Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over en periode hatt en fwb som også er en god venn, vi har det kjempegøy og gjør ting sammen som egentlig er dater uten å være det, vi trives godt sammen og sexen er veldig bra.

Jeg vil ha mer enn dette, generelt. Liker han veldig godt, og har begynt å tenke at dette er en fyr jeg egentlig kunne tenke meg å date for å se om det kunne blitt noe mer enn dette. Har frem til nå prøvd å legge litt lokk på følelser og unngå å få det, og usikker på hva jeg gjør videre. Skal jeg gå tilbake til å være kun venner, og samtidig vite at han dater/har sex med andre, eller bare kutte ut og spare meg for evt såre følelser?

Han er vel i en fase der han ikke ønsker å binde seg, vi har pratet om dating generelt og at skjer det så skjer det.

Jeg er heller ikke ute etter å binde meg sånn sett med det første, mer date litt seriøst useriøst for å se om det kunne blitt noe mer. 

Er glad i han og ønsker ikke at han skal forsvinne ut av livet mitt, samtidig som kanskje venner kan være litt vanskelig? 

Vil gjerne ha råd fra andre som har vært i samme situasjon 😊

Anonymkode: a8fea...fb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fwb med en som ikke var klar for et forhold, det var heller ikke jeg, så ordningen med å være knullekompiser fungerte fint for meg. Men så utviklet det seg selvfølgelig følelser, og da han spurte meg hva jeg så for meg i fremtiden, så svarte jeg ærlig på at jeg håpte vi en dag kunne kalle oss kjærester, men at det var noe jeg håpte for fremtiden og ikke nødvendigvis der og da i øyeblikket. Han gjentok regla om at han ikke var klar for forhold, og jeg ble selvsagt knust.

Vi ble enige om å fortsette med å være fwb inntil videre, men at vi kun da skulle ha sex med hverandre, ingen andre. Han innrømmet jo også at han hadde blitt veldig glad i meg som venn, og ikke klarte å se for seg et liv uten meg. Månedene gikk, og det ble vanskeligere og vanskeligere for meg å holde følelsene i sjakk, han tullet oftere og oftere om den dagen vi kom til å være samboere, og til slutt måtte jeg sette ned foten å si at sånn tulling ville jeg ikke ha noe mer av, da det ga meg falske forhåpninger. Det meste forandret seg da vi dro bort sammen, en langhelg. Da skjedde det en enorm tragedie i familien min, og mens han trøstet meg så sa han at jeg var i ferd med å gå fra venninne, til noe langt viktigere, hadde det ikke vært for at han sa dette, ville jeg nok avsluttet det innen kort tid. To måneder senere ble vi offisielt kjærester. 

Jeg er veldig glad for at jeg holdt ut, var tålmodig, og ga han den tiden han trengte, men jeg ville nok aldri tatt den samme sjansen igjen. Skal man være fwb så tror jeg det fungerer best om man kun møtes for sex, ingen kos i sengen etterpå, ikke henge sammen på fritiden, ikke spise måltider sammen osv. Du kan selvsagt lufte ideen om at du gjerne vil date, men forbered deg på at du kan bli veldig såret, og fanget i et situationship, hvor alt er i limbo. Sett feks en "tidsgrense/dato" for deg selv, så du mentalt forbereder deg på å gå, dersom relasjonen deres aldri utvikler seg. 

Anonymkode: 6d729...2f4

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke greia med FWB, venn med noe attåt. Det du beskriver er vel FF, altså fucking friend.

Det er en stor risiko for å utvikle følelser i sånne situasjoner tenker jeg. Min eks-kone startet vel ved at jeg ville være FWB og hun noe mer. 

Anonymkode: 4a8bb...f1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke greia med FWB, venn med noe attåt. Det du beskriver er vel FF, altså fucking friend.

Det er en stor risiko for å utvikle følelser i sånne situasjoner tenker jeg. Min eks-kone startet vel ved at jeg ville være FWB og hun noe mer. 

Anonymkode: 4a8bb...f1d

FWB, fuck friend, knullekompis, samme greia med forskjellige titler. Konseptet går jo hovedsaklig ut på at man har sex med fast partner, lett tilgjengelig, uten forpliktelser. Og da bør man begrense seg til kun sex. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han samboer/kone?

Anonymkode: 67f21...e7f

AnonymBruker
Skrevet

Dere vil noe forskjellig. Du vil date og siden ha forhold. Han vil ha sex. 
Du kommuniserer til han hva du ønsker. Om han ikke ser for seg å ta relasjonen mer seriøst, så stopper du det intime med han. 

Anonymkode: fcc75...93f

Skrevet

Dette er virkelig ikke egnet for alle. Pass på deg selv ❤️ Når du tviler, er du egentlig ikke i tvil. 

Man kan avtale og understreke alt man vil om at følelser ikke skal utvikles. Men sex er kjemi, og med den får det ofte noen følgefeil (ihht "avtaler"). 

Du setter deg selv nesten i en uhåndterlig risiko. Mest av alt, sårer du deg selv ❤️❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

En FWB-relasjon er et veldig dårlig utgangspunkt for et kjærlighetsforhold. I lengden blir det aldri til noe mer enn vennskap. Hvis vennskap er nok, er det selvfølgelig greit nok.

Anonymkode: bc9e3...627

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Annet hvert innlegg her inne handler jo om det. Hele opplegget er dødfødt. Følelser bør man (dvs begge to) ha før sex. 

Anonymkode: 68d94...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...