Gå til innhold

Forræder 2024

Nevian

Anbefalte innlegg

Blueberrymuffin skrev (16 minutter siden):

F så dumme deltagerne er. Enig med Andreas, skjønner ikke hvordan det er mulig å være så dumme. Mindre begavet cast som er igjen tydligvis.

Sålangt har jeg heiet på de lojale i år, men når de spiller så elendig, og kun går etter følelsene.

Da håper jeg virkelig forræderne vinner i år. De lojale fortjener virkelig ikke å vinne.

Haha, jeg heier visst automatisk på Forræderne hvert år, mulig jeg bare er skrudd feil sammen. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lawyam skrev (3 minutter siden):

Haha, jeg heier visst automatisk på Forræderne hvert år, mulig jeg bare er skrudd feil sammen. ;)

Jeg heier også på dem, de har en mye vanskeligere oppgave enn de lojale, og dermed er det ekstra morsomt når de klarer å lure alle sammen, som er langt fler enn de er.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker fortsatt konseptet men tror å legge inn noen nye twister hadde vært lurt. Nå vet deltagerne akkurat hva som skal skje med dødslister osv. Kanskje noen nye oppdrag for forrædere også. Samt at man kunne klippet annerledes. Husker episoden hvor Aslak ble fristet over. Da kom det som en twist på slutten av episoden. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en kjip sesong. Alle de beste ryker og bare de kjedelige sitter igjen med null underholdingsverdi for oss seere. Hvem skal jeg nå heie på? Nå er jo til og med Tix ute og han var min backup plan etter de andre! 🤭 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se Aslaks (Klokkismann) oppsummering på Insta. Han oppsummerer hver episode.

Synd han ikke kan være med flere ganger. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 28.9.2024 den 15.10):

Da er vi minst to!😄👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor ikke noen få av de lojale slår seg sammen og spiller ut de andre lojale. I stedet må de jo bare lete etter nye forrædere hele tiden. Rart aldri noen gjør det. Kanskje litt vanskelig å få til i praksis?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shower harvey skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor ikke noen få av de lojale slår seg sammen og spiller ut de andre lojale. I stedet må de jo bare lete etter nye forrædere hele tiden. Rart aldri noen gjør det. Kanskje litt vanskelig å få til i praksis?

On man foreslår det, risikerer man at man blir upopulær og ryker selv, som Kjersti Grini.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Nå snakker vi! Dette var Forræder i kjent stil.

Litt drøy med den båreseremonien, men jeg liker når det er drøyt og annerledes! 😁

Marte ble sendt ut som forræder. Etterdønningene av bilderøpingen har sørget for at 3 forrædere har blitt sendt ut på 4 dager. Det sier sitt hvor ødeleggende det var. Dog skal det sies at det ikke sa seg selv at en forræder skulle bli sendt ut i dag, da det var et lykkeskudd med 2/5 sjanse.

Den gode nyheten er at nå kan vi endelig legge ifra oss matematikken, og spille alle mot alle igjen. Der alle kan være forræder. Og at det endelig kommer en ny forræder i miksen som kan sprite ting opp. 

En dårlig nyhet er at det er Mia som nå er forræder. Kunne heller tenkt meg Marte. Mia får jeg ikke tak på. Synes hun er så småvimsete, i mangel på et bedre ord. Men spent på hvem hun har rekruttert. Ender det opp med Sarah - enda en venninne - så blir jeg småamper. Eller Thor, bare for å tvinge over en prest, liksom. Thor kan se bra ut siden han virker lojal, men har ikke avansert spill i seg. Så la han slippe. Og blir Geir Kvarme forræder så spyr jeg.

Håper på Vivild, Lars, Dennis eller Thomas, selv om Vivild ser ut til å være ei som kan ende med å få fokus på seg og ryke fort. Thomas og Lars virker som sikrere valg. De deltar, men samtidig faller de litt under radaren.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Dennis kunne vært et lurt valg for henne. Han virker som å være en folk har tiltro til, men på en mer lugn måte. Men mtp hva hun sa om "i Martes ånd" så er det vel kanskje Sara eller Thor. Får håpe ikke hun tar det så lite alvorlig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (2 timer siden):

Jeg tror Dennis kunne vært et lurt valg for henne. Han virker som å være en folk har tiltro til, men på en mer lugn måte. Men mtp hva hun sa om "i Martes ånd" så er det vel kanskje Sara eller Thor. Får håpe ikke hun tar det så lite alvorlig. 

Enig, står mellom to logiske valg.

Ene er Dennis som du sier, et annet godt valg kan være Gaute.

Gaute ser ikke ut til å la seg påvirke av følelser, og det er en veldig god egenskap om man skal spille forræder. Tror derfor han virkelig kunne spilt forræder med et psykologisk overtak. Heller mot at han er et ekstremt godt valg dersom forræderne skal vinne.

Hvis hun velger Sara eller Thor er det ikke annet enn skuffende og ekstremt lite gjennomtenkt. For da får vi bare episoden med Marthe/Mia en gang til.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (6 timer siden):

Enig, står mellom to logiske valg.

Ene er Dennis som du sier, et annet godt valg kan være Gaute.

Gaute ser ikke ut til å la seg påvirke av følelser, og det er en veldig god egenskap om man skal spille forræder. Tror derfor han virkelig kunne spilt forræder med et psykologisk overtak. Heller mot at han er et ekstremt godt valg dersom forræderne skal vinne.

Hvis hun velger Sara eller Thor er det ikke annet enn skuffende og ekstremt lite gjennomtenkt. For da får vi bare episoden med Marthe/Mia en gang til.

Det kommer an på hva målet er. Om målet til Mia er at Gaute skal vinne, så kan Gaute være et klokt valg. Men om Mias mål er å vinne selv, så er det ikke sikkert at det er dumt å få over en ny forræder som mest sannsynlig blir den neste til å bli forvist, for da får jo bare Mia tvinge over en ny.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptisk til dette stuntet med bildene. Dessverre fikk jeg rett. Forrædere har falt som fluer. Det uforutsigbare ved hvem som mistenkes og står i faresonen er borte. Alt fokuset ligger på personene i grupper utpekt fra bildene. Gårdagens episode hadde spenning helt til rådsalen og utsteming. Det var jo opplagt at en forræder nok en gang ville ryke.

Jeg håper at Mia nå tar et valg som setter fart og spenning i spillet igjen. Gjør hun som hun antydet, tar et valg i "Marthes ånd" frykter jeg det blir Sarah eller Thor, og da er vi tilbake i runddansen med å sende ut forrædere. Dennis og  Gaute går begge under radaren og virker som smarte spillere.

Så er det å håpe at produksjonen har lært av bilde fadesen om det skulle bli en ny sesong av Forræder.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt Geir Kvarme; den minst sannsynlige personen noen kunne tenkt å velge. Han går liksom igjen i tapetet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar seg opp. Men deltagerne er så fornøyde med at de har klart å få ut 3 forrædere etter det helt mislykka (for tv-seerne) stuntet med bildene- Så imponerende er det jo ikke. Tror mange episoder ville blitt helt annerledes om de ikke hadde de bildene å gå etter. 

Jeg håper nå at Mia klarer å få fokuset bort fra seg selv nå som Marte er ute. Og at hun tar et bra valg. Velger hun Sarah fortsetter vennine klikken. Chris og Ylva må vel være de mest anonyme, men tror ikke Chris er "smart" nok. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på tv2.no at folk "raser" over respektløs TV etter den likvaken. Jeg forstår ikke det? Vi får servert blod, gørr og krig i alle kanaler 24/7, men at et program viser en fiktiv likvake er for drøyt? 

Eller er jeg bare helt følelsesløs? Har mistet flere kjære jeg og, men jeg tenkte ikke på dem da jeg så episoden. Jeg forbinder ikke bestemoren min med begravelse og likvake. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det var noe å skrike om. Man ser verre ting på tv hver eneste dag. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (På 4.10.2024 den 23.06):

Jeg synes også Dennis ville være et godt valg. Han er mer analytisk, og minner kanskje litt om Jon Ludvig. Jeg tror han er bedre enn Mia til å kunne se flere trekk framover, noe en dyktig forræder bør kunne. Sara ville være et dårlig valg, siden flere allerede hadde både Marthe, Mia og Sara som mistenkte forrædere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...