AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Vi har hatt mye diskusjoner oppover, jeg har sterke meninger og han har sterke meninger. Forskjellen er at jeg aksepterer at vi har forskjellige meninger og i hans sin verden er det bare riktig eller galt. Noe som ender i evige diskusjoner. Han er kjempe dårlig på komplimanger, og sier sjeldent unnskyld for noe. Han er utrolig flink til å se hva jeg gjør galt, ikke like flink til å se ting jeg gjør bra. Har ett par ganger tatt opp nå at jeg kjenner det visner, og at det begynner nærme seg at dette ikke fungerer lengre. Jeg får null reaksjon, han sier bare at jeg skal gjøre det jeg føler og at han ikke skal stoppe meg. Er dette helt normal reaksjon? Mitt ønske med å fortelle dette er jo at vi kan snakke om hvorfor det er sånn og kanskje løse det. Men han ber meg mer eller mindre a bare gjøre det føles det ut som. Jeg har endret meg utrolig mye i det forholdet her etter hans ønsker, så han vet nok at det er jeg som også trenger litt endring fra han på noen ting. Anonymkode: c65d0...88b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Tja, hvis han er slik du sier, så er vel reaksjonen forståelig. Da er jo forholdet levedyktig, eller ikke. Han skjønner ikke hvordan man justerer seg inn mot partner. Nå må du bare gjøre alvor av det. Anonymkode: eb6f8...339 7
Million Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Dersom en partner hadde sagt noe lignende til meg, hadde jeg tolket det som en ufin trussel om at "nå endrer du deg ellers gjør jeg det slutt". Trusler tar ikke jeg særlig godt i mot, og kunne nok da funnet på å gi et kaldt og likegyldig svar tilbake, akkurat som din partner gjorde. Han liker vel ikke trusler noe bedre, han heller. Det finnes andre måter du kan gjøre det klart på at du ønsker en samtale om ditt og datt, ikke true med at du skal gjøre det slutt fordi du ikke føler nok lenger. 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Han er ferdig med deg, så da gidder han ikke Anonymkode: 80c06...c9c 4 1
kaiturid Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har hatt mye diskusjoner oppover, jeg har sterke meninger og han har sterke meninger. Forskjellen er at jeg aksepterer at vi har forskjellige meninger og i hans sin verden er det bare riktig eller galt. Noe som ender i evige diskusjoner. Han er kjempe dårlig på komplimanger, og sier sjeldent unnskyld for noe. Han er utrolig flink til å se hva jeg gjør galt, ikke like flink til å se ting jeg gjør bra. Har ett par ganger tatt opp nå at jeg kjenner det visner, og at det begynner nærme seg at dette ikke fungerer lengre. Jeg får null reaksjon, han sier bare at jeg skal gjøre det jeg føler og at han ikke skal stoppe meg. Er dette helt normal reaksjon? Mitt ønske med å fortelle dette er jo at vi kan snakke om hvorfor det er sånn og kanskje løse det. Men han ber meg mer eller mindre a bare gjøre det føles det ut som. Jeg har endret meg utrolig mye i det forholdet her etter hans ønsker, så han vet nok at det er jeg som også trenger litt endring fra han på noen ting. Anonymkode: c65d0...88b Komme med tomme trusler der du mener han skal reagere som du ønsker..er mannfolk vi snakker om...vi tenker stort sett ikke likt. Sier av god erfaring. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Du truer med å slå opp slik at han skal skjerpe seg og trygle deg om å bli? Hadde ikke giddet å reagere på det, jeg heller. I et stabilt forhold så fokuserer man på å løse problemer, ikke true med å slå opp. Anonymkode: aeb61...404 6 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dette helt normal reaksjon? Ja. Du får bli sammen med en dame hvis du vil ha en som er lik deg. Det er forøvrig psykisk vold å true med å gjøre det slutt. Anonymkode: 77591...1be 2
katties Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Skjønner meg ikke på de som mener man "truer". Det er jo ikke en "trussel" - det er et ønske om forandring, for ellers vet man ikke om det her er holdbart eller ikke. Hva annet vil de ha? At man bare plutselig for nok pg sier at man går, uten å gi partner mulighet til å gjøre noe med det? Ellers så sier han egentlig at han ikke gidder å forandre seg, så hvis du mener at det enten er at han må endre noe eller at du må gå, så er det sistnevnte du må gjøre hvis du faktisk mener det. 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #9 Skrevet 5. juni 2024 Han har ikke tenkt å endre seg. Hvis du ikke mener sånt, så må du la være å si så t. Man sier ikke sånt som en siste taktikk, og du fikk heller ikke det du ville, selv om jeg forstår tanken bak, nemlig å vekke ham. Han høres ut som et ork å leve med. Anonymkode: d554d...6ce 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 Han er vel kanskje ferdig han også, men syntes kanskje det er greit du tar steget.. Anonymkode: 394d7...620 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 Lars Larsen skrev (5 minutter siden): Om det er en normal reaksjon vet jeg ikke, men det er ihvertfall riktig reaksjon. Man forhandler ikke med terrorister. Om du stadig er så misfornøyd, og truer med å gjøre det slutt, er det riktig av ham å fortelle deg hvor du finner døra. Man er ikke en terrorist fordi man er ærlig på at man kanskje ikke orker mer av forholdet. Ihvertfall ikke noe mer terrorist enn den som vil fortsette forholdet men ikke imøtekomme den andres ønsker. Anonymkode: b36ca...28e 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 Det viser at han ikke er interessert i å diskutere endringer og han overlater til deg alt ansvaret for forholdet. Dere som sier at ts truer, det gjør jo han også. Det er så passivt aggressivt som det kan bli. Hadde han tatt hennes kommentar som trussel, da hadde han vel gjort det slutt? Men noe sier meg at han er typen til å skal ha det til at dama gjorde det slutt slik at han kan spille offer til familie, venner og evt ny dame. Ville ikke overrasket meg om han har ei på si allerede. Anonymkode: 71bd7...6bc 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 Lars Larsen skrev (58 minutter siden): Det er ingen automatikk i at man skal etterkomme noen andres ønsker. Det kommer helt an på hva de ønskene er, i hvor stor grad de går på akkord med hvordan en selv ønsker å leve livet sitt og hvor ydmykt eller arrogant de ønskene blir formidlet. Gjør det slutt på ordentlig, du, og slutt å spille spill. Jeg har ikke noe ønske om å hverken gjøre det slutt eller spille noe spill i mitt forhold. Har det fint jeg. Å ytre et ønske om noe er heller ikke å spille et spill, et spill ville vel heller vært å ikke fortelle rett ut hva en ønsker. Anonymkode: b36ca...28e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #14 Skrevet 10. juni 2024 Når en ender opp med å ha de samme konfliktene gang på gang så er det fordi en ikke er kompatibel. Var sammen med en sånn som aldri klarte å akseptere at andre kunne ha andre meninger. Herregud så slitsomt! Konstant krangling og drama. Nå er jeg sammen med en som faktisk klarer å ha en diskusjon uten å måtte ha rett, ikke at det er et problem mellom oss sånn generelt da vi har like verdier, moraler og livssyn, så vi er faktisk sjeldent uenig. Vi har ikke kranglet en gang og vi lytter til hverandre. Ingen av dere kan endre den grunnleggende personligheten deres. Og om en føler en må endre på partner er de feil i utgangspunktet. Jeg har ikke endret meg med kjæresten min. Men jeg har vokst og utviklet meg. Samme har han. Sammen blir vi bedre mennesker og vi føler kun på støtte og kjærlighet. Vi løfter hverandre og motiverer hverandre. Og vi gir hverandre konstruktiv kritikk uten å angripe. Anonymkode: 320f6...b24 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #15 Skrevet 10. juni 2024 On 6/5/2024 at 3:10 PM, AnonymBruker said: Har ett par ganger tatt opp nå at jeg kjenner det visner, og at det begynner nærme seg at dette ikke fungerer lengre. Jeg får null reaksjon, han sier bare at jeg skal gjøre det jeg føler og at han ikke skal stoppe meg. Er dette helt normal reaksjon? Anonymkode: c65d0...88b Normalt fra en person som er komplett likeglad med om forholdet tar slutt eller ikke. Anonymkode: 598cd...c23
Hareena Skrevet 10. juni 2024 #16 Skrevet 10. juni 2024 For en overskrift! "du begynner å nærme deg slutten" Trodde oppriktig du var døden nær.
