Gå til innhold

Hvorfor er det så normalt å være «bonuspappa» og «bonusmamma»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og «dine barn» og «mine barn», eller at man har 3 forskjellige barnefedre. Føler dette er ganske så unormalt i alle andre land enn Norge.

Anonymkode: da51d...a62

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det føler du, men det er nok ikke så uvanlig i en del andre land :)

Anonymkode: 826cf...c53

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er vel like vanlig i andre land som det er naturlig å sammenligne med.

Anonymkode: cc393...f7d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Forstår ikke spørsmålet. Folk skiller seg og finner nye partnere i andre land også. Man har til og med laget en serie om det i Sverige - Bonusfamilien. 

Endret av HSV50
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er massevis av land hvor dette er like normalt og vanlig som i Norge. Dette er normalt i land med høy grad av likestilling og økonomisk frihet for begge kjønn. I land uten skilsmisser, bonusforeldre eller barn med flere partnere (merkelig at du bare nevner fedre, hva med menn som får barn med flere kvinner?) er skilsmisse ofte enten ulovlig, svært skambelagt eller likestillingen har kommet så kort at kvinner ikke har mulighet eller råd til å klare seg uten mannen sin. Bonusforeldre er et tegn på et likestilt land hvor folk har det godt og kan ta valg ut fra egen lykke og ikke ut fra nødvendighet. 

Anonymkode: c045f...079

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mange er så livredde for å være alene i fem minutt at de hopper rett på neste partner rett etter et brudd og må umiddelbart flytte sammen, og fuck barna.

Anonymkode: 8f767...7a5

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi mange er så livredde for å være alene i fem minutt at de hopper rett på neste partner rett etter et brudd og må umiddelbart flytte sammen, og fuck barna.

Dette. 

Altfor mange på en egotrip i dagens samfunn. Så er de veldig flinke til å forsvare at barna blir med på runddansen med forskjellige bonusfedre og mødre. Lyver så en tror på det selv.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Fordi det er ikke gitt at forholdet er bra selv om man får barn sammen. Og de som velger å gå fra hverandre står selvfølgelig fritt til å finne seg nye partnere, heldigvis.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange velger å vente en del år før de finner seg en ny. Samboeren min ventet i fire år før han fant seg en ny (meg). Hans eks fant seg derimot en ny etter ca et halvt år.

Og sånn er det å være voksen, man bestemmer heldigvis over eget liv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og fordi så mange tror at gresset er så mye grønnere på den andre siden. De tror at problemene de har i forholdet sitt automatisk vil løse seg i et annet forhold, uten at man tar noen grep.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og «dine barn» og «mine barn», eller at man har 3 forskjellige barnefedre. Føler dette er ganske så unormalt i alle andre land enn Norge.

Det er ikke uvanlig i resten av verden, det er ikke et fenomen bare i Norge nei. 

Skillsmissestatistikken er høy i svært mange lang - disse finner nye partnere = mine dine våre barn. 

Samme med land med høy likestilling, utdanning og økonomi - man får barn tidlig i forhold, det blir slutt, man finner ny partner. 

Helt normalt. 

Anonymkode: 70249...944

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt normalt. 

Helt normalt er det, med det er ikke en god samfunnsutvikling.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (7 minutter siden):

Fordi det er ikke gitt at forholdet er bra selv om man får barn sammen. Og de som velger å gå fra hverandre står selvfølgelig fritt til å finne seg nye partnere, heldigvis.

Mange velger å vente en del år før de finner seg en ny. Samboeren min ventet i fire år før han fant seg en ny (meg). Hans eks fant seg derimot en ny etter ca et halvt år.

Og sånn er det å være voksen, man bestemmer heldigvis over eget liv.

Heldig for de voksne, veldig trist for barna.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi mennesker er elendige på kommunikasjon?

fordi vi lever i en illusjon om at livet skal være perfekt hele tiden. Vi dkal iallefall være lykkelige. Det fortjener vi?

fordi en rekke mennesker er mindre intelligente og dermed ikke vet sitt eget beste?

fordi alt skal handle om følelser. Sex. Egen frihet?

fordi vi aldri har måttet kjenne på verdien av familie som sikkerhetsnett fordi samfunnet ordner opp?

fordi man tar det å få barn for gitt? 

Anonymkode: 913a6...097

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (2 minutter siden):

Nei, det var mye bedre da kvinner ikke kunne klare seg uten mannen, og måtte forbli i skikkelig dårlige forhold

:sarkasme:

Anonymkode: e8508...c06

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det var mye bedre da kvinner ikke kunne klare seg uten mannen, og måtte forbli i skikkelig dårlige forhold

:sarkasme:

Anonymkode: e8508...c06

Vifter du flagg for å vise hvor liten evne til refleksjon du har? 🙂 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
kaarebjarne skrev (2 minutter siden):

Vifter du flagg for å vise hvor liten evne til refleksjon du har? 🙂 

Det er ett ironiflagg

• Liker 2
Skrevet
Duff skrev (Akkurat nå):

Det er ett ironiflagg

Whoosh.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke forstå meg på damer og menn som får barn med 2 eller fler forskjellige partnere. Jeg kjenner en som nå er gift for 3 gang. Han hadde barn med 3 stk før siste giftemål og nå har de også fått barn sammen. Tilsammen har han 5 barn og alle er såkalte kjærlighetsbarn. Skal sies at han også var gift med ei damen før han til slutt ble tatt for utroskap med hennes søster. Nå idag er det denne andre søsteren han er gift med. 

Ei venninne av meg har 3 barn med 3 forskjellige fedre. Vært gift med alle 3 og skilt fra alle 3. nå har hun samboer nummer 6, men nå er hun for gammel til å få barn - heldigvis.

Jeg har barn med samme far og kunne aldri falt meg inn å få nytt barn med ny partner. 

Anonymkode: e0f79...3f1

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (52 minutter siden):

Ingen som har sagt det er god samfunnsutvikling. 

Men heller mine dine våre  enn å leve i et forhold jeg ikke ønsker å leve i. 

Mine dine våre er ikke nødvendigvis problemet. 

AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (59 minutter siden):

Så etter din mening må man altså enten bli værende i et dårlig ekteskap eller skille seg, men da aldri finne seg en ny partner og i alle fall ikke få barn med den nye partneren. Heldigvis betyr meningen din null og niks. 

Anonymkode: c045f...079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...