krympeline Skrevet 13. oktober 2024 #201 Del Skrevet 13. oktober 2024 (endret) AntiBullshit skrev (6 timer siden): Har det vært en eneste sesong hvor noen har blitt beskyttet av skjoldet? Synes aldri jeg kan huske at noen har nyttiggjort seg av det. Er ikke poenget bare at du ikke kan bli drept om natten hvis du har skjold? Endret 13. oktober 2024 av krympeline Skrivefeil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. oktober 2024 #202 Del Skrevet 13. oktober 2024 krympeline skrev (2 minutter siden): Er ikke poenget bare at du ikke kan bli drept om natten hvis du har skjold? Vet forræderne hvem som har skjoldet? Tror ikke det, siden Marte snakket om det da hun fikk det, at nå visste hun jo hvem som hadde det. Vet ikke om forræderne kanskje bare ikke har truffet på den som har hatt skjold tidligere, og det derfor tilsynelatende virker som at ingen har trengt det egentlig. For i rådsalen er jo alle fritt vilt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13. oktober 2024 #203 Del Skrevet 13. oktober 2024 PusheenPusheen skrev (4 minutter siden): Vet forræderne hvem som har skjoldet? Tror ikke det, siden Marte snakket om det da hun fikk det, at nå visste hun jo hvem som hadde det. Vet ikke om forræderne kanskje bare ikke har truffet på den som har hatt skjold tidligere, og det derfor tilsynelatende virker som at ingen har trengt det egentlig. For i rådsalen er jo alle fritt vilt uansett. Ingen vet om ikke den som fikk skjold sier der. Aslak prøvde vel på en finte da han hadde skjold med å påstå seg forsøkt drept, selv om det ikke var tilfelle 😅 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. oktober 2024 #204 Del Skrevet 13. oktober 2024 Ninaen skrev (1 minutt siden): Ingen vet om ikke den som fikk skjold sier der. Aslak prøvde vel på en finte da han hadde skjold med å påstå seg forsøkt drept, selv om det ikke var tilfelle 😅 Tro om forræderne får vite det hvis de prøver å knerte en med skjold, eller om de blir like overraska som resten når den de har forsøk å drepe, kommer inn til frokost?😅 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 13. oktober 2024 #205 Del Skrevet 13. oktober 2024 Greia er vel at så lenge man har vært i skjoldrommet så blir man ikke drept fordi forræderne ikke vil risikere å ta den som faktisk har skjold. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. oktober 2024 #206 Del Skrevet 13. oktober 2024 Ludovica- skrev (4 minutter siden): Greia er vel at så lenge man har vært i skjoldrommet så blir man ikke drept fordi forræderne ikke vil risikere å ta den som faktisk har skjold. Aaah, selvfølgelig, tenkte ikke så langt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 13. oktober 2024 #207 Del Skrevet 13. oktober 2024 krympeline skrev (3 timer siden): Er ikke poenget bare at du ikke kan bli drept om natten hvis du har skjold? Jo, men hvis det aldri har kommet noen til nytte - altså at forræderne hadde tenkt å drepe, men ble forhindret av skjold så personen overlevde, så synes jeg det blir en kjedelig «feature» ved serien som får uforholdsmessig stor plass i hver episode. Synes å huske at det har vært flere episoder i hver sesong hvor en av forræderene har endt opp med skjoldet - altså er det maks bortkastet at de bruker 10 min av episodene for å konkurrere om noe som aldri kommer til nytte. Personlig synes jeg de burde finne en annen måte å frede tilfeldige deltakere 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 16. oktober 2024 #208 Del Skrevet 16. oktober 2024 Ludovica- skrev (På 13.10.2024 den 21.30): Greia er vel at så lenge man har vært i skjoldrommet så blir man ikke drept fordi forræderne ikke vil risikere å ta den som faktisk har skjold. Ja, og dette har vært et tema i mange episoder i de forrige sesongene. Men denne sesongen har det jo ikke vært så mye dreping om natta, siden de lojale har plukket så mange forrædere, har det blitt natt etter natt med tvang i stedet. 🤣 Dermed har skjoldene fått lite oppmerksomhet synes jeg. De bildene hadde nok ikke produsentene sett for seg rekkevidden av. Håper vi endelig er ferdige med de listene nå. Jeg er enig i at konseptet ikke er oppbrukt - konseptet er fremdeles veldig bra. Hovedproblemene denne sesongen har vært: 1) Kjedelige deltakere. Ingen virkelig store personligheter. Flere som er helt usynlige. 2) Kjedelige forrædere som ikke evner å tenke taktisk. 3) Skikkelig kjedelige oppdrag. Enkelte har vært så kjedelige at de var helt meningsløse, som den gravingen. 4) listene som ble et resultat av bildeoppgaven. En artig idé som strandet skikkelig i praksis. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. oktober 2024 #209 Del Skrevet 17. oktober 2024 Mmmwhatever skrev (10 timer siden): Ja, og dette har vært et tema i mange episoder i de forrige sesongene. Men denne sesongen har det jo ikke vært så mye dreping om natta, siden de lojale har plukket så mange forrædere, har det blitt natt etter natt med tvang i stedet. 🤣 Dermed har skjoldene fått lite oppmerksomhet synes jeg. De bildene hadde nok ikke produsentene sett for seg rekkevidden av. Håper vi endelig er ferdige med de listene nå. Jeg er enig i at konseptet ikke er oppbrukt - konseptet er fremdeles veldig bra. Hovedproblemene denne sesongen har vært: 1) Kjedelige deltakere. Ingen virkelig store personligheter. Flere som er helt usynlige. 2) Kjedelige forrædere som ikke evner å tenke taktisk. 3) Skikkelig kjedelige oppdrag. Enkelte har vært så kjedelige at de var helt meningsløse, som den gravingen. 4) listene som ble et resultat av bildeoppgaven. En artig idé som strandet skikkelig i praksis. De beste sesongene fra andre land har vanlige folk og ikke kjendiser. De færreste kjendiser er spesielt ideelle deltakere i et slikt konsept. Noen unntak, men her tror jeg nok det kunne blitt mye bedre om man kuttet ut dette kjendis-opplegget. Det er vel knapt noen som er med nå som bryr seg om premien, for eksempel. Det blir mer som en lek. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 17. oktober 2024 #210 Del Skrevet 17. oktober 2024 Djækklåsst skrev (9 minutter siden): De beste sesongene fra andre land har vanlige folk og ikke kjendiser. De færreste kjendiser er spesielt ideelle deltakere i et slikt konsept. Noen unntak, men her tror jeg nok det kunne blitt mye bedre om man kuttet ut dette kjendis-opplegget. Det er vel knapt noen som er med nå som bryr seg om premien, for eksempel. Det blir mer som en lek. Jeg har ikke sett fra andre land, men de kjendisene de har med her er i alle fall ikke særlig godt egnet (de fleste av dem). Mange har jeg knapt hørt om dessuten, så for meg er mange av dem ikke egentlig kjendiser engang. Helt enig i at premien får for lite fokus, den burde vært større, og det burde vært en reell konkurranse mellom forrædere vs lojale om den. For disse kjendisene er det ikke så viktig - de får betalt for deltakelsen sin uansett, og i alle fall for disse influenserne (mange!) er den viktigste motivasjonen flere følgere = flere klikk = mer penger. Premien er underordnet. Men hvis premiesummen hadde vært høyere, hadde den også vært mye mer attraktiv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 17. oktober 2024 #211 Del Skrevet 17. oktober 2024 Djækklåsst skrev (14 minutter siden): De beste sesongene fra andre land har vanlige folk og ikke kjendiser. De færreste kjendiser er spesielt ideelle deltakere i et slikt konsept. Noen unntak, men her tror jeg nok det kunne blitt mye bedre om man kuttet ut dette kjendis-opplegget. Det er vel knapt noen som er med nå som bryr seg om premien, for eksempel. Det blir mer som en lek. Ja, og da vil vel deltakerne bli screena først og de plukker ut de personlighetene som virkelig passer i Forræder, og en gruppe de vet vil spille skikkelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. oktober 2024 #212 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) yamask skrev (3 timer siden): Ja, og da vil vel deltakerne bli screena først og de plukker ut de personlighetene som virkelig passer i Forræder, og en gruppe de vet vil spille skikkelig. Ja, og så må man også ha noen som passer til å spille rollen som "dumme" lojale. Det overrasker meg at TV 2 bare kjører på med utelukkende kjendis-sesonger. Sesong 4 i Norge er (hittil) en av de dårligste sesongene i dette konseptet på verdensbasis. Det er jo også mulig å kombinere og kjøre 50/50 kjendiser og andre, som noen land har gjort. Endret 17. oktober 2024 av Djækklåsst 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 18. oktober 2024 #213 Del Skrevet 18. oktober 2024 En av deltakerne sa akkurat på radio at vedkommende ikke er forræder. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 18. oktober 2024 #214 Del Skrevet 18. oktober 2024 Spoiler Mia sa hun ikke ville velge noen som var åpenbar. Jeg synes Gaute var rimelig åpenbar. Blir interessant å se om hun valgte godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 18. oktober 2024 #215 Del Skrevet 18. oktober 2024 Mmmwhatever skrev (På 16.10.2024 den 23.15): Ja, og dette har vært et tema i mange episoder i de forrige sesongene. Men denne sesongen har det jo ikke vært så mye dreping om natta, siden de lojale har plukket så mange forrædere, har det blitt natt etter natt med tvang i stedet. 🤣 Dermed har skjoldene fått lite oppmerksomhet synes jeg. De bildene hadde nok ikke produsentene sett for seg rekkevidden av. Håper vi endelig er ferdige med de listene nå. Jeg er enig i at konseptet ikke er oppbrukt - konseptet er fremdeles veldig bra. Hovedproblemene denne sesongen har vært: 1) Kjedelige deltakere. Ingen virkelig store personligheter. Flere som er helt usynlige. 2) Kjedelige forrædere som ikke evner å tenke taktisk. 3) Skikkelig kjedelige oppdrag. Enkelte har vært så kjedelige at de var helt meningsløse, som den gravingen. 4) listene som ble et resultat av bildeoppgaven. En artig idé som strandet skikkelig i praksis. Enig med at det er kjedelige forrædere i år, men skulle holdt godt å treffe godt på forræderne hver sesong. Mange som har fått prøvd seg denne sesongen da. Sånn sett er det jo greit med en foranding men de andre sesongene var det gøyere å følge forræderne. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. oktober 2024 #216 Del Skrevet 18. oktober 2024 (endret) Spoiler Merkelig utsagn mtp at han ikke er av dem de stemmer på i rådsalen. PusheenPusheen skrev (1 time siden): Skjul innhold Mia sa hun ikke ville velge noen som var åpenbar. Jeg synes Gaute var rimelig åpenbar. Blir interessant å se om hun valgte godt. Endret 18. oktober 2024 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 18. oktober 2024 #217 Del Skrevet 18. oktober 2024 Lawyam skrev (25 minutter siden): Skjul innhold Merkelig utsagn mtp at han ikke er av dem de stemmer på i rådsalen. Merkelig utsagn fra meg, eller fra Mia? Tror ikke jeg klarte å henge meg på hva du mente her😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. oktober 2024 #218 Del Skrevet 18. oktober 2024 PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Merkelig utsagn fra meg, eller fra Mia? Tror ikke jeg klarte å henge meg på hva du mente her😅 Spoiler Fra deg. Jeg synes det var merkelig at du mente han var åpenbar forræder. Mulig du mente at det var et åpenbart valg for Mia å ta, men da jeg skrev tenkte jeg du mente at han var åpenbar for de lojale å tro han var forræder og da ble det rart for meg. Nå mens jeg skriver innser jeg jo HVA du må ha ment så da legger jeg meg flat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 18. oktober 2024 #219 Del Skrevet 18. oktober 2024 Lawyam skrev (18 minutter siden): Skjul innhold Fra deg. Jeg synes det var merkelig at du mente han var åpenbar forræder. Mulig du mente at det var et åpenbart valg for Mia å ta, men da jeg skrev tenkte jeg du mente at han var åpenbar for de lojale å tro han var forræder og da ble det rart for meg. Nå mens jeg skriver innser jeg jo HVA du må ha ment så da legger jeg meg flat. Spoiler Åja, ja, jeg mente at det var et åpenbart valg for Mia å ta. Men det er jo selvfølgelig kun min oppfatning. Det var pga disse "åpenbare" valgene at jeg hadde håpet på noen andre. Både Dennis og Gaute hadde vært åpenbart for meg, men også Sarah selv om det viste seg å ville være dumt uansett. Og nå valgte hun jo en av de to første. Skal sies at jeg overtenker masse når jeg ser på valgene de gjør, så er nok helt tilfeldig at valget hennes virket åpenbart for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. oktober 2024 #220 Del Skrevet 18. oktober 2024 PusheenPusheen skrev (11 minutter siden): Skjul innhold Åja, ja, jeg mente at det var et åpenbart valg for Mia å ta. Men det er jo selvfølgelig kun min oppfatning. Det var pga disse "åpenbare" valgene at jeg hadde håpet på noen andre. Både Dennis og Gaute hadde vært åpenbart for meg, men også Sarah selv om det viste seg å ville være dumt uansett. Og nå valgte hun jo en av de to første. Skal sies at jeg overtenker masse når jeg ser på valgene de gjør, så er nok helt tilfeldig at valget hennes virket åpenbart for meg. Spoiler Ja, for oss som ser på er det jo enkelt. Gaute er min favoritt å vinne der inne. Ikke Mia for å være ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå