AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Del Skrevet 5. juni 2024 Hva skjer med gjeldsordningen når skyldneren dør. Blir den slettet eller arver ektefellen den? Anonymkode: 92d43...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Del Skrevet 5. juni 2024 Ingen MÅ arve gjeld. Man kan si fra seg gjelda men da arver man ikke noe annet heller. Men jeg tror du har spurt om det samme i flere tråder før. Anonymkode: 62ea9...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen MÅ arve gjeld. Man kan si fra seg gjelda men da arver man ikke noe annet heller. Men jeg tror du har spurt om det samme i flere tråder før. Anonymkode: 62ea9...d01 Ok, takk for svar. Så kreditorene tar alle midlene den avdøde måtte ha på bankkonto og samt andre eiendeler? Jeg har ikke spurt om dette før. Anonymkode: 92d43...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen MÅ arve gjeld. Man kan si fra seg gjelda men da arver man ikke noe annet heller. Men jeg tror du har spurt om det samme i flere tråder før. Anonymkode: 62ea9...d01 Er du trådpoliti? Anonymkode: 0ac71...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. juni 2024 #5 Del Skrevet 5. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skjer med gjeldsordningen når skyldneren dør. Blir den slettet eller arver ektefellen den? Anonymkode: 92d43...0c3 Hvis du sier ja til å arve avdøde, arver du både gjeld, eiendeler og eventuelle penger. Sier man ja til arv, bør man derfor være rimelig sikker på FORHÅND at pengene som etterlates, er mer enn hva gjelden er på. Hvis den avdøde har gjeldsordning, kan man som pårørende nok være ganske sikker på at avdøde hadde mer gjeld enn penger og formue, og derfor er det da lurt å takke nei til arven. Da takker man altså nei til alt og får ingenting. Da blir gjelden avskrevet, og firmaene må ta tapene på sin kappe. Det er vel ikke særlig verdifulle gjenstander din partner etterlater seg, så jeg ville gjette på at de som avdøde hadde gjeld hos, ikke tenker det er bryet verdt å begynne og selge småting som en sykkel eller en iphone f.eks. Endret 5. juni 2024 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Del Skrevet 5. juni 2024 Er vel ikke så mye verdier å hente hos en med gjeldsordning Kanskje noe løsøre Anonymkode: 47826...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du trådpoliti? Anonymkode: 0ac71...111 Ja, det er meg. Anonymkode: 62ea9...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå