Gå til innhold

Jeg og kjæresten vil på tur…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 9.48):

Vi snakker i slutten av august. Vi vil ha sol, varme, god mat og litt opplevelser, kansje litt shopping også.  Orker ikke typisk Gran Canaria. Der har vi vært litt for mange ganger. 

Helst ikke for lang flytur. Har sett litt på noen øyer i Hellas, men redd for at vi ender opp på en øy med 3 tavernaer å ikke noe annet. 

Anonymkode: 9fc71...a6d

Dubrovnik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar ! ☺️ Samboeren min er glad i kultur og historie. Jeg vil ha sol, strand og litt shopping. Så en kombinasjonsferie. Har en uke tilgjengelig ☺️

Korfu er en nydelig ferieøy i Hellas. Det er det det dere begge ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gdansk/Sopot! Kortere flytur finner du ikke. Sopot står ikke tilbake for noen strender i syden. Ikke så dyrt i Polen heller. Masse butikker i Gdansk. Gamlebyen er nydelig. Reiser dit 10 av 10 ganger, blir aldri lei av det.

Anonymkode: 93ca2...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Gdansk/Sopot! Kortere flytur finner du ikke. Sopot står ikke tilbake for noen strender i syden. Ikke så dyrt i Polen heller. Masse butikker i Gdansk. Gamlebyen er nydelig. Reiser dit 10 av 10 ganger, blir aldri lei av det.

Tenker dra til Sopot.  Så strendene er fine?  Og det er varmt nok der?  

Anonymkode: 384bf...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 9.48):

Vi snakker i slutten av august. Vi vil ha sol, varme, god mat og litt opplevelser, kansje litt shopping også.  Orker ikke typisk Gran Canaria. Der har vi vært litt for mange ganger. 

Helst ikke for lang flytur. Har sett litt på noen øyer i Hellas, men redd for at vi ender opp på en øy med 3 tavernaer å ikke noe annet. 

Athen 🇬🇷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 19.56):

Parga er i Hellas. Verdens fineste sted, men ganske folksomt i august.

Anonymkode: 71c69...7fe

Nå er Praha i Tsjekkia 😉 To forskjellige plasser.

Anonymkode: 02738...19b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisboa eller Palma. Begge er herlige byer hvor man lett kombinerer strand, shopping, god mat og kulturopplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Aristoteles skrev (På 6.6.2024 den 17.28):

Kultur, historie, bad og shopping? Ikke lang reisevei?

Enkelt: Athen. De sørlige forstedene, for eksempel Glyfada, en en 30-minutters tramvei fra sentrum. Da kan du krysse av for alt dere begge ønsket dere.

Er også veldig enkelt å komme seg til/fra flyplassen, med busser døgnet rundt. Og hvis man har en dag til overs, kan man for eksempel ta en hurtigbåt til øyene Aegina og/eller Poros.

Dette tipset er jeg 100 % enig i :) Jeg gjorde dette i fjor med en venninne, vi bodde på Palmyra Beach i Glyfada, sentralt hotell som ligger ved stranda/trikken. Var i Athen 2 dager der vi var på Akropolis, guidet tur, rooftop terrace og hadde middag med nydelig utsikt ++. Fortsatt er det masse ting vi ikke rakk så jeg reiser gjerne tilbake! Tror Athen er en av de beste storbyene jeg har vært i her i Europa altså. Supervennlige innbyggere, god mat, enkelt å reise rundt. 

Glyfada er faktisk ganske stort og har masse butikker/spisesteder og ting å gjøre. En av de beste frokoststedene jeg har vært på var faktisk i Glyfada, denne anbefales virkelig:

Γλυφάδα (apollonion-bakery.gr) 

Tok båten til Aegina også, veldig koselig øy. De fleste turistene drar til øyer lenger ut, så Aegina er ikke så full av turister som f.eks Hydra/Spetses. Masse søte butikker og koselige tavernaer, mange som selger håndlaget keramikk/smykker og lokal mat. Anbefaler minst 1 uke  hvis man reiser til Athen! Nå fikk jeg og lyst å bestille ny tur haha. 

Anonymkode: 79f49...c81

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Tenker dra til Sopot.  Så strendene er fine?  Og det er varmt nok der?  

Anonymkode: 384bf...4a1

Flotte strender så langt øyet ser. Var der så sent som rundt 23 september i fjor. Da var det fremdeles 24 grader, så august bør være bankers. Kan selvfølgelig komme dager med regn der som de fleste andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 10.35):

Dette tipset er jeg 100 % enig i :) Jeg gjorde dette i fjor med en venninne, vi bodde på Palmyra Beach i Glyfada, sentralt hotell som ligger ved stranda/trikken. Var i Athen 2 dager der vi var på Akropolis, guidet tur, rooftop terrace og hadde middag med nydelig utsikt ++. Fortsatt er det masse ting vi ikke rakk så jeg reiser gjerne tilbake! Tror Athen er en av de beste storbyene jeg har vært i her i Europa altså. Supervennlige innbyggere, god mat, enkelt å reise rundt. 

Glyfada er faktisk ganske stort og har masse butikker/spisesteder og ting å gjøre. En av de beste frokoststedene jeg har vært på var faktisk i Glyfada, denne anbefales virkelig:

Tok båten til Aegina også, veldig koselig øy. De fleste turistene drar til øyer lenger ut, så Aegina er ikke så full av turister som f.eks Hydra/Spetses. Masse søte butikker og koselige tavernaer, mange som selger håndlaget keramikk/smykker og lokal mat. Anbefaler minst 1 uke  hvis man reiser til Athen! Nå fikk jeg og lyst å bestille ny tur haha. 

Vært i Glyfada 3 ganger, venner alltid tilbake :) Også vært på Aegina. Elsker alt som har med pistasj å gjøre. 

Enig at Athen er en flott by. Så mye å gjøre der. Bodd inni sentrum i 1 uke. For varmt på sommeren, men sikkert herlig andre årstider. Liker at grekerne er rolige og ikke innpåslitne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 10.35):

Ellers må jeg si at Le Goût er mitt favoritt sted å spise frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velg et sted ved sjøen da.

Barcelona er nr.1 for meg, men vent til september.

Anonymkode: 37254...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Aristoteles skrev (På 6.6.2024 den 17.28):

Kultur, historie, bad og shopping? Ikke lang reisevei?

Enkelt: Athen. De sørlige forstedene, for eksempel Glyfada, en en 30-minutters tramvei fra sentrum. Da kan du krysse av for alt dere begge ønsket dere.

Er også veldig enkelt å komme seg til/fra flyplassen, med busser døgnet rundt. Og hvis man har en dag til overs, kan man for eksempel ta en hurtigbåt til øyene Aegina og/eller Poros.

Har du noen hoteller å anbefale i Athen? Jeg reiser neste uke og blir der 5 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter både San Sebastian og Valetta. Spesielt San Sebastian om man er ute etter god mat, det er nesten godt gjort om man klarer å finne noe kjipt der 🤣

Anonymkode: d5bd8...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fly til Gdansk, bo i Spopot - reis litt rundt.. 

Anonymkode: 3a292...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te uten sukker skrev (9 timer siden):

Har du noen hoteller å anbefale i Athen? Jeg reiser neste uke og blir der 5 dager. 

Hvis du vil ha hotell, så er Arethusa midt i smørøyet. Ikke luksuriøst, og frokosten er typisk kontinental, men beliggenheten er flott. Rett ved parlamentet, nasjonalhagene og flybussen (og t-banen). Handlegater i alle retninger og en kort spasertur til Monasteraki og loppemarkedet. Gåavstand til det meste annet også. Rommene i 8. etasje har balkong, men er noe dyrere. Super utsikt fra dem, og også en takterrasse. 
https://www.arethusahotel.gr/

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (45 minutter siden):

Hvis du vil ha hotell, så er Arethusa midt i smørøyet. Ikke luksuriøst, og frokosten er typisk kontinental, men beliggenheten er flott. Rett ved parlamentet, nasjonalhagene og flybussen (og t-banen). Handlegater i alle retninger og en kort spasertur til Monasteraki og loppemarkedet. Gåavstand til det meste annet også. Rommene i 8. etasje har balkong, men er noe dyrere. Super utsikt fra dem, og også en takterrasse. 
https://www.arethusahotel.gr/

God tur :)

Takk for tips, men ser ut som om det er fullt når jeg skal ned😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...