Snowbrigade Skrevet 20. september 2024 #121 Del Skrevet 20. september 2024 Problemet nå er at Marthe egentlig bør tvinge en annen "nuller", for frem til en annen "nuller" ryker som forræder, så er ikke spillet nullstilt. Da kan nettet plutselig bli veldig trangt. Men da er det ikke så veldig mange andre gode valg enn Tix, og det føler jeg blir veldig åpenlyst. Så det er kanskje det hun har gjort, siden hun kaller det dumt valg. Det aller dummeste ville kanskje vært å ta blant sine nærmeste, å velge Mia, så jeg lurte litt på om det er det hun hadde gjort. Det vil bli kakling av dimensjoner, men kanskje litt gøy likevel. Hvis hun går for en annen, feks Thor, så kan de egentlig aldri drepe noen andre av disse om natta, og så må hun bare håpe på at hun er mindre mistenkelig enn de andre i den gruppa. Og det er jeg ikke overbevist om at hun er, selv om stemmemønstetet hennes burde gjøre henne veldig trygg! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 20. september 2024 #122 Del Skrevet 20. september 2024 Forøvrig: kjedelig episode. Kjedelig sesong så langt. Bomskudd med de bildene. Dødsliste var også lite spennende. Marthe slipper unna, men er ganske uinteressant som forræder. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 20. september 2024 #123 Del Skrevet 20. september 2024 Jeg har virkelig ELSKET Forræder før, og nesten ikke greid å vente på nye episoder. Nå er det litt mer sånn at jeg ikke helt vet om jeg gidder. De bilde-greiene ødela SÅ mye! Det blir jo ikke "nullstilt" nå, som noen sier. De vet jo at det MÅ være en forræder i "0-gruppa", og at det blir en ny som blir tvunget. Så da spørs det hva de lojale går for. For Marthe sin del, så er det kanskje lurt å tvinge over noen som ikke greier å skjule at han/hun er blitt forræder, og som fort kan bli avslørt. Og så bare fortsette med det. Da vil hun selv stå igjen i finalen. Sa hun ikke noe à la det selv?? 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 20. september 2024 #124 Del Skrevet 20. september 2024 Cookie123 skrev (3 minutter siden): Jeg har virkelig ELSKET Forræder før, og nesten ikke greid å vente på nye episoder. Nå er det litt mer sånn at jeg ikke helt vet om jeg gidder. De bilde-greiene ødela SÅ mye! Det blir jo ikke "nullstilt" nå, som noen sier. De vet jo at det MÅ være en forræder i "0-gruppa", og at det blir en ny som blir tvunget. Så da spørs det hva de lojale går for. For Marthe sin del, så er det kanskje lurt å tvinge over noen som ikke greier å skjule at han/hun er blitt forræder, og som fort kan bli avslørt. Og så bare fortsette med det. Da vil hun selv stå igjen i finalen. Sa hun ikke noe à la det selv?? Jo, Marthe sa det, jeg tror egentlig hun mente det som en spøk (fordi hun selv følte at det var litt teit å ha stemt ut to forrædere på rad), men det er jo ingen dum strategi. Sånn sett kanskje Mia er en god idé, for hun var vel også i "0-gruppa". Ikke at jeg tror at Marthe tenkte på at hun burde ta én av de Jeg er delt i hva jeg synes om bildegreiene. På en måte "ødelegger" det alt, samtidig gjør det jo at spillet blir snudd på hodet. Og selv om det gjør at noen blir spilt inn i en krok, så gjør det også at det blir mer taktiske avgjørelser å ta for de som blir værende. Dømmer det ikke før jeg ser hvordan resten av sesongen blir. Men jeg hadde nok likt bedre hvis slike fordeler som bildene kun kom dersom de vant et oppdrag, slik at forræderne faktisk har mulighet til å sabotere. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 21. september 2024 #125 Del Skrevet 21. september 2024 Jeg synes fremdeles Forræder hadde vært hakket mer spennende dersom det var sånn at sølvet gikk til de lojale om de klarte oppgavene og at det gikk til forræderne om det ikke gikk. Da måtte de ha sabotert uten å vekke mistanke og de stakkars lojale som ikke fikk det til av andre grunner hadde blitt mistenkt. Har blandede følelser om bildene. På én side er det godt at de lojale har litt mer å gå ut ifra enn bare magefølelse, at en person spiser mye, at en person snakker mye/lite osv. Men samtidig ble det altfor lett nå og ganske uinteressant. Jeg tror tanken med bildene feilet litt og at de ikke forutså helt hvordan det faktisk ble. Jeg synes det var morsommere sist sesong når en skulle forgiftes i løpet av kvelden osv. 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 21. september 2024 #126 Del Skrevet 21. september 2024 @Cookiesandcream og @Snowbrigade har begge gode forslag på løsninger som gir spenning men ikke er for innlysende 👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 21. september 2024 #127 Del Skrevet 21. september 2024 Cookiesandcream skrev (4 timer siden): Jeg synes fremdeles Forræder hadde vært hakket mer spennende dersom det var sånn at sølvet gikk til de lojale om de klarte oppgavene og at det gikk til forræderne om det ikke gikk. Da måtte de ha sabotert uten å vekke mistanke og de stakkars lojale som ikke fikk det til av andre grunner hadde blitt mistenkt. Det første er jo en stor del av konseptet til muldvarpen, litt usikker på om de kan kalle det forræder isåfall siden det er et annet konsept. Men jeg sier ikke nei takk hvis Mads Hansen velger å gå over til å lage ny norsk versjon av muldvarpen istedet eller i tillegg, nye the mole på netflix har vært fantastisk, så en ny norsk utgave hadde passet bra. Men forsåvidt hadde en mellomting vært gøy, hvor man stemmer som i forræder, men fortsatt skal sabotere, så om de har lov til det innen rammene for forræder, så hadde det kanskje vært aller best ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 26. september 2024 #128 Del Skrevet 26. september 2024 (endret) Cookie123 skrev (På 21.9.2024 den 0.24): Jeg har virkelig ELSKET Forræder før, og nesten ikke greid å vente på nye episoder. Nå er det litt mer sånn at jeg ikke helt vet om jeg gidder. De bilde-greiene ødela SÅ mye! Det blir jo ikke "nullstilt" nå, som noen sier. De vet jo at det MÅ være en forræder i "0-gruppa", og at det blir en ny som blir tvunget. Så da spørs det hva de lojale går for. For Marthe sin del, så er det kanskje lurt å tvinge over noen som ikke greier å skjule at han/hun er blitt forræder, og som fort kan bli avslørt. Og så bare fortsette med det. Da vil hun selv stå igjen i finalen. Sa hun ikke noe à la det selv?? Men det blir jo så godt som nullstilt. De vet at det MÅ komme en ny forråder, og det er jo ikke akkurat så avslørende at det er en sikker forræder blant halvparten av gruppa (nullerne), i kombinasjon med at noen må bli tvunget i natt. Det minst risikofylte er jo å tvinge en av dem som ikke er nullere, i tilfelle gruppa velger å jobbe seg gjennom nullerne. Og hvis flere/mange tenker slik, er det ingen grupperinger lenger å ta hensyn til, for hvem som helst kan være forræder. Endret 26. september 2024 av Mmmwhatever 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 26. september 2024 #129 Del Skrevet 26. september 2024 Mmmwhatever skrev (1 time siden): Men det blir jo så godt som nullstilt. De vet at det MÅ komme en ny forråder, og det er jo ikke akkurat så avslørende at det er en sikker forræder blant halvparten av gruppa (nullerne), i kombinasjon med at noen må bli tvunget i natt. Det minst risikofylte er jo å tvinge en av dem som ikke er nullere, i tilfelle gruppa velger å jobbe seg gjennom nullerne. Og hvis flere/mange tenker slik, er det ingen grupperinger lenger å ta hensyn til, for hvem som helst kan være forræder. Det er 7 nullere hvor minst én av dem må være forræder. Av 19 gjenværende deltakere. Ikke sikkert det er så viktig på kort sikt, men i en ev. finale kan det bli avgjørende i Martes disfavør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pidla Skrevet 26. september 2024 #130 Del Skrevet 26. september 2024 Djækklåsst skrev (18 minutter siden): Det er 7 nullere hvor minst én av dem må være forræder. Av 19 gjenværende deltakere. Ikke sikkert det er så viktig på kort sikt, men i en ev. finale kan det bli avgjørende i Martes disfavør. Har en følelse av at de deltakerne som er igjen ikke skjønner spillet nok til å huske på det. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 26. september 2024 #131 Del Skrevet 26. september 2024 (endret) Pidla skrev (15 minutter siden): Har en følelse av at de deltakerne som er igjen ikke skjønner spillet nok til å huske på det. Det er mulig, men så mye fokus det er på dette, så skal Marte ha bra flaks om det bare blir glemt. Endret 26. september 2024 av Djækklåsst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 26. september 2024 #132 Del Skrevet 26. september 2024 Hun må i alle fall være smart nok til å ikke drepe andre 0’ere framover… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 27. september 2024 #133 Del Skrevet 27. september 2024 Håper de plukker Mia med en gang. Mia var det kjedeligste valget Marthe kunne ta. Skal de to liksom sitte å fnise på forræder-rommet nå som gutta er røket? Nei, dette gidder jeg snart ikke mer. Pleier å heie på forræderne, men fniseguri 1 og 2 blir for barneskole altså. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 27. september 2024 #134 Del Skrevet 27. september 2024 Syns dagens episode var bedre. Litt flere som viser seg frem. Men skuffende å velge Mia. Blir Mia stemt ut retter jo Marte fokus på seg selv også. Synd Andreas gikk ut. At hun psykologen gikk ut var helt fint. Dette med de bildene irriterer meg fortsatt. 