Gå til innhold

Førskoledag og sende i barnehagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på førskoledag med småen som begynner på skole til høsten. Det er fra 10-12. Hva gjør man, sender i barnehage klokken 12?

Anonymkode: ee51d...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør man vel som det passer i forhold til jobb å dagen videre.

Hvis jeg selv hadde fri resten av dagen hadde poden min også fått det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi leverte i barnehagen etterpå, men barnet mitt syntes det var vanskelig… Sikkert mange inntrykk, og kanskje et behov for å være med mamma og pappa. Hun er vanligvis veldig grei å levere. Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg nok tatt resten av dagen fri.

Det var vel litt 50/50 av hva folk gjorde, ta fri eller ikke.

Lykke til ned spennende dag!

Anonymkode: dc0af...aee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på skolen i dag vi også, leverte i barnehagen etterpå. Noen tok fri, men flere av vennene skulle. Ikke alle foreldre som kan ta seg fri hele dagen. 

Anonymkode: c9d47...639

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage og begge deler er vanlig. Noen kommer i barnehagen før og etter mens noen har fri.

Anonymkode: 9161c...84f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også på førskoledag med yngstemann om noen dager. Har skaffet meg fri, så vi skal være hjemme før og etter. Men hvis jeg hadde måttet tilbake på jobb så hadde jeg levert i barnehage og kanskje prøvd å hente litt tidlig. Tror det også ville gått veldig greit så lenge jeg hadde forberedt barnet på det på forhånd 🙂

Anonymkode: 77aee...1be

AnonymBruker
Skrevet

Tok fri og gikk på cafe etterpå

Anonymkode: 1a882...49e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

To førskoledager her. Jeg brukte to feriedager, siden jeg har et barn som ikke tør begynne på skolen og det var viktig å få til to bra dager da. Han blir også ganske raskt sliten mentalt av nye greier og endringer i rutiner, så jeg tenkte at det ikke var noe vits ha noe annet opplegg før og etter. Bare avslapping hjemme. 

Dagene gikk forøvrig utrolig bra. Men han sov 2 timer hver dag når han kom hjem, så ingen tvil på at det tok litt på, 

Han er prematur, så derfor er han litt var på sånt, så dette har jeg som sagt vært veldig forberedt på. 

Andre unger igjen klarer helt fint barnehagen før/etter, så her er det bare å se an barn og jobbsituasjon og finne beste løsningen for alle. 

Anonymkode: 0f7a2...df0

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det lagt opp til 4 timers skoledag og tilbud om å være på SFO etterpå. Forstått det slik at vi ikke får levere i barnehagen i stedet for SFO.

Fjorårets skolestartere kom tilbake i barnehagen i samlet flokk. De hadde og med en ansatt fra barnehagen på skolen.

I år skal foreldrene være med og være tilstede så lenge barna trenger det.

Anonymkode: c5816...f58

AnonymBruker
Skrevet

Mitt førskolebarn var på fire slike dager på skolen. To av dem dro hun hjem sammen med faren etterpå fordi han hadde fri. De to andre var hun i barnehagen til min arbeidsdag var ferdig 15.30, fordi faren var offshore og jeg måtte jobbe. 

Om en har mulighet til å velge, tenker jeg dette er fine dager å prioritere å ha fri på. Det er mange nye inntrykk, og en fin anledning til å finne på et eller annet koselig sammen og prate om dagen. 

Anonymkode: cdb64...011

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det, gøy for barnet å fortelle om dagen sin

Anonymkode: 01a27...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...