Gå til innhold

Små fugleunger i fuglehuset mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 9.04):

Du klarte å lage deg bruker på KG. Klarer du virkelig ikke å google "small camera for birdhouse"?

Anonymkode: 77bab...54b

Og du klarte å lire av deg en sur kommentar. Sånt kan du sikkert også få opp ved å google.

Dette ble faktisk en artig tråd med mange innspill, og vi ville ikke hatt noe KG om saker og ting ikke kan skrives om fordi det ligger diverse informasjon på Google.

Anonymkode: f81b5...c67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er  bare å rydde bort det gamle redet. Du kan godt få en runde til med rede i år, men de nye arvtakerne er ikke interessert i det forrige redet,.så evt må de bygge oppå. (Og brått blir det da kanskje kort opp til åpningen, mtp evt predatorer slik som kråkefugler). 

Reder kan godt ligge i kassen over vinteren da, da kan det fungere som isolasjon og tilfluktsrom for fuglene. 

Anonymkode: a3762...28b

Da tar jeg å rydder litt i huset 😀 i håp om at det kommer enda en kull🤞🏽 Det er kun blåmeis eller kjøttmeis som får plass, så usikkert om de kommer da. Men for en herlig tid vi hadde, fulgte med hver dag at den fløy ut og inn av huset 😍

Jeg kan ikke bruke dette huset som rede om vinteren for det er nemlig en sånn dings på hullet som settes over hullet når vinteren kommer, ellers hadde det blitt mye dritt og diverse i huset. Står iallefall om det i selve beskrivelsen.

Ts

Anonymkode: 729e5...ecd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.30):

Da tar jeg å rydder litt i huset 😀 i håp om at det kommer enda en kull🤞🏽 Det er kun blåmeis eller kjøttmeis som får plass, så usikkert om de kommer da. Men for en herlig tid vi hadde, fulgte med hver dag at den fløy ut og inn av huset 😍

Jeg kan ikke bruke dette huset som rede om vinteren for det er nemlig en sånn dings på hullet som settes over hullet når vinteren kommer, ellers hadde det blitt mye dritt og diverse i huset. Står iallefall om det i selve beskrivelsen.

Ts

Det kan godt være andre meiser også. Kjøttmeis er ganske mye større enn blåmeis, så om kjøttmeis får plass, så er det også plass til svart-hvit-fluesnapper. Denne har vi mye i kassene våre. 

Her står det litt om hullstørrelse for noen av våre vanlige fuglekasse-arter:

https://www.miljolare.no/aktiviteter/fuglekasser/bygging

Det er utrolig kjekt med fugler i hagen!  Du kan forresten godt mate dem over sommeren også, forskning har vist at om man mater fuglene over sommeren, så spise de voksne frø, mens de gir innsekter til ungene sine. Og dermed blir foreldrene ikke så avkreftet, og klarer oftere to kull. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan godt være andre meiser også. Kjøttmeis er ganske mye større enn blåmeis, så om kjøttmeis får plass, så er det også plass til svart-hvit-fluesnapper. Denne har vi mye i kassene våre. 

Her står det litt om hullstørrelse for noen av våre vanlige fuglekasse-arter:

https://www.miljolare.no/aktiviteter/fuglekasser/bygging

Det er utrolig kjekt med fugler i hagen!  Du kan forresten godt mate dem over sommeren også, forskning har vist at om man mater fuglene over sommeren, så spise de voksne frø, mens de gir innsekter til ungene sine. Og dermed blir foreldrene ikke så avkreftet, og klarer oftere to kull. 😊

Takk for interessante innlegg i tråden 🌹

Her mates det året rundt, Meiseboller, solsikkefrø, peanøtter og melormer går unna. I fjor så jeg foreldre kom med unger på sensommeren og så på mens de spiste. Det er nesten mer liv om sommeren enn vinteren.

Vet du om kattugler også kan få to kull? Kjenner noen som hadde uglekasse med kamera, og det var så hyggelig å følge med på de.

Anonymkode: 566bb...f86

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 8.55):

Har hørt lyder der i disse dager, sånne pipelyder, så det er nok små fugle unger der inne.

IKKE skyt meg med en gang, jeg bare spør, har ikke tenkt å gjøre noe som helst, jeg hører og følger med på avstand, men kan jeg åpne lokket til huset for å se? Eller la være? 

For andre gang, jeg skal IKKE gjøre noe som helst, jeg bare spør.

Og et spm til: jeg har sett og vet at det finnes kamera for slike fuglehus for å følge med på dyrelivet, men hvor finner man sånne bittesmå kamera? Noen som har tips?

Nå når fuglene er i kassen din ? La de få fred !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...