exictence Skrevet 10. juni 2024 #17 Skrevet 10. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 15.10): Vi har hatt mye diskusjoner oppover, jeg har sterke meninger og han har sterke meninger. Forskjellen er at jeg aksepterer at vi har forskjellige meninger og i hans sin verden er det bare riktig eller galt. Noe som ender i evige diskusjoner. Det ender ikke i evige diskusjoner dersom du enkelt sier at du har sagt din mening/ditt syn, men aksepterer hans. Jeg harikke noe mer å si. Det skal to til for å evig diskutere. AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 15.10): Han er kjempe dårlig på komplimanger, og sier sjeldent unnskyld for noe. Han er utrolig flink til å se hva jeg gjør galt, ikke like flink til å se ting jeg gjør bra. Har ett par ganger tatt opp nå at jeg kjenner det visner, og at det begynner nærme seg at dette ikke fungerer lengre. Jeg får null reaksjon, han sier bare at jeg skal gjøre det jeg føler og at han ikke skal stoppe meg. Er dette helt normal reaksjon? Sånn hadde jeg også reagert dersom min mann hadde sagt til meg det. Han hadde jo da gitt uttrykk for at han egentlig ikke ville mer, og følt at han visnet. Jeg vil ikke være årsaken til at han visnet, så da vil eg ikke stoppe ham. Synes man bør gjøre hvor ut av det man sier man vil gjøre. Eller så la være med å si det. AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 15.10): Mitt ønske med å fortelle dette er jo at vi kan snakke om hvorfor det er sånn og kanskje løse det. Men han ber meg mer eller mindre a bare gjøre det føles det ut som. Jeg har endret meg utrolig mye i det forholdet her etter hans ønsker, så han vet nok at det er jeg som også trenger litt endring fra han på noen ting. Anonymkode: c65d0...88b Da burde du si dette, og ikke nevne det andre i det hele tatt. Å si at du visner, at forholdet nærmer seg slutten, er det ikke noe som helst godt som kommer ut av. Uff. Det er bare destruktivt å si. Endret 11. juni 2024 av exictence 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Skrevet 10. juni 2024 Jeg tror han rett og slett er drittlei av krangel og konflikter. Da kan det faktisk være befriende å komme seg ut, bli fri og leve i fred og ro. Du liker tydeligvis at dere har krangel og spetakkel , og da må du bare være forberedt på at partnere går lei Anonymkode: 07c0c...3a7 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #19 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 15.10): Vi har hatt mye diskusjoner oppover, jeg har sterke meninger og han har sterke meninger. Forskjellen er at jeg aksepterer at vi har forskjellige meninger og i hans sin verden er det bare riktig eller galt. Noe som ender i evige diskusjoner. Han er kjempe dårlig på komplimanger, og sier sjeldent unnskyld for noe. Han er utrolig flink til å se hva jeg gjør galt, ikke like flink til å se ting jeg gjør bra. Har ett par ganger tatt opp nå at jeg kjenner det visner, og at det begynner nærme seg at dette ikke fungerer lengre. Jeg får null reaksjon, han sier bare at jeg skal gjøre det jeg føler og at han ikke skal stoppe meg. Er dette helt normal reaksjon? Mitt ønske med å fortelle dette er jo at vi kan snakke om hvorfor det er sånn og kanskje løse det. Men han ber meg mer eller mindre a bare gjøre det føles det ut som. Jeg har endret meg utrolig mye i det forholdet her etter hans ønsker, så han vet nok at det er jeg som også trenger litt endring fra han på noen ting. Anonymkode: c65d0...88b Kommer helt an på hva det gjelder. Dersom jeg og kona har en diskusjon om ferieplanene, og jeg hører at argumentene hennes er gode, så er det for meg normalt å si at hun har noen gode poenger, og forsøke å komme henne i møte. Hvis det derimot handler om at skal hun trives i forholdet så må vi begynne å restaurere familiehytta hun arvet, samtidig som jeg er helt på felgen i hverdagen med to små barn, oppussing av primærbolig, jobb som krever mye, så kan jeg fint si at hun bare skal gjøre det hun føler for. Jeg har ikke noe mer å gå på, så er ikke det nok, så må hun bare gjøre hva hun føler for. Helt greit for meg. Anonymkode: 3aa7c...98a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #20 Skrevet 10. juni 2024 Å snakke om å gjøre det slutt bør skje sjeldent. Tenker nesten det er en grense på 1 her.. Ellers blir det en trussel som i hvert fall ødelegger forholdet. Jeg hadde blitt utrolig lei meg hvis mannen min sa det. Og motløs. Og hvis han hadde ønsket at jeg skulle sloss for forholdet, hadde det hatt motsatt effekt. Jeg ville blitt trist og passiv. Anonymkode: 667bc...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå