AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Jeg så en tiktok der barnebarn og bestefar synger en cold play-sang sammen, og det fikk selvfølgelig frem tårer hos meg. Så tydelig kjærlighet mellom disse to menneskene.. Det fikk meg til å tenke på hvor mange mennesker jeg har i mitt liv som elsker meg. Og jeg tror ikke det er så mange, når det kommer til stykket. Mannen min, barna våre, min mamma og søster, mer familie som står meg nær er det ikke. Mange er døde, og resten har jeg ikke kontakt med. Det er også en venninne eller to der vennskapet stikker dypere enn vanlig bekjentskap. Altså 8 mennesker totalt. Det er litt rart å tenke på at det antagelig kun er disse som ville blitt preget om jeg ble borte, men også helt naturlig. Til syvende og sist er vi jo ganske ubetydelige i verden, mener jeg. Hvor mange har du i livet som virkelig elsker deg? Anonymkode: 538db...ab9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Mannen og barna mine og min mor. Anonymkode: 2eb2d...e14
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Det vet jeg ikke. Kanskje tre, søsteren min og barna mine? Foreldrene mine er ikke glad i meg og jeg har ingen annen familie eller venner. Anonymkode: 06c81...73e
Gjest Blåmonster Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Uviktig , det viktigste er at jeg elsker meg selv noe svært få mennesker gjør, de kan umulig gjøre det når de saboter seg slev stadig. ellers er kjærligheten mellom mann og kone veldig fint , samt den kjærligheten jeg har til min mor og bro.
Ut_på_tur Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 (endret) Jeg har mange i livet mitt som ville savnet meg om jeg forsvant, men hvor mange av dem som ville sagt at de elsker meg, er jeg usikker på. "Elske" er selv et ord jeg bruker svært sjelden, og om svært få. Endret 5. juni 2024 av Ut_på_tur 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Min datter, mine to barnebarn, min mann, en venninne og et felles vennepar av oss elsker meg. Jeg elsker alle tilbake ❤️ Det holder i massevis. Så elsker jeg meg selv Anonymkode: 023cb...9be 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 Yokapalmen som står i verandadøra Anonymkode: 06ef0...528 1
Trek Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Ingen. Jeg har jo barna mine og de er glad i meg som moren deres, men vet ikke om jeg ville sagt de elsket meg. Elsker er for meg kjærlighet mellom kjærester, ikke venner og familie. 2 1
Ebbeliten Skrevet 5. juni 2024 #9 Skrevet 5. juni 2024 Trek skrev (2 timer siden): Ingen. Jeg har jo barna mine og de er glad i meg som moren deres, men vet ikke om jeg ville sagt de elsket meg. Elsker er for meg kjærlighet mellom kjærester, ikke venner og familie. Jøss, så rart. Her elsker barna oss foreldrene og vi elsker dem. Jeg elsker ungene mine høyere enn mannen. Kjærligheten til barna er nemlig ubetinget, den går ikke over eller ødelegges ikke av slitasje eller svik. Det er jo visse betingelser som følger med kjærlughetsrelasjonen til en partner. Men.. Kjærlighet er kjærlighet uansett hvem som er mottakeren. Forelskelse og seksuell tiltrekning er jo krydderet i parforholdet, men man har jo flere nære relasjoner som er like inderlige uten å være av seksuell karakter. 1
Trek Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 Ebbeliten skrev (2 timer siden): Jøss, så rart. Her elsker barna oss foreldrene og vi elsker dem. Jeg elsker ungene mine høyere enn mannen. Kjærligheten til barna er nemlig ubetinget, den går ikke over eller ødelegges ikke av slitasje eller svik. Det er jo visse betingelser som følger med kjærlughetsrelasjonen til en partner. Men.. Kjærlighet er kjærlighet uansett hvem som er mottakeren. Forelskelse og seksuell tiltrekning er jo krydderet i parforholdet, men man har jo flere nære relasjoner som er like inderlige uten å være av seksuell karakter. Tror ikke jeg føler mindre kjærlighet for barna mine fordi jeg sier «jeg er glad i deg» til barna mine istedenfor at «jeg elsker deg» til barna mine. Det er bare unaturlig for meg å bruke ordene elsker om noen andre relasjoner enn den jeg har med en kjæreste. Jeg har aldri hørt en venn eller god kollega si at de elsker meg. Ikke en tante eller noen av brødrene mine heller. Foreldrene mine har heller ikke sagt de elsker meg, selv om de forteller meg at de er glad i meg hver gang vi sier hadet. 2
TomKrus Skrevet 5. juni 2024 #11 Skrevet 5. juni 2024 (endret) For de aller fleste er det partner, barn, foreldre og søsken som kan si dette om deg. Andre kan være veldig glad i deg og like deg og savnet og sørget om du forsvant. Hvem det er vet man nok ikke veldig mye om. Da får en bare tenke selv da om man er et normalt sammenskrudd menneske ! Hvem elsker du og kan si dette om ? For de fleste er det akkurat som jeg skriver over. Endret 5. juni 2024 av TomKrus
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Skrevet 5. juni 2024 Mine foreldre og besteforeldre, så 4 stk. Tror ikke det er noen andre. Tror ikke jeg betyr nok for venner til at de elsker meg. Er jo mulig at noen har hatt en sterk forelske i meg men det er jo noe jeg ikke vet noe om. Anonymkode: a6501...bf2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #13 Skrevet 5. juni 2024 Jeg bruker ikle orde elske om andre enn mannen min. Jeg sier ikke det ordet til barna mine heller, men de vet jo godt hva jeg føler for dem likevel. Det er ikke så mange som ville ha genuint sørget dypt over min bortgang. Mann, to barn, to foreldre, en venninne. Og så har jeg en kollega som jeg tror ville ha savnet meg på det personlige plan. De andre kollegaene mine vill selvsagt synes det var trist, men hadde nok mest merket det rent praktisk. Anonymkode: dd8e9...e93
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #14 Skrevet 5. juni 2024 Jeg tenker at min mann, mine tre barn og mine foreldre er de som elsker meg. Selv om jeg er veldig glad i mine søsken og svigerforeldre osv, så tenker jeg ikke at jeg elsker dem - og jeg tenker det er likt tilbake. Men når det er sagt så er det mange andre som ville blitt preget av at jeg døde. På samme måte som manges dødsfall hadde satt/vil sette dype og varige spor i meg, selv om jeg ikke elsker dem. Anonymkode: 6a92c...da0
Lorieen Skrevet 5. juni 2024 #15 Skrevet 5. juni 2024 Mannen min og barna mine. Og kusina mi som er som ei søster for meg.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #16 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg så en tiktok der barnebarn og bestefar synger en cold play-sang sammen, og det fikk selvfølgelig frem tårer hos meg. Så tydelig kjærlighet mellom disse to menneskene.. Det fikk meg til å tenke på hvor mange mennesker jeg har i mitt liv som elsker meg. Og jeg tror ikke det er så mange, når det kommer til stykket. Mannen min, barna våre, min mamma og søster, mer familie som står meg nær er det ikke. Mange er døde, og resten har jeg ikke kontakt med. Det er også en venninne eller to der vennskapet stikker dypere enn vanlig bekjentskap. Altså 8 mennesker totalt. Det er litt rart å tenke på at det antagelig kun er disse som ville blitt preget om jeg ble borte, men også helt naturlig. Til syvende og sist er vi jo ganske ubetydelige i verden, mener jeg. Hvor mange har du i livet som virkelig elsker deg? Anonymkode: 538db...ab9 Jeg tror ikke det er naturlig at ingen andre enn de som elsker deg vil bli preget. Jeg vet at jeg allerede har blitt preget av dødsfall til flere som har stått meg nært, men jeg har ikke hatt så intense følelser for dem at jeg ville brukt ordet "elsker". Jeg har mange rundt meg som jeg bryr meg veldig om, uten at jeg vil si jeg elsker dem. Anonymkode: bddd6...306
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Skrevet 5. juni 2024 Barnet mitt, mannen min, mamma, min bror og nevø. Disse tror jeg hadde ofret mye for meg. På like linje som at jeg hadde ofret alt for de. Niesen min, bestevenninnen min, mine kusiner og min tante er trolig mer glad i meg. men de hadde følt stor sorg av å miste meg. Anonymkode: 92a05...ba7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #19 Skrevet 5. juni 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvor mange har du i livet som virkelig elsker deg? Ingen.... Anonymkode: 2f7a1...d45
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Skrevet 5. juni 2024 Elsker er et sterkt ord. Jeg tror at foreldrene mine, barnet mitt og mannen min elsker meg. Jeg tror at både besteforeldrene mine, søsken og bestevenninnen min er veldig glad i meg, men elsker er nok et altfor sterkt ord for de relasjonene. Jeg mistet nylig en relativt nær slektning, men som jeg har hatt lite kontakt med både i oppveksten og som voksen. Jeg trodde ikke at jeg kom til å reagere så sterkt i begravelsen, men jeg gråt og syntes det hele var fryktelig trist. Så det er nok flere enn du tror som blir preget av din død når den tid kommer. Anonymkode: 4c2e4...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå