Tusenfryd Skrevet 12. november 2002 #1 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har et problem med skjermen min om dagen. Programmer ligger nede på linja fryser så jeg ikke får åpnet dem. Skjermbildet kan plutselig fryse fast, også KG, og jeg får ikke brukt scrollen fx. Dette skjer om jeg har ett eller mange programmer oppe som er minimert, eller ligger oppå hverandre. Jeg "løsner" det hele ved å trykke Ctrl-alt-delete (trylleformel) - alle programmer kjører, jeg gjør ikke noe mer - da løsner det av seg selv. Dette har plutselig begynt - først var det bare en gang i mellom, nå blir det stadig oftere. Skjønner ingenting jeg - men det skal ikke være virus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 12. november 2002 #2 Del Skrevet 12. november 2002 Merkelig, jeg har hatt det samme problemet de siste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 12. november 2002 #3 Del Skrevet 12. november 2002 Kan hende at det er Windows Explorer som kræsjer med jevne mellomrom??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 12. november 2002 #4 Del Skrevet 12. november 2002 kan også være VIRUS....hadde det på samme måte og da jeg tok en aldri så liten format C: har det ikke skjedd igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. november 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 13. november 2002 jeg har nettopp virusskannet veldig masse og ofte, nettopp for å eliminere det problemet... men man vet aldri... Format C: synes jeg er en veldig drastisk løsning... det må da kunne gjøres på en annen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. november 2002 #6 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg ser at du har scannet for virus.. men har du prøvd housecall? Har brukt denne jevnlig og den har som regel løst problemet. Men har du scannet så har du scannet. Tror at jeg ville prøvd en oppryddning og defragmentering + slettet midlertidige filer, cookies og sånt. Det kan også være at PC-en din sliter med noe annet (hovedkort e.l.). Tror ikke at det er skjermen som er problemet i allefall. Høres nesten ut som det er noe som jobber i bakgrunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 13. november 2002 #7 Del Skrevet 13. november 2002 Wee.. Hurraaa for windows! *klappe* Du kan forsøke å oppdatere maskina di. (Hvis det ikke allerede er gjort) www.windowsupdate.com . Last ned alt du finner av oppdateringer der. Hvis ikke dette funker, kan du laste ned ad-aware. Du kan ha programmer som stjeler minnet ditt. Da skjer det ofte at programmer henger seg. AD-Aware finner du på www.download.com Defragmenering er også viktig. Da slipper harddisken din å slite så mye for å starte programmer osv. Den ligger under systemverktøy under start -> programmer -> tilbehør -> systemverktøy -> diskdefragmentering Dette er viktig å gjøre ca en gang i mnd. Da får du en raskere PC og en harddisk som holder lengre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. november 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 13. november 2002 *tenker* ad-aware høres kjent ut, dette har jeg brukt. Defragmentering av disken - hmm... dette er noe husteknikeren er flink til - tror jeg må kalle inn litt hjelp der - juhuuu... du kjæresten min....? Takk for innspill - jeg skal teste. Og du - jordbær - slutt å klappe for Windows, nå - med en gang! Windows 2000 - det betyr 2000 uidentifiserte bugs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 13. november 2002 #9 Del Skrevet 13. november 2002 Tysenfryyyd daaa Og du - jordbær - slutt å klappe for Windows, nå - med en gang! Windows 2000 - det betyr 2000 uidentifiserte bugs... Det var ironi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. november 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 13. november 2002 Tysenfryyyd daaa Det var ironi.. Jeg også ironi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 13. november 2002 #11 Del Skrevet 13. november 2002 Kan det være du har museproblemer, Tusenfryd? Helt seriøst, altså. Jeg hadde kortslutning i musa en gang, og da var den helt ustyrlig og forårsaket en masse uforståelige problemer. Det var pga. dårlig lodding, da Men allikevel... dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. november 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 14. november 2002 Kan det være årsaken til at skjermen fryser fast også, altså? Hm... ser på min tre år gamle billig-mus fra Bonus... Må visst ønske meg ny til jul av mange årsaker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå