AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 https://www.klikk.no/kommentarer/kommentar-avslutningskjoret-er-julestrias-lyse-fetter-7298936?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1K_IuNPenbQKeu1a-0WAgQOS8BzQxPXStbNdKQKf5uD6wjxnFwp05QWjA_aem_AUZdxs0Fj-gAJnvfSOkJqMXRlEeCBcpecFSQuvgkFy62k98AEIF84iTL9SSQkl1qbIwUPDoBP52p4y2UUzc2Fqmz Tenk deg om før du klager på mange avslutninger! Vi som er ensomme kunne gjerne tenkt oss å bli bedt på et eller annet vi og. Eller jeg kan snakke for meg selv ; jeg er faktisk misunnelig når jeg ser folk går sammen på diverse avslutninger, for jeg blir ikke bedt på NOE slik nå jeg har voksne barn. Så om det kunne vært litt jevnt fordelt på oss og så hadde jeg blitt glad. Når du sitter som meg så kommer du til å savne det! Ikke de første fem årene men så kommer det nok sigende.. For slik er det ; det som blir for mye for noen det er et savn for andre. Anonymkode: faa46...e7b 5 2
Loonsta Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Så ingen kan klage på noen ting, for det vil alltid være noen som savner det? Kan ikke mine venner klage på at foreldrene deres er litt vel masete, legger seg for mye oppi livene deres fordi jeg selv ikke har en pappa lenger? Kan jeg ikke klage på at det er persille i maten, som jeg hater, fordi noen er allergiske og savner smaken? At DU savner noe, er DINE følelser, som DU må takle. Det er ingen andres oppgave å gå på eggeskall rundt deg og dine følelser. 18 2 15
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.klikk.no/kommentarer/kommentar-avslutningskjoret-er-julestrias-lyse-fetter-7298936?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1K_IuNPenbQKeu1a-0WAgQOS8BzQxPXStbNdKQKf5uD6wjxnFwp05QWjA_aem_AUZdxs0Fj-gAJnvfSOkJqMXRlEeCBcpecFSQuvgkFy62k98AEIF84iTL9SSQkl1qbIwUPDoBP52p4y2UUzc2Fqmz Tenk deg om før du klager på mange avslutninger! Vi som er ensomme kunne gjerne tenkt oss å bli bedt på et eller annet vi og. Eller jeg kan snakke for meg selv ; jeg er faktisk misunnelig når jeg ser folk går sammen på diverse avslutninger, for jeg blir ikke bedt på NOE slik nå jeg har voksne barn. Så om det kunne vært litt jevnt fordelt på oss og så hadde jeg blitt glad. Når du sitter som meg så kommer du til å savne det! Ikke de første fem årene men så kommer det nok sigende.. For slik er det ; det som blir for mye for noen det er et savn for andre. Anonymkode: faa46...e7b Så meld deg på aktiviteter da, så får du bli med på avslutninger selv? Attpåtil kan du få sosial omgang med andre mennesker og bli mindre ensom, Det ER sykt stress med at absolutt alt skal avsluttes og feires hele tiden, og slett ikke all kosen føles like nødvendig. Helst skal foreldre være med osv. At du ikke har det greit gjør ikke livet mindre slitsomt for de som står midt i det og strever med å rekke alt uten å kjøre seg på dunken. Anonymkode: 6c2ee...7c6 3 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Du klager jo selv. Anonymkode: 29e40...41b 4 5
Rotemor Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 Man må ta ansvar for eget liv. At man ikke har venner, er med i frivillighetsarbeid, har kollegaer, aktiviteter, hobbyer, er politisk aktiv eller er opptatt med familielivet så har man tatt mange, mange valg for seg selv. 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Jeg sier bare at dere kommer til å savne det dere klager på når dere blir eldre og at dere bør tenke dere litt om hva dere klager over. Og at jeg gjerne kom som reserveforelder eller noe om noen hadde bruk for det. Anonymkode: faa46...e7b 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 Rotemor skrev (4 minutter siden): Man må ta ansvar for eget liv. At man ikke har venner, er med i frivillighetsarbeid, har kollegaer, aktiviteter, hobbyer, er politisk aktiv eller er opptatt med familielivet så har man tatt mange, mange valg for seg selv. Dette. Man har ufattelig mange muligheter for å bli mer aktiv og sosial. Har selv en kollega som snart skal utenlands på gruppereise med bare ukjente, hun gleder seg masse 😊 Og min mor ble nylig pensjonist, hun har sagt ja til å arrangere bingo på det lokale sykehjemmet hver onsdag. Hvis man velger å sitte alene hjemme og glo i veggen, så er det faktisk et aktivt valg som man selv har tatt. Anonymkode: 5029c...a10 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Dere leser ikke det jeg skriver ; jeg savner ikke å være med i foreninger eller klubber med jevne møter. Jeg savner disse avslutningene til jul, påske, vår. Disse sosiale happeningene der man traff andre og hadde det trivelig. Jeg trenger ikke råd om hvordan jeg kan treffe folk. Anonymkode: faa46...e7b 5
Rotemor Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sier bare at dere kommer til å savne det dere klager på når dere blir eldre og at dere bør tenke dere litt om hva dere klager over. Og at jeg gjerne kom som reserveforelder eller noe om noen hadde bruk for det. Anonymkode: faa46...e7b Nei, det er ikke sånn for alle. Hvor gammel trenger jeg å bli før dette slår inn, liksom? Alle mine barn er ute av redet og jeg har ingen barnebarn lenger. Jeg er så vanvittig glad for at jeg har vært på min siste skoleavslutning eller foreldremøte!!! Endelig!!! Ikke bruk deg selv som utgangspunkt for hva alle andre skal inn i. Min mor på snart 80 er en av de travleste jeg vet om. Man kan vel ikke snakke om at hun skal «bli eldre» før ensomheten du snakker om inntreffer. Vi er alle forskjellig. 5
Rotemor Skrevet 5. juni 2024 #11 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere leser ikke det jeg skriver ; jeg savner ikke å være med i foreninger eller klubber med jevne møter. Jeg savner disse avslutningene til jul, påske, vår. Disse sosiale happeningene der man traff andre og hadde det trivelig. Jeg trenger ikke råd om hvordan jeg kan treffe folk. Anonymkode: faa46...e7b DU savner det. Alle andre kommer ikke til å savne det. Jeg er kjempeglad for å slippe! 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere leser ikke det jeg skriver ; jeg savner ikke å være med i foreninger eller klubber med jevne møter. Jeg savner disse avslutningene til jul, påske, vår. Disse sosiale happeningene der man traff andre og hadde det trivelig. Jeg trenger ikke råd om hvordan jeg kan treffe folk. Anonymkode: faa46...e7b 🙄 Foreninger og klubber ER jo der man har sosiale happenings, treffer andre og har det trivelig... Anonymkode: 5029c...a10 7 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #13 Skrevet 5. juni 2024 Så mange negative kommentarer! Jeg leser innlegget bare som et lite hjertesukk over at noen må klage høylytt over ting som egentlig er verdifulle øyeblikk, som man kanskje ikke merker før de er borte. Synes ikke dette var et sutrende innlegg… Vi skal på en avslutning i morgen som jeg oppdaget for to rimer siden, og måtte hive meg rundt å bade unger og bake kake. Dette innlegget fikk meg til å huske at jeg egentlig synes sånt er veldig koselig, selv om det er mas i kveld. Anonymkode: 4234a...e89 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #14 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så mange negative kommentarer! Jeg leser innlegget bare som et lite hjertesukk over at noen må klage høylytt over ting som egentlig er verdifulle øyeblikk, som man kanskje ikke merker før de er borte. Synes ikke dette var et sutrende innlegg… Vi skal på en avslutning i morgen som jeg oppdaget for to rimer siden, og måtte hive meg rundt å bade unger og bake kake. Dette innlegget fikk meg til å huske at jeg egentlig synes sånt er veldig koselig, selv om det er mas i kveld. Anonymkode: 4234a...e89 Godt at hvertfall EN person forsto ❤️ TS Anonymkode: faa46...e7b 2 3
Rotemor Skrevet 5. juni 2024 #15 Skrevet 5. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så mange negative kommentarer! Jeg leser innlegget bare som et lite hjertesukk over at noen må klage høylytt over ting som egentlig er verdifulle øyeblikk, som man kanskje ikke merker før de er borte. Synes ikke dette var et sutrende innlegg… Vi skal på en avslutning i morgen som jeg oppdaget for to rimer siden, og måtte hive meg rundt å bade unger og bake kake. Dette innlegget fikk meg til å huske at jeg egentlig synes sånt er veldig koselig, selv om det er mas i kveld. Anonymkode: 4234a...e89 Det er ikke en eneste negativ kommentar. Det er uenighet. Hjerte til den som har misforstått alt🙄 Endret 5. juni 2024 av Rotemor 4
Rotemor Skrevet 5. juni 2024 #16 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Godt at hvertfall EN person forsto ❤️ TS Anonymkode: faa46...e7b Vi andre forsto. Vi var uenig. 6 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #17 Skrevet 5. juni 2024 Jeg har også voksne barn, og kan ikke si jeg savner slike avslutninger i det hele tatt, selv om det er langt mer enn fem år siden jeg var på en. Fint at du satte pris på dem, men jeg setter ikke slike tilstelninger hvor man sosialiserer av ren høflighet og «tvang» særlig høyt. Vi er alle forskjellige. Anonymkode: 0c432...70e 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://www.klikk.no/kommentarer/kommentar-avslutningskjoret-er-julestrias-lyse-fetter-7298936?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1K_IuNPenbQKeu1a-0WAgQOS8BzQxPXStbNdKQKf5uD6wjxnFwp05QWjA_aem_AUZdxs0Fj-gAJnvfSOkJqMXRlEeCBcpecFSQuvgkFy62k98AEIF84iTL9SSQkl1qbIwUPDoBP52p4y2UUzc2Fqmz Tenk deg om før du klager på mange avslutninger! Vi som er ensomme kunne gjerne tenkt oss å bli bedt på et eller annet vi og. Eller jeg kan snakke for meg selv ; jeg er faktisk misunnelig når jeg ser folk går sammen på diverse avslutninger, for jeg blir ikke bedt på NOE slik nå jeg har voksne barn. Så om det kunne vært litt jevnt fordelt på oss og så hadde jeg blitt glad. Når du sitter som meg så kommer du til å savne det! Ikke de første fem årene men så kommer det nok sigende.. For slik er det ; det som blir for mye for noen det er et savn for andre. Anonymkode: faa46...e7b Du skriver jo at du er ensom og at du ønsker deg sosiale tilstelninger og hyggelig samvær. Så hvorfor sitter du hjemme alene og surker og sutrer da? Hvorfor melder du deg ikke til veldedighetsarbeid eller inn i foreninger? Min svigermor er 75 år og hun har 4 gode venninner, de er med på alt mulig rart og har det kjempemoro. Alt fra bilutstillinger og vandreturer til vinsmaking. Anonymkode: 5029c...a10 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #19 Skrevet 5. juni 2024 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sier bare at dere kommer til å savne det dere klager på når dere blir eldre og at dere bør tenke dere litt om hva dere klager over. Anonymkode: faa46...e7b Det vet du jo ingenting om. Og selv om man en dag kom til å savne noe man tidligere har klaget over, så spiller det jo ingen rolle om man har klaget eller ei. Anonymkode: 7895a...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dere leser ikke det jeg skriver ; jeg savner ikke å være med i foreninger eller klubber med jevne møter. Jeg savner disse avslutningene til jul, påske, vår. Disse sosiale happeningene der man traff andre og hadde det trivelig. Jeg trenger ikke råd om hvordan jeg kan treffe folk. Anonymkode: faa46...e7b Så bli med på noe som har avslutninger istedenfor å synes synd indeg selv! Anonymkode: 3c598...2d6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå