Gå til innhold

Gjør du noe når du hører naboer som krangler høylytt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser ikke helt hva som er galt med å sende en melding å spørre om det går bra. 

Det svarte jo en annen på litt over. 

Anonymkode: a48e4...806

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det svarte jo en annen på litt over. 

Anonymkode: a48e4...806

Jeg leste det. Men er ikke helt enig. Det er jeg om opplever dette og kjenner personene det gjelder. Hadde det vært ille ofte hadde jeg selvfølgelig ringt. Stort sett er det rolig hos de. De krangler noen ganger i løpet av en mnd. men da kun verbal krangling. Der begge er like ille. At noe går veggimellom eller i gulvet skjer en gang eller to i løpet av året. Jeg anser jeg ikke som grunn nok til å kontakte politiet. Har selv fått politiet på døren for flere år siden, men det var MYE verre enn det jeg får inntrykk av mine naboer. Men føler samtidig at jeg burde gjøre noe. Vil vise at jeg bryr meg. Mistenker egentlig at de snart kommer til å gå fra hverandre. Blir i hvert fall ikke overrasket dersom det skjer. 

Anonymkode: c1efd...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Setter på meg mine Beyerdynamic DT 1990 PRO hodetelefoner og skrur på musikken min. Gidder ikke høre på tullet til naboen.

Anonymkode: 06639...6fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har et naboerpar som med jevne mellomrom krangler svært høylytt. Ved minst 3 tilfeller har ting/gjenstander gått veggimellom (de har bodd her i 2-3 år). Jeg kjenner begge to, men aldri sagt noe direkte til dem om hva jeg får med meg. Ønsker ikke å overdamatisere det, men jeg blir jo litt bekymret. Har selv opplevd både fysisk og psykisk vold i tidligere forhold, og er redd for at det gjør at jeg overreagerer på dette. Dette er ikke noe som skjer daglig. Blir jo også flaut for dem å vite at det høres så godt dersom jeg sier noe. Hva gjør dere i slike situasjoner? Synes det er vanskelig å avgjøre om dette er "innenfor normalen" eller ikke. Hva gjør dere når dere er vitne til høylytte krangler? 

Jeg angrer på at jeg ikke ringte politiet hver gang mine naboer krangla høylytt. Det er ekstremt lytt, så jeg fikk med meg alt. Det gjorde at jeg selv fikk et høyt psykisk stress i kroppen og jeg følte meg utrygg i mitt eget hjem. Det var helt jævli, tror ikke folk skjønte hva jeg pratet om før de selv ble vitner til det.

Heldigvis flytta dem og det turbulente forholdet deres ble slutt etter ei stund. Lang historie kort, han ble dømt for mishandling mot henne og fikk fengselsstraff. Tragisk hele greia!

Anonymkode: 344bf...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 16.13):

Skal gjøre det 😊 tror det er bedre enn å ringe politiet. Jeg oppfatter ikke det som så voldsomt at jeg burde ringe politiet. De har et barn boende 50 % av tiden, men de har aldri kranglet høylytt når hun er der. De er veldig hyggelig å prate med og jeg synes det er veldig rart at så tilsynelatende hyggelige mennsker kan krangle så heftig sammen 

Exen min er også veldig hyggelig utenfor huset. Innenfor huset til kjæresten hans foregår det stille vold etter politiet var der pga «høylytt krangling»

Anonymkode: 79c44...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud, nei, man ringer ikke politiet fordi naboene krangler høylytt og av og til kaster noe i veggen. Hvis de vil ødelegge tingene sine, så er det opp til dem. Det er ikke ulovlig å bli sint. Ts skriver at de ikke krangler når barnet er til stede, så da ser jeg virkelig ikke problemet. Virker ikke som et forhold de bør bli værende i, men det er nå så.

Anonymkode: 23c32...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...