Gå til innhold

Engasjement stilling mens sykmeldt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for øyeblikket langtidssykmeldt fra min jobb i offentlig sektor som følge av dårlig arbeidsmiljø og diverse situasjoner på arbeidsplassen. Går til regelmessig behandling for dette, og ønsker meg tilbake i arbeidslivet men pr i dag er det ikke mulig å vende tilbake til arbeidsplass og det er svært få stillinger som passer min utdanning for tiden. 

Det er nå utlyst et slags engasjement med noen måneders varighet innenfor et fagområde jeg har som hobby, er ikke nødvendig med utdanning i akkurat dette engasjementet. Er nok dårligere betalt enn min nåværende jobb, og jeg kan selvfølgelig ikke si opp min faste stilling for å jobbe 2-3 mnd da jeg har både familie å forsørge og et huslån som må betjenes. Dog er det en erfaring jeg gjerne ville hatt for å kunne spe på med kompetanse og muligheter for senere arbeid/evt ekstra arbeid og inntekt. Har i tillegg et behov for å komme meg i arbeid og føle at jeg gjør en nytte og har en mening ut over helseoppfølgingen jeg holder på med. 

Er det noen som kjenner til om måter jeg kan få dette til på uten å måtte si opp jobben min? Er bare aktuelt å si opp dersom jeg får en ny fast stilling. 

Vil dette engasjementet telle som feks "jobb nr 2", vil det evt ha noe å si for sykepenger? Vil lønn fra dette bli redusert i sykepenger...alle erfaringer tas imot 😊

Anonymkode: c5d4f...56c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, i utgangspunktet er det jo ikke noe i veien for å ha flere arbeidsforhold (så sant det ikke er hos en "konkurrent" av hovedarbeidsgiver). Men om engasjementet er fulltid vil det ha noe å si for utbetaling av sykepenger ja, da du ikke får både full lønn og sykepenger.

Jeg ville snakket med NAV for å få avklart. 

Anonymkode: b3e31...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...