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 27. september 2024 #135 Del Skrevet 27. september 2024 (endret) Marte presterer å velge Mia som forræder. Er det mulig. Bare fordi de skal sitte der og fnise på forræder-rommet. Tammere enn det blir det ikke. Men godt at de begge har fått øynene rettet mot seg! Jeg heier absolutt ikke på forræderne i år. Andreas er så oppkavet på skjold at han glemmer at egoisme og solo-spill sørger for øyne imot seg, der folk ikke stemmer basert på om man er forræder eller ikke, men fordi man opptrer illojalt og blir en trussel i spillet. Og folk som tar plass ryker gjerne først. En oppfyrt rådsal i dag. Det ender med at Andreas blir forvist, og det var ikke overraskende. Synd at produksjonen klippet bort mye av diskusjonene bare for at deltakere i sync skulle sitte og kommentere det. Dårlig TV i noe som var veldig bra. Andreas tror selv at han er tidenes spillmester, og har tatt på seg æren for alt. Alt. Greit nok at han har vært frampå og har hatt rett, men han har da ikke vært alene om å mene ting. Er flere som har regnet seg fram og tenkt det samme som han når produksjonen klarer det inntørket kjøttstykket å avsløre forræderne gjennom lett hoderegning. Så han er litt for selvopphøyd. Tålig bra episoder i dag. Og enda en attraksjon i programmet sjekker ut. Synd i seg selv, særlig når forræderne er så svake, men jeg tror det tar seg opp! Når spisse albuer forsvinner så kommer nye fram, og i dag kom flere nye fram. Samt at Vivild er i god sig. Jeg liker henne. Kunne godt tenkt meg henne som forræder, men er redd hun ryker snart hun også. Endret 27. september 2024 av Ctrl 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 27. september 2024 #136 Del Skrevet 27. september 2024 Synd å si det, men konseptet er nok oppbrukt for meg. Husker jeg var engasjert første og andre sesong, men nå er det liksom bare det samme som skjer hele tiden og jeg synes ikke oppgavene de skal løse er noe interessante. Joda, Andreas tok en ego avgjørelse som liksom var så "BOOM!", men det er ikke nok til å fylle 1,5t med spenning. Rådsalen var bra nok, men jeg savner å se flere av deltakerne sine teorier. Synd Andreas måtte dra, liker at han var så på. Men han hadde vel blitt drept etterhvert uansett. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rabelais Skrevet 28. september 2024 #137 Del Skrevet 28. september 2024 Fornøyelig da realitetene begynte å gå opp for tix og han ble surere og surere. "Hva er det som skjer her nå, liksom?" Bra dramaturgi på den. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 28. september 2024 #138 Del Skrevet 28. september 2024 Blåttvann skrev (8 timer siden): Synd å si det, men konseptet er nok oppbrukt for meg. Husker jeg var engasjert første og andre sesong, men nå er det liksom bare det samme som skjer hele tiden og jeg synes ikke oppgavene de skal løse er noe interessante. Joda, Andreas tok en ego avgjørelse som liksom var så "BOOM!", men det er ikke nok til å fylle 1,5t med spenning. Rådsalen var bra nok, men jeg savner å se flere av deltakerne sine teorier. Synd Andreas måtte dra, liker at han var så på. Men han hadde vel blitt drept etterhvert uansett. Ja altså er det en endring i prog eller begynner det å bli litt oppbrukt? Eller er det en kombinasjon av flere ting kanskje. Jeg har gledet meg skikkelig til fredagene før. Det gjør jeg dessverre ikke lenger. De der oppgavene har mistet fullstendig mening og, det er bare en kjedelig transportetappe frem mot rådsalen - som forsåvidt var litt interessant i går med litt temperatur. Jeg skjønner forøvrig at Andreas blir oppgitt, men litt usjarmerende å bli snurt tenåring da 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 28. september 2024 #139 Del Skrevet 28. september 2024 F så dumme deltagerne er. Enig med Andreas, skjønner ikke hvordan det er mulig å være så dumme. Mindre begavet cast som er igjen tydligvis. Sålangt har jeg heiet på de lojale i år, men når de spiller så elendig, og kun går etter følelsene. Da håper jeg virkelig forræderne vinner i år. De lojale fortjener virkelig ikke å vinne. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 28. september 2024 #140 Del Skrevet 28. september 2024 Sam Jones skrev (På 21.9.2024 den 0.17): Forøvrig: kjedelig episode. Kjedelig sesong så langt. Bomskudd med de bildene. Dødsliste var også lite spennende. Marthe slipper unna, men er ganske uinteressant som forræder. Helt enig. Så en halv episode og sovnet underveis. Et kunstig og oppbrukt konsept. Enda kjedeligere enn «71 grader nord». 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå