Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å bruke en del av pengene på å dekke utgifter for måneden som jeg har ferie og ikke får vanlig lønn ved. Men har 14 000 av dem som jeg kan bruke på enten lån, sparepenger eller ferie. Vurderer å bruke dem på en liten ferietur sammen med sønnen. Men er det dumt når jeg har lite sparepenger ellers og lever på pengene fra lønn til lønn? Noen som har råd ? :)

Anonymkode: aefaf...92b

Videoannonse
Annonse
Gjest Bromance
Skrevet

I år så går de til ferie for min del 🙂

Men har du lite til sparing ellers i året så kanskje du kan ta en liten / billigere ferietur og sette vekk resten?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bromance said:

I år så går de til ferie for min del 🙂

Men har du lite til sparing ellers i året så kanskje du kan ta en liten / billigere ferietur og sette vekk resten?

Vurderer å ta en liten ferietur, og spare av den vanlige lønnen fremover. Er jo minner med å komme seg litt bort på bare en 3 dagers ferie. 😊

Anonymkode: aefaf...92b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ferie og sparing. 

Anonymkode: 636ff...6d1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De går rett på sparekonto. Veldig kjedelig, men skal ikke på noen dyr ferie i år, så da går det fint. 

Anonymkode: bb588...11b

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god råd, men setter det likevel på sparing. Prioriterer en solid buffer i aksjer og andre investeringer før jeg bruker penger på ferie.

Anonymkode: a1bc3...9b2

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det billig ferie år, så da blir de investert, mest sansynlig er det å ta en ekstra innbetaling på lånet.

Anonymkode: 70a1f...71c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun rundt 14k i feriepenger, og det dekker omtrent halvparten av tannlegeregningen for 3.kvartal i år🫢😌Lite reising, men er uansett så mye syk at reisegleden er forsvunnet😝

Anonymkode: bbbff...93f

AnonymBruker
Skrevet

Betale ned på boliglån 🤗

Anonymkode: 82345...96c

Skrevet

Betale ned kredittkortet 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har alltid prioritert ferie med feriepengene.

Altså - jeg setter av littegrann til sparing også eller nedbetaling av kredittkort og lignende, om jeg har mulighet.

Men jeg synes ungene vokser så fort opp, man får alltids tid og penger til å nedbetale lånet i løpet av et langt yrkesaktivt liv, og jeg ønsker å prioritere litt på ferie med mine barn slik at både de og jeg får minner og kan kose oss litt sammen og ikke bare ha hverdager. 

Forutsetter at økonomien er noenlunde sunn og normal ellers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferie og sparing.

Anonymkode: 7d55e...e8b

Skrevet

I år blir det en del nedbetaling av billån da vi nettopp har kjøpt ganske dyr bil. Vanligvis har det vært sparing og oppussing da vi ikke reiser på dyre ferier med små barn.

AnonymBruker
Skrevet

Sparer til neste års svindyre ferie (vi skal reise til et annet kontinent med tre barn), og betaler ned kredittkortet (har vært veldig mange utgifter til hus og bil i mai, så regninga for mai er høy).

Hvis du ikke har en ok buffer, TS, ville jeg nok vært kjedelig og sagt at de pengene må gå til buffer, ikke ferie. Det virker som om økonomien din er ganske marginal. 

Anonymkode: 4e8e4...308

AnonymBruker
Skrevet

Litt av det går til sparing, litt til ferie og ellers vanlig forbruk. Pleier ellers også legge av litt i månden til ferie så jeg har litt å gå på når jeg først reiser 

Anonymkode: e014d...65f

• Liker 1
Skrevet

Noe går til vanlig forbruk, man må jo betale mat og strøm og alt det andre selv om man ikke får vanlig lønn. Resten går til ferie, og hvis det er noe igjen av det ved neste lønning går det til sparing.

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

De står på sparekonto.

Jeg får lønn i ferien,så trenger ikke å bruke feriepengene sånn umiddelbart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har kun rundt 14k i feriepenger, og det dekker omtrent halvparten av tannlegeregningen for 3.kvartal i år🫢😌Lite reising, men er uansett så mye syk at reisegleden er forsvunnet😝

Anonymkode: bbbff...93f

❤️

Anonymkode: fe43c...029

AnonymBruker
Skrevet

Det blir spania ferie med tenåringen. 
☀️

Anonymkode: fe43c...029

AnonymBruker
Skrevet

Det som er mer enn vanlig lønn går inn på sparekonto for neste års ferie.

Tar ferie til høsten, men den turen er ferdig betalt med fjorårets feriepenger + sparing.

Anonymkode: 52896...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...