Hans Tore Lem Skrevet 7. september #41 Del Skrevet 7. september Mest skuffet over at det ikke er noen unge vakre kvinner å hvile øynene på i år. Heiet på Evelina når hun var med. 😍😍😍🤤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. september #42 Del Skrevet 7. september (endret) Så forræderne rekrutterte Brynjar basert på omvendt psykologi. Vel, det var et sjakktrekk. Brynjar endte opp som forræder uten mistanke mot seg. Litt rart, for jeg synes Brynjar giret ned et par hakk etter at han ble rekruttert. Burde være mulig å se. Men folk er kanskje ikke hypp på å legge seg ut med Brynjar så tidlig i programmet? Angående Brynjar. Det ser så stusselig ut at den eldste, mektigste mannen skal gå etter en av de yngste, svakeste kvinnene for andre dag på rad. Maktubalansen mellon han og Ylva blir seende fæl ut med tanke på at han ikke går etter henne fordi han tror hun er forræder, men fordi hun liksom gjør så lite ut av seg som lojal. Brynjar bedriver en jakt i pur feigskap - der den sosialt svakeste skal ut først. Knusktørt å se på. Jakt etter forrædere, trusler eller spill med strategi som forræder. Ylva er ingenting å gå etter. Og med tanke å gjøre lite ut av seg. Hvorfor går ikke Brynjar etter Geir Kvarme da? Makan til passiv, nitrist type. At han er arrogant på innsiden gjør det ikke bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor Geir sier ja til å være med på dette når han er så sykt introvert, uinteressert og selvhøytidelig. Han opptar en plass for noen andre som ville hatt lyst til å delta og evne til å bidra. Det var kjedelig å se at Håvard ble sendt hjem. Han var en livlig kar som turte å stå fram. Og det er merkelig at de lojale går i akkurat samme feller som i tidligere sesonger. De lojale sender ut de som står fram og markerer seg. Men forrædere har alltid vært passiv i starten fordi de ikke ønsker komme i spotlyset, og ville derfor aldri holdt på slik Håvard gjorde. Det synes jeg at en mann som Jon Ludvig burde skjønt, særlig når Håvard presiserer dette. Men det var kanskje fint for Jon Ludvig å få ut en konkurrent om fokuset. Jon Ludvig har tatt av i programmet. Det er ikke måte på hvor smart og analytisk han tror han er - og samtidig er så på viddene som han er. Glad Tix gjør et fremstøt for å roe han. Håper Sverre klarer å utnytte Jon Ludvigs tillit i gruppa. Da blir det drap. Tenker det er greit. Synes de er for mange der inne nå. Klarer ikke ha helt oversikt. Ble faktisk forbauset over å se deltakere for første gang i går. "Åja, er han/hun der inne". Utover det synes jeg Forræder leverer som vanlig. Det er et bra konsept! Endret 7. september av Ctrl 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 7. september #43 Del Skrevet 7. september Veldig kjedelig at Håvard røk ut, gøy med en litt løs kanon. Jeg skjønner egentlig "taktikken" med å ta ut de anonyme, selv om det er litt urettferdig. De har jo ingenting å gå på når det gjelder forrædere så tidlig. Blir spennende å se fortsettelsen. Får håpe forræderne får litt flere oppgaver sånn at det er mulig å få noen skikkelige hint om hvem de er (samtidig som jeg egentlig alltid heier på forræderne 😅) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pidla Skrevet 7. september #44 Del Skrevet 7. september (endret) Ctrl skrev (12 timer siden): Så forræderne rekrutterte Brynjar basert på omvendt psykologi. Vel, det var et sjakktrekk. Brynjar endte opp som forræder uten mistanke mot seg. Litt rart, for jeg synes Brynjar giret ned et par hakk etter at han ble rekruttert. Burde være mulig å se. Men folk er kanskje ikke hypp på å legge seg ut med Brynjar så tidlig i programmet? Angående Brynjar. Det ser så stusselig ut at den eldste, mektigste mannen skal gå etter en av de yngste, svakeste kvinnene for andre dag på rad. Maktubalansen mellon han og Ylva blir seende fæl ut med tanke på at han ikke går etter henne fordi han tror hun er forræder, men fordi hun liksom gjør så lite ut av seg som lojal. Brynjar bedriver en jakt i pur feigskap - der den sosialt svakeste skal ut først. Knusktørt å se på. Jakt etter forrædere, trusler eller spill med strategi som forræder. Ylva er ingenting å gå etter. Og med tanke å gjøre lite ut av seg. Hvorfor går ikke Brynjar etter Geir Kvarme da? Makan til passiv, nitrist type. At han er arrogant på innsiden gjør det ikke bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor Geir sier ja til å være med på dette når han er så sykt introvert, uinteressert og selvhøytidelig. Han opptar en plass for noen andre som ville hatt lyst til å delta og evne til å bidra. Det var kjedelig å se at Håvard ble sendt hjem. Han var en livlig kar som turte å stå fram. Og det er merkelig at de lojale går i akkurat samme feller som i tidligere sesonger. De lojale sender ut de som står fram og markerer seg. Men forrædere har alltid vært passiv i starten fordi de ikke ønsker komme i spotlyset, og ville derfor aldri holdt på slik Håvard gjorde. Det synes jeg at en mann som Jon Ludvig burde skjønt, særlig når Håvard presiserer dette. Men det var kanskje fint for Jon Ludvig å få ut en konkurrent om fokuset. Jon Ludvig har tatt av i programmet. Det er ikke måte på hvor smart og analytisk han tror han er - og samtidig er så på viddene som han er. Glad Tix gjør et fremstøt for å roe han. Håper Sverre klarer å utnytte Jon Ludvigs tillit i gruppa. Da blir det drap. Tenker det er greit. Synes de er for mange der inne nå. Klarer ikke ha helt oversikt. Ble faktisk forbauset over å se deltakere for første gang i går. "Åja, er han/hun der inne". Utover det synes jeg Forræder leverer som vanlig. Det er et bra konsept! Du skriver akkurat mine tanker 😅 Syns i tillegg det ble så rart at de skulle ta ut Ylva fordi hun «ikke bidro nok som lojal». Hva legger de i å bidra som lojal liksom? Ingen av de lojale har jo bidratt ennå! Null sølv og null forrædere forvist. Edit: Når jeg tenker meg om så var det vel forræder Brynjar som lanserte ideen om at det var lurt å stemme ut Ylva. Men det at så mange fulgte etter viser jo at de virkelig ikke tenker selv! Endret 7. september av Pidla 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 7. september #45 Del Skrevet 7. september Hans Tore Lem skrev (14 timer siden): Mest skuffet over at det ikke er noen unge vakre kvinner å hvile øynene på i år. Heiet på Evelina når hun var med. 😍😍😍🤤 Vivild er da ung og pen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. september #46 Del Skrevet 7. september (endret) Pidla skrev (1 time siden): Du skriver akkurat mine tanker 😅 Syns i tillegg det ble så rart at de skulle ta ut Ylva fordi hun «ikke bidro nok som lojal». Hva legger de i å bidra som lojal liksom? Ingen av de lojale har jo bidratt ennå! Null sølv og null forrædere forvist. Så bra! Ja, det er mange der inne som ikke har bidratt som lojal enda. Gruppa er stor, og det er altfor mange som tar litt for stor plass. Det er ikke alle som har spisse albuer i starten, og sånn må det være. Alle kan ikke være Jon Ludvig og Brynjar for da hadde det vært kaos. Det betyr ikke at folk ikke har hjerner eller meninger og ikke kan spille eller er en ressurs. Og det kan jo hende de lavmælte vokser veldig etterhvert som deltakere ryker ut og skuldrene senkes. Og så er spørsmålet, hva har egentlig Brynjar gjort for å snakke med Ylva? Hvorfor inviterer han ikke henne inn og spør hva hun tenker iløpet av en lang dag? Så hans jag etter Ylva som person forstod jeg ikke. Og jeg mener det blir for pinlig enkelt. Småusselt, faktisk. Hadde bare Brynjar gått etter henne fordi han anså henne som en forræder eller av trusselmessige årsaker, så hadde det vært greit. Men når det blir en mektig manns kamp mot den svakeste kvinne med sosial begrunnelse i en stor ny gruppe da får jeg helt brokk av å se på... For øvrig gikk vel Brynjar etter Ylva også når Brynjar var lojal, altså første dagen. Det var da idèen om å stemme ut Ylva kom, og den videreførte han som forræder. På samme grunnlag om at hun var svak lojal. Men jeg så Brynjar og Ylva hadde seg en prat etter rådsalen, så det kan hende han skifter fokus. Han burde jo det nå når han er forræder. Er absolutt ingen grunn til å gå etter Ylva da. Som forræder er det en fordel at Ylva er "svak". Endret 7. september av Ctrl 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 7. september #47 Del Skrevet 7. september DelvisPresley skrev (51 minutter siden): Vivild er da ung og pen. Ja, det er jo sant. Glemte henne. Hun har vært litt anonym til nå. Hun kunne jeg hatt det moro med. 🤤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 7. september #48 Del Skrevet 7. september Ctrl skrev (50 minutter siden): Så bra! Ja, det er mange der inne som ikke har bidratt som lojal enda. Gruppa er stor, og det er altfor mange som tar litt for stor plass. Det er ikke alle som har spisse albuer i starten, og sånn må det være. Alle kan ikke være Jon Ludvig og Brynjar for da hadde det vært kaos. Det betyr ikke at folk ikke har hjerner eller meninger og ikke kan spille eller er en ressurs. Og det kan jo hende de lavmælte vokser veldig etterhvert som deltakere ryker ut og skuldrene senkes. Og så er spørsmålet, hva har egentlig Brynjar gjort for å snakke med Ylva? Hvorfor inviterer han ikke henne inn og spør hva hun tenker iløpet av en lang dag? Så hans jag etter Ylva som person forstod jeg ikke. Og jeg mener det blir for pinlig enkelt. Småusselt, faktisk. Hadde bare Brynjar gått etter henne fordi han anså henne som en forræder eller av trusselmessige årsaker, så hadde det vært greit. Men når det blir en manns mektige kamp mot den svakeste kvinne med sosial begrunnelse i en stor gruppe da får jeg helt brokk av å se på... For øvrig gikk vel Brynjar etter Ylva også når Brynjar var lojal. Det var da idèen om å stemme ut Ylva kom, og den videreførte han som forræder. På samme grunnlag, altså at hun var svak lojal. Men jeg så Brynjar og Ylva hadde seg en prat etter rådsalen, så det kan hende han skifter fokus. Han burde jo det, nå når han er forræder. Er absolutt ingen grunn til å gå etter Ylva da. Som forræder er det en fordel at Ylva er "svak". Merker jeg overhodet ikke tenker sånne tanker om mektig manns kamp mot svakeste kvinne etc. Jeg oppfattet det mer som at en eller annen tilfeldig må man jo rette fokuset mot- og hennes navn var vel da et av de som flere hadde i kikkerten. Kunne sikkert like mye vært en tilfeldig annen. Men man vil jo sikkert prøve å få fokus på en man tipper flere vil stemme på. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. september #49 Del Skrevet 7. september Ludovica- skrev (7 minutter siden): Merker jeg overhodet ikke tenker sånne tanker om mektig manns kamp mot svakeste kvinne etc. Jeg oppfattet det mer som at en eller annen tilfeldig må man jo rette fokuset mot- og hennes navn var vel da et av de som flere hadde i kikkerten. Kunne sikkert like mye vært en tilfeldig annen. Men man vil jo sikkert prøve å få fokus på en man tipper flere vil stemme på. Skjønner. Men jeg tenker sånn basert på grunnlaget Brynjar går mot Ylva på. Av sosiale grunner. Synes det ble feil første dagen i spillet. Da blir det urettferdig og personlig for Ylva, og ikke basert på spill. Og det var vel Brynjar som nevnte Ylva først, var det ikke? Husker ikke, men tror det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 7. september #50 Del Skrevet 7. september Ctrl skrev (Akkurat nå): Skjønner. Men jeg tenker sånn basert på grunnlaget Brynjar går mot Ylva på. Av sosiale grunner. Synes det ble feil første dagen i spillet. Da blir det urettferdig og personlig for Ylva, og ikke basert på spill. Og det var vel Brynjar som nevnte Ylva først, var det ikke? Husker ikke, men tror det. Det husker jeg ikke, men har inntrykk av at det ikke alltid vises på tv hvem som sier et navn først. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pidla Skrevet 8. september #51 Del Skrevet 8. september Ludovica- skrev (7 timer siden): Det husker jeg ikke, men har inntrykk av at det ikke alltid vises på tv hvem som sier et navn først. Enig. Vi må huske på at dette er sterkt redigert og klippet for å få frem en tydelig sroryline. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 8. september #52 Del Skrevet 8. september Utrolig synd at Håvard gikk ut. Han var morsom å ha der inne og lagde mye liv. Samtidig skjønner jeg litt behovet for å få vekk uromomenter i spillet. Var litt som med Christer Falck. Var mange som trodde han var lojal, mener jeg å huske, men at han skapte så mye uro rundt seg at de fikk problemer med å tenke på andre ting. Tror kanskje Håvard også hadde litt den effekten der inne. Synd for oss seere og underholdningsverdien, men skjønner dem litt også. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 8. september #53 Del Skrevet 8. september De lojale gjør samme tabbe med Håvard som de gjorde med Fridtjov i forrige sesong; går etter den synlige klovnen i gruppa som er litt mye men som egentlig bare bjudar på og prøver å lage litt liv. Jeg digger at Meling er med og liker han egentlig, men synes taktikken med å stemme på en man tror/vet er lojal/ikke mener er forræder (Ylva) er en bortkastet stemme. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 8. september #54 Del Skrevet 8. september Hadde det ikke vært smartere av de lojale å stemme ut noen andre lojale først? Om de stemmer ut en forræder vil det bli rekruttert nye forræderne, som de da har "ingenting på" som forrædere. (mulig noen vil endre væremåte litt, det kan man kanskje merke) Og som da kan bli vanskelige å avsløre. Om de heller stemmer ut lojale først, vil de få lenger tid til å samle info og bygge "bevis" mot de samme forræderne. Og de blir kanskje enklere å avsløre på sikt. Bare en tanke, vet ikke om det hadde vært lurt. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 8. september #55 Del Skrevet 8. september Ctrl skrev (På 7.9.2024 den 23.49): Skjønner. Men jeg tenker sånn basert på grunnlaget Brynjar går mot Ylva på. Av sosiale grunner. Synes det ble feil første dagen i spillet. Da blir det urettferdig og personlig for Ylva, og ikke basert på spill. Og det var vel Brynjar som nevnte Ylva først, var det ikke? Husker ikke, men tror det. Brynjar var ikke veldig smart der. Han burde ha pekt ut hun som ville ha skjold (husker ikke navnet) Alle reagerte jo på at hun sa hun følte seg utsatt. Så der hadde det vært muligheter å så et frø uten å vekke mistanke mot seg selv, på et senere tidspunkt. Tror nok han lett kan rette mistanke mot seg selv . Spesielt npr han starter med å få ut en han sier han vet er lojal. Planen iht det kan funke i en liten gruppe. Ikke på alle. Hvis han legger en plan om at hvis ingen er sterkt mustenkt. Gå etter de stilleste 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 9. september #56 Del Skrevet 9. september Mollebolle skrev (På 5.6.2024 den 10.10): Kommer helt sikkert til å se den nye sesongen, men noen i casten stusser jeg ganske mye over.... Brynjar Meling i både Farmen kjendis og Forræder samme år 🙄 Dennis Vareide igjen? Farmen-Thor, når ble han kjendis? Thor Haavik har ganske mange følgere på sosiale medier, og er nok vell etablert i kristensamfunnet. Han har også vært programleder for en serie på Youtube og gitt ut bok. Så og si alle jeg har snakket med om Forræder vet hvem Thor er, så da er han vel kjent nok. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 9. september #57 Del Skrevet 9. september (endret) Det er mange som virker å tolke dette som en lagkonkurranse, de lojale mot forræderne, men slik er det ikke, i hvert fall ikke før kanskje helt på slutten av spillet, hvor det er mulig for flere å vinne sammen. Men dette er hovedsaklig et individuelt spill. Det er ikke om å gjøre for de lojale å ta forrædere tidlig i spillet. For de lojale er målet å overleve lengst mulig, for å øke sine vinnersjanser. Altså unngå å bli drept om natten, unngå å bli forvist. Og kanskje vil man kunne øke sjansene om man blir rekruttert på et eller annet tidspunkt. Det er altså ingenting problematisk for de lojale som blir igjen om en annen lojal blir forvist i begynnelsen av spillet. Endret 9. september av Djækklåsst 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pidla Skrevet 9. september #58 Del Skrevet 9. september (endret) Vet ikke hvor lurt det er av deltagerne å stole så mye på Jon Ludvig. De gjør et poeng av at han ikke er styrt av følelser. Men jeg tror nettopp følelser er viktig i et spill som dette. At man kan forstå at mennesker oppfører seg litt irrasjonelt i blant. Og Jon Ludvig slår meg ikke som en person som er spesielt god på å tolke andre mennesker 🤷♀️ Da var Aslak bedre - han hadde både logikk og følelser. Endret 10. september av Pidla 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 11. september #59 Del Skrevet 11. september Pidla skrev (På 9.9.2024 den 22.18): Vet ikke hvor lurt det er av deltagerne å stole så mye på Jon Ludvig. De gjør et poeng av at han ikke er styrt av følelser. Men jeg tror nettopp følelser er viktig i et spill som dette. At man kan forstå at mennesker oppfører seg litt irrasjonelt i blant. Og Jon Ludvig slår meg ikke som en person som er spesielt god på å tolke andre mennesker 🤷♀️ Da var Aslak bedre - han hadde både logikk og følelser. Jepp, han var jo overbevist om at Håvard måtte være forræder fordi han kun analyserte atferden med logikk, ikke sammen med hvem Håvard er som person. «Alle» som har sett litt av Håvard skjønner jo med en gang at «det er sånn han er» 😂 Han har jo ADHD i tillegg, hjernene våre kobler gjerne alltid 1 sekund for sent🙈 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 11. september #60 Del Skrevet 11. september Ctrl skrev (På 7.9.2024 den 23.49): Skjønner. Men jeg tenker sånn basert på grunnlaget Brynjar går mot Ylva på. Av sosiale grunner. Synes det ble feil første dagen i spillet. Da blir det urettferdig og personlig for Ylva, og ikke basert på spill. Og det var vel Brynjar som nevnte Ylva først, var det ikke? Husker ikke, men tror det. Jo.Han nevnte henne først. Jeg synes det var et feigt og unødvendig trekk. Enig i det du ellers nevner . Det er litt saueflokk og gubbevelde der inne så langt. Hvorfor skal sjakkeksperten og advokaten ha såpass tyngde og innpass ,- uten noe å henvise til spillmessig ? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå