AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Noen her som har noen erfaringer rundt dette? Sykdommen min preger forholdet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har valgt å leve alene, pga sykdommen tar så mye plass? Hvordan klarer eventuelt dere som lever med sykdom å balansere parforholdet og sykdommen? Anonymkode: 3dcc4...b9d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Psykisk sykdom gir alt for store belastninger på den andre parten. Så det mest riktige er at dersom du har en psykisk sykdom som påvirker deg og omgivelsene mye, så lever du for deg selv. Anonymkode: 96d76...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Slike typer lidelser rammer dessverre kvinner oftere enn menn, og har veldig ofte en basis i traumer fra barndom. Har du gått i behandling? Det har beviselig god effekt. En annen positiv nyhet er at mange psykiske lidelser avtar når man blir eldre (40+). Anonymkode: ce0bd...15d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Jeg tror det er lurt at den parten som er pårørende også får plass til å lufte sine erfaringer og påkjenninger. Gjerne til profesjonelle som kan gi gode råd. Ambulant akutteam er et godt tilbud med psykiatriske sykepleiere som tilbyr samtale i kriser. Hver enkelt definerer hva som er krise. Fastlege kan også henvise til psykolog ved behov. Ellers gi den andre rom til samtale. Spør hvordan han har det? Er det noe han tenker? Hvis han er bekymret for deg la han få snakke om det. Gi ros hvis du klarer det. Og la han være der for deg i din vanskelige tid. Husk å gjøre fine ting sammen og skap gode minner om dere klarer. Anonymkode: d61bf...68e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Psykisk sykdom gir alt for store belastninger på den andre parten. Så det mest riktige er at dersom du har en psykisk sykdom som påvirker deg og omgivelsene mye, så lever du for deg selv. Anonymkode: 96d76...9d8 Dette er helt 100% feil og gi som er generelt råd til noen. De fleste har gjennom livet psykiske problemer. Det er veldig individuelt hvordan hver enkelt løser det. Man kan fint ha et Sundt forholdt selv om den ene strever en periode. Dette finner hver enkelt ut av sammen med sin partner og evt ved hjelp av profesjonelle. Anonymkode: d61bf...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå