Gå til innhold

Forræder 2024

Nevian

Anbefalte innlegg

_Maddie_ skrev (38 minutter siden):

Jeg glemte å se de to første episodene live så måtte se de på Youtube med kommentar og uten alt i rådsal og skitt hvor mye kraftigere tonen var i den versjonen, selv om man ikke kjenner kjendisene så anbefales den. 

Nettopp dette er en indikasjon på at kjendiser ikke nødvendigvis er veien å gå i dette konseptet. Flere land har også valgt å kjøre halvparten kjendiser og halvparten ukjente, som også kan fungere. Lurer på om ikke Sverige hadde litt ikke-kjendiser også i sesong 1.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst skrev (På 5.11.2024 den 9.10):

Nettopp dette er en indikasjon på at kjendiser ikke nødvendigvis er veien å gå i dette konseptet. Flere land har også valgt å kjøre halvparten kjendiser og halvparten ukjente, som også kan fungere. Lurer på om ikke Sverige hadde litt ikke-kjendiser også i sesong 1.

Sverige hadde kun kjendiser i sin første sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri land for en dørgende kjedelig sesong! De har sendt ut alle de morsomme karakterene, med unntak av Magan. Han er festlig! Og jeg er så møkklei forræderne.  Gaute har jeg aldri hatt sansen for og enda mindre nå😆

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicky B skrev (2 timer siden):

Guri land for en dørgende kjedelig sesong! De har sendt ut alle de morsomme karakterene, med unntak av Magan. Han er festlig! Og jeg er så møkklei forræderne.  Gaute har jeg aldri hatt sansen for og enda mindre nå😆

Men de er jo tross alt bedre enn da de hadde Marte med. 
Fascinerende hvor utrolig dårlig Anette er til å skjønne noe som helst. 🤣

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (6 minutter siden):

Men de er jo tross alt bedre enn da de hadde Marte med. 
Fascinerende hvor utrolig dårlig Anette er til å skjønne noe som helst. 🤣

Det er sant! Og hjelpes, ja! Anette får ikke med seg noe, det er skummelt hvor lett hun lar seg overbevise😆😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicky B skrev (7 timer siden):

Det er sant! Og hjelpes, ja! Anette får ikke med seg noe, det er skummelt hvor lett hun lar seg overbevise😆😂

Ja, hun satt i bil med begge forræderne, og var overbevist om at ingen av dem var forrædere. 🤣

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de siste episodene har tatt seg veldig opp så nå syns jeg nesten det litt trist at det er ferdig. Håper egentlig på en ny sesong hvor de ikke gjør en sånn feil igjen som i denne. 

Hvem tror man blir drept? Er det ikke dumt å drepe Magan eller Thomas? Siden de har mistanker mot seg? Er vel best å ta ut Anette eller Chris som ingen uansett tror er forræder? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (1 time siden):

Jeg syns de siste episodene har tatt seg veldig opp så nå syns jeg nesten det litt trist at det er ferdig. Håper egentlig på en ny sesong hvor de ikke gjør en sånn feil igjen som i denne. 

Hvem tror man blir drept? Er det ikke dumt å drepe Magan eller Thomas? Siden de har mistanker mot seg? Er vel best å ta ut Anette eller Chris som ingen uansett tror er forræder? 

På dette tidspunktet i spillet, helt enig. Magan er gull å ha igjen, fordi han greier stadig å forvirre folk til å tro det er ham når han prøver på det motsatte😅Og han stoler på Gaute. Chris stoler på Mia. Anette kan være den lureste å ta ut, selv om hun per nå er lojal mot begge forræderne. Men kan kanskje funke å ta Thomas, få ut det «uromomentet», siden Magan fortsatt har fokus på seg og Anette tenker som hun gjør. Og så heller ta Anette i neste runde. Jo mer jeg tenker på det tror jeg Thomas er den lureste å ta nå, for tror ingen innerst inne tror han er forræder. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de dreper Anette nå. Er ingen som tror hun er forræder, så det blir vanskelig å få stemt ut henne i finalen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (7 timer siden):

På dette tidspunktet i spillet, helt enig. Magan er gull å ha igjen, fordi han greier stadig å forvirre folk til å tro det er ham når han prøver på det motsatte😅Og han stoler på Gaute. Chris stoler på Mia. Anette kan være den lureste å ta ut, selv om hun per nå er lojal mot begge forræderne. Men kan kanskje funke å ta Thomas, få ut det «uromomentet», siden Magan fortsatt har fokus på seg og Anette tenker som hun gjør. Og så heller ta Anette i neste runde. Jo mer jeg tenker på det tror jeg Thomas er den lureste å ta nå, for tror ingen innerst inne tror han er forræder. 😅

Lo litt da han (Magan) sa de måtte få ut Mia- og latteren hennes. Er selv sånn som er litt for var for sånne voldsomme lattere. Men at han påpeker at Mia er nordlenning..... 😬😄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting, jeg skjønner ikke helt poenget med at de skal stemme ut forrædere for det må jo nødvendigvis stå igjen en forræder til slutt? De blir jo aldri kvitt dem liksom? Og det er jo det som er mest spennende  med konseptet om de skjønner hvem det er? Eller jeg skjønner ikke hva poenget egentlig er? Det spillet sølvbarrene er liksom ikke så morsomt? Var morsomt første sesongen, men nå er det ikke så gøy lenger! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (20 minutter siden):

En ting, jeg skjønner ikke helt poenget med at de skal stemme ut forrædere for det må jo nødvendigvis stå igjen en forræder til slutt? De blir jo aldri kvitt dem liksom? Og det er jo det som er mest spennende  med konseptet om de skjønner hvem det er? Eller jeg skjønner ikke hva poenget egentlig er? Det spillet sølvbarrene er liksom ikke så morsomt? Var morsomt første sesongen, men nå er det ikke så gøy lenger! 

De kan stemme forrædere ut i rådsalen siste gang, da fortsetter de jo å stemme ut til de tror det bare er lojale igjen. Avsløres jo ikke i siste avstemming hvem som er lojal og forræder

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

_Maddie_ skrev (37 minutter siden):

De kan stemme forrædere ut i rådsalen siste gang, da fortsetter de jo å stemme ut til de tror det bare er lojale igjen. Avsløres jo ikke i siste avstemming hvem som er lojal og forræder

Det blir jo bare nye forrædere? Slik at det står minst igjen en i finalen ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Det blir jo bare nye forrædere? Slik at det står minst igjen en i finalen ? 

Nei, ikke i siste rådsal

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Maddie_ skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke i siste rådsal

Nei men til siste rådsal (altså siste program)  så er det jo med en eller flere forrædere? Eller kunne de stemt ut alle på 3 program og så hadde det bare vært lojale igjen ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (1 time siden):

Nei men til siste rådsal (altså siste program)  så er det jo med en eller flere forrædere? Eller kunne de stemt ut alle på 3 program og så hadde det bare vært lojale igjen ? 

Når det er bare én forræder igjen, kan noen tvinges, så det vil alltid være minst to. Så det går ikke an å stemme ut alle forræderne på tre programmer. Du så jo hvordan det var tidligere i sesongen her - de traff på forræderne flere ganger på rad, men det kom stadig nye forrædere til.
Fram til finalen. I finalen er det ingen som bytter roller lenger. Det eneste man vet da er at det er både forrædere og lojale blant dem som er igjen. Så stemmer man ut folk fram til de som er igjen mener at det bare er igjen lojale. Det må være minst to igjen. Hvis det da stemmer at begge/alle som er igjen er lojale, vinner de lojale. Hvis en av dem som er igjen er forræder, vinner forræderen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (14 timer siden):

Enig her. Forræder har tatt seg veldig opp de siste par episodene.  Det er blitt mer nærve, rett og slett. Flere av deltakerne (Geir blant annet) begynte plutselig å spille. Kanskje hjalp det å få litt mer avstand til denne tall-tenkingen ("nullergruppen", for eksempel), selv om den virker å være  relevant for deltakerne ennå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (8 timer siden):

Når det er bare én forræder igjen, kan noen tvinges, så det vil alltid være minst to. Så det går ikke an å stemme ut alle forræderne på tre programmer. Du så jo hvordan det var tidligere i sesongen her - de traff på forræderne flere ganger på rad, men det kom stadig nye forrædere til.
Fram til finalen. I finalen er det ingen som bytter roller lenger. Det eneste man vet da er at det er både forrædere og lojale blant dem som er igjen. Så stemmer man ut folk fram til de som er igjen mener at det bare er igjen lojale. Det må være minst to igjen. Hvis det da stemmer at begge/alle som er igjen er lojale, vinner de lojale. Hvis en av dem som er igjen er forræder, vinner forræderen. 

Nettopp. Så hva er da poenget med å stemme ut forrædere da? Før siste program. 

Endret av Klink
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen spørsmål jeg ønsker svar på, som jeg håper dere kan hjelpe meg med. 

-Fikk vi vite hvem som fikk skjoldet? Eneste jeg vet er at Ylva ikke fikk den.. 

-De har vært veldig på 0-er gruppa tidligere. Hvorfor reagerer ikke Ylva tidligere, når det bare var hun og Mia igjen. Verken Mia eller Ylva spiller på det, og det blir aldri et tema. Nå er det kun Mia, men for meg virker det så rart å stemme i blinde, fremfor å bruke det som et argument. 

-Ingen som reagerer på at Gaute og Mia har merkelig stemmemønster? Mulig det er flere som har det.. Uansett forståelig at man overtenker og blir lett påvirkelig. Men at Gaute (og Mia) ikke blir grilla er for meg en gåte. De kan umulig være overbevisende når de går i grupper og skal jakte.

Hvis Thomas hadde vært forræder ville han ikke satt seg så i fare ved å havne i grotte osv. Tipper det er han som ryker siste natt pga det, fordi Anette er påvirkelig, Magan er forvirrende og Chris er alliert (med forræderne). Tipper Gaute vinner hele greia (Anette står igjen sammen med han), men blir uansett spennende

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...