AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/735lyV/stoere-lover-knallhard-kamp-jeg-har-en-plan Høres ikke denne planen nokså kjent ut? Selvsagt krydret med utspekulerte spark til høyre for å mobilisere mot de såkalte rikingene som vi skal hate i fellesskap. De som skaper inntekter og arbeidsplasser altså. Det er faktisk veldig få rikinger i Norge. Å bry seg om de få som faktisk skaper veldig mye, og betaler enormt mye i skatt er latterlig feil politikk. ALLE må få mye lavere skatt. Da blir politikerne overflødige, det er noe de aller fleste ville hatt godt av. Da fungerer samfunnet som smurt. De beste fotballdommerne er de som ikke blir lagt merke i en fotballkamp, de dårligste spiller en sentral rolle og påvirker resultatet. Slik er politikernes rolle i dagens Norge. de er synlige over alt, blander seg inn i alt, og kladder det til for deg og meg. Akkurat som en elendig fotballdommer. – Jeg gleder meg til å møte Erna Solberg til duell fremover. De prioriterer skattekutt til dem som har mest og det tror jeg ikke folk er enige i, mener Støre. Det nye er at Støre har gitt opp å bidra til at folk skal få bedre råd. Det overlater han til rentemarkedet å sørge for. Han krysser fingre for at rentene vil synke, slik at alle får bedre råd til å betale skattene som han selvsagt kommer til å øke, og samtidig begrunne det med gamle og syke og velferdsstaten. Når vi alle ser hva pengene EGENTLIG går til. Men det regnskapet får vi ikke, det tåler vi ikke se. – Folk skal få bedre råd. Det har du vært ute med før. Hvordan skal det skje utover reallønnsveksten som lønnsoppgjøret gir? – Når rentene begynner å gå ned, blir de månedlige renteutgiftene lavere. – Jeg har også en plan, sier han og leverer korte punkter: Folk skal få bedre råd. Trygghet i landet og trygghet for landet. Flere i jobb, færre på trygd. Mer læring, mindre skjerm i skolen. Kortere ventetid for behandling. Mer kraft, mer nett, mer enøk. Faktum er at de vanskeligste og viktigste målene Støre setter for AP og seg selv, kan bare nås ved å REDUSERE skatter og avgifter, ved å krympe statens innflytelse. Bedre råd får vi bare om skatter og avgifter senkes betydelig. Hver krone inn i det offentlige kommer tilbake som noe under 50 øre. Målene om billigere strøm, lavere arbeidsledighet, trygghet i landet, og kortere ventetid for behandling krever alle at vi enten betaler mindre skatt til Staten eller tilfører mer privat konkurranse. Vi får ikke mer trygghet av mer penger til politi. Vi må ha færre lovbrudd og mer respekt for loven. Vi fortsetter å importere det motsatte, og betaler dyrt for det. Vi får ikke billigere strøm når staten skal ha sine andeler i form av skatter og avgifter i alle ledd, og i tillegg sikrer seg grov fortjeneste gjennom statseide kraftselskaper som selger kraften til utlandet først, for å vite hva de ønsker å betale for VÅR kraft, før de tilbyr den til oss som bor i landet. Vi får ikke flere LØNNSOMME jobber ved å sette folk i offentlig kontorer til å kontrollere andre statsborgere. Vi får ikke kortere behandlingstid når det ikke er noe å tjene for de som jobber i helsesektoren på å anstrenge seg, og behandle oss pasienter som viktige "kunder". Takk til deg Støre og AP. Anonymkode: 68d28...959 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå