideologer og seksuelle avvikere hardnakket hevder det motsatte, så ønsker kvinner generelt seg maskuline menn og menn generelt ønsker seg feminine kvinner.

Hvor i moderne barneoppdragelse, av gutter såvel som av jenter, er hensynet til hva det motsatte kjønn ønsker seg i en livspartner på noen som helst måte ivaretatt?

Har ikke nettopp å "bryte ned stereotype kjønnsidealer" vært et opplest og vedtatt mantra i samfunnsdebatten over tiår?

Vel, nå er vi omsider fremme. Nå er en generasjon unge kvinner oppdratt til å være brautende, konfliktsøkende og promiskuøse, mens en generasjon unge menn er oppdratt til at gråting er bra mens å kunne peile olje på bilen er et foruroligende tegn på "giftig maskulinitet".

… ja, for menn, altså. Å peile olje på bilen er for kvinner "strong and independent" og "you go, girl!” og "don’t need no man" og "girl boss", må du da forstå!

Det er bare det at normale heterofile kvinner ikke ønsker en mann som trenger hjelp med å finne ut om bilen behøver olje. Og normale heterofile menn ønsker ikke å bli aggressivt "bjeffet på plass" hvis han våger å ytre et synspunkt som mor til hans barn ikke bifaller.

Men sånn rent fysisk gjør både unge kvinner og menn fortsatt nytten…

Og når samfunnet da i tillegg ikke bare har eliminert all skam knyttet til å ligge med hvem som helst, hvor som helst, når som helst og hvordan som helst… men sågar erklærer at din seksuelle adferd inntil for fem minutter siden er så "privat", selv for den som eventuelt skal vie livet sitt til et forpliktende monogamt samliv med deg, at å i det hele tatt forhøre seg er et tegn på sviktende sosialisering?

Hva er da "uventet" med dagens liggekultur?

PS: ikke misforstå, jeg vil nok selv bli ansett som en del av denne kulturen. Men dette er et valg jeg har tatt helt bevisst, fordi jeg ikke ser at min generasjon kan tilby et koneemne jeg har noe ønske om å risikere et samliv med. Så da holder jeg det heller flyktig og overflatisk.

Skal være ærlig å si at jeg ikke klarer å motargumentere deg. Bra svart! 

Anonymkode: 7a4d4...7a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette er feil. Studier viser at kvinner bryr seg like mye.

Anonymkode: ac75e...0fa

Link til studier du refererer til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvantitet utelukker jo ikke kvalitet. Det virker det som dere sutrete damer her som hverken selv har fått dere mange, og da misliker menn som har tilgang på mye damer. Det er jo ikke slik at kvaliteten din på sexen blir bedre fordi du ligger med færrest mulig. Jeg vil nesten argumentere for det motsatte. Det er også befriende med kvinner som kan knulle bare for å knulle. Fordi sex er digg. Man er ikke et dårligere menneske fordi man liker sex, og man ikke legger selvverdien sin i å ha hatt sex med færrest mulig. 

Anonymkode: 31aeb...31d

Mener du at det er antall partnere som definerer om kvaliteten på sexen er god eller dårlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mener du at det er antall partnere som definerer om kvaliteten på sexen er god eller dårlig? 

Man blir ikke en bedre elsker for meg, om man har ligget med 200 andre.

Man blir en god elsker for meg, av å ligge mye med meg.

Anonymkode: 70ebe...ef0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har hatt sex med et sted rund sytti-åtti personer, både menn og kvinner. Jeg ville ærlig talt heller ikke ha gått for en partner som har vært like seksuelt aktiv som jeg har vært. Jeg tenker at du er en viss type personlighet når du har hatt så mange partnere og den kan være vanskelig å undertrykke når man er i et forhold. Jeg har ikke vært utro i noen av mine forhold, men innimellom kan lysten på et enkelt ligg være overveldende. Jeg føler også at vi som har ligget med mange nærmest har en radar for hverandre, slik som jeg har for kvinner som liker kvinner, og det er sykt enkelt å få seg et ligg- det skal ikke mer enn et par blikk til. Jeg stoler ikke på at en partner som er lik meg klarer å ha samme kontroll som jeg vet at jeg har. Jeg har hatt flere FF’er som har vært som meg opp gjennom årene, og fåtallet har vært trofaste mot partner i forhold i ettertid. Jeg er nok både hyklerisk og en smule paranoid, men det er slik jeg tenker rundt det.  Jeg spør forøvrig aldri om antall og har aldri fortalt noen hvor mange jeg har hatt sex med.

Anonymkode: c5850...0cf

Skrevet
Irak skrev (På 5.6.2024 den 17.51):

Har ingen som helst tro på det her snakket om antall ditt og antall datt...Det er jo totalt irrelevant!

Hvorfor er det så interessant i grunn? Kan liksom ikke fatte og begripe dette her jeg da. Har jo ingen verdens ting å si tør jeg å påstå da....

Sier hun som spør om hvor mange kjærester jeg har hatt av de jeg har ligget med.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 2.15):

Jeg er kvinne og har hatt sex med et sted rund sytti-åtti personer, både menn og kvinner. Jeg ville ærlig talt heller ikke ha gått for en partner som har vært like seksuelt aktiv som jeg har vært. Jeg tenker at du er en viss type personlighet når du har hatt så mange partnere og den kan være vanskelig å undertrykke når man er i et forhold. Jeg har ikke vært utro i noen av mine forhold, men innimellom kan lysten på et enkelt ligg være overveldende. Jeg føler også at vi som har ligget med mange nærmest har en radar for hverandre, slik som jeg har for kvinner som liker kvinner, og det er sykt enkelt å få seg et ligg- det skal ikke mer enn et par blikk til. Jeg stoler ikke på at en partner som er lik meg klarer å ha samme kontroll som jeg vet at jeg har. Jeg har hatt flere FF’er som har vært som meg opp gjennom årene, og fåtallet har vært trofaste mot partner i forhold i ettertid. Jeg er nok både hyklerisk og en smule paranoid, men det er slik jeg tenker rundt det.  Jeg spør forøvrig aldri om antall og har aldri fortalt noen hvor mange jeg har hatt sex med.

Anonymkode: c5850...0cf

Vi som ikke har ligget rundt, må få være føre var vi også. Liker ikke at det er for lett for noen å ha sex, da sex for meg betyr mye. Blir rart å være nær noen som ikke føler det samme for min kropp og sinn. Vil ikke være med noen som er med meg av kontroll, men fordi det er det de har lyst til. For meg er det 100 000 steg å havne i noens seng, og mange tenke pauser på veien. Så det krever mer kontroll å faktisk være nært noen, enn å holde seg unna. Vil ha kjærleik. 

Anonymkode: a3c3c...567

Skrevet
Sander33 skrev (1 time siden):

Sier hun som spør om hvor mange kjærester jeg har hatt av de jeg har ligget med.. 

Det var kun av nysgjerrighet og ingenting annet...

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vert jente/dame hadde jeg vert superskeptisk til å ligge med mange forskjellige. Tenk på livmorhalskreft og HPV og mange andre sykdommer. Virkelig ikke verdt å ta sjansen for dette ved å ha seg med mange. 

Anonymkode: 96973...93f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du så mange selv og bryr deg?

tydelig at det ikke betydde noe før han spurte.

hvem bryr seg?

Anonymkode: 029ae...629

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 17.40):

Har det ikke? Vi vet at antallet som får påvist kjønnssykdommer har skutt i været. 

I tillegg bør kvinner som ikke har fått HPV vaksine, passe seg for det. 

Jeg syns det er veldig relevant. Sier noe om personens villighet til å ta risiko også. Dess flere partnere og flere forhold, dess større sannsynlighet for å havne i "ulykka" også. 

Anonymkode: 45b6d...1e9

Menn bør også ta den vaksinen. 

Virker som fyren ts beskriver er en av de umodne guttemennene som går rundt omkring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...