Gå til innhold

Forræder 2024

Nevian

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare logikken til Mia ved at hun bytte stemmen sin fra den ene til den andre hvis ikke Sarah er forræder?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Kan noen forklare logikken til Mia ved at hun bytte stemmen sin fra den ene til den andre hvis ikke Sarah er forræder?

Siden det ble uavgjort mellom Vivild og Sarah i første stemmerunde håpet Mia å endre utfallet ved å skifte stemmen sin slik at Vivild ville få flertallet og bli stemt ut. Dersom det ble uavgjort igjen ville hverken Vivild eller Sarah være mulig å stemme på i tredje stemmerunde, og da var Mia sikker på at hun ville bli stemt ut. Men ved å endre stemmen sin satte hun likevel ufrivillig søkelyset mot seg selv, noe som Sarah plukket opp. Så det blir nok mest sannsynligvis Mia som må pakke kofferten i neste episode.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (Akkurat nå):

Siden det ble uavgjort mellom Vivild og Sarah i første stemmerunde håpet Mia å endre utfallet ved å skifte stemmen sin slik at Vivild ville få flertallet og bli stemt ut. Dersom det ble uavgjort igjen ville hverken Vivild eller Sarah være mulig å stemme på i tredje stemmerunde, og da var Mia sikker på at hun ville bli stemt ut. Men ved å endre stemmen sin satte hun likevel ufrivillig søkelyset mot seg selv, noe som Sarah plukket opp. Så det blir nok mest sannsynligvis Mia som må pakke kofferten i neste episode.

Ah, så klart. Takk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Magan er ny forræder. Bet meg merke i at han 2:39 ut i del to sier "De lojale er ulver. Jeg må bli med på hva de lojale er gira på å gjøre" Det fikk meg til å tro det er han.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viernes skrev (23 minutter siden):

Jeg tror Magan er ny forræder. Bet meg merke i at han 2:39 ut i del to sier "De lojale er ulver. Jeg må bli med på hva de lojale er gira på å gjøre" Det fikk meg til å tro det er han.

Ja, egentlig og så viste de jo et klipp hvor også han bli spurt helt sist i programmet, noe som ikke ble vist tidligere da de bare viste Vivild, Gaute, Dennis, Sarah i begynnelsen av programmet så du har nok rett.

Endret av Lawyam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her i huset mener dere har rett i Magan. En god kandidat og et artig sprell å velge noen som ikke er så mye i søkelyset, hvis det er tilfelle

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cookie123 skrev (På 8.10.2024 den 0.30):

Synes de skulle hatt en Forræder-pott, og en Lojal-pott. 

Når de klarer oppdragene, går sølvet til Lojal-potten, og hvis de ikke greier oppdragene går sølvet til Forræder-potten. Noe som også ville gjort at de som var forrædere kanskje hadde vært mer interesserte i å sabotere oppdragene. Og i tillegg sølv til de lojale hver gang de stemte ut en forræder, og sølv til forræderne hver gang de unngikk å bli stemt ut.

Vinneren av hele greia fikk potten til "sin" gruppe (forræder eller lojal).

Sånn som det er nå, er det jo ikke noe poeng i å ta en forræder! Det kommer jo bare en ny...

Mads Hansen har selv foreslått dette, men eierne av konseptet tillater det ikke

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Flere her i huset mener dere har rett i Magan. En god kandidat og et artig sprell å velge noen som ikke er så mye i søkelyset, hvis det er tilfelle

Hvis hun faktisk har valgt Magan får Mia en stor stjerne i min bok!

Har egentlig syntes hun har vært like irriterende og elendig forræder som Marthe, men i samarbeid med Magan kan kanskje denne sesongen fortsatt reddes inn! 😄 

Har hun derimot valgt mr. obvious Dennis eller Gaute (synes også Gaute hadde noen mistenkelige kommentarer, hva hadde han å vinne på å snakke om det mistenkelige kroppsspråket til Vivild «for å lede folk i den retningen» som lojal?) blir jeg lite overrasket og kommer antakelig til å kjede meg like mye gjennom siste halvdel av sesongen som gjennom første.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (6 minutter siden):

Hvis hun faktisk har valgt Magan får Mia en stor stjerne i min bok!

Har egentlig syntes hun har vært like irriterende og elendig forræder som Marthe, men i samarbeid med Magan kan kanskje denne sesongen fortsatt reddes inn! 😄 

Har hun derimot valgt mr. obvious Dennis eller Gaute (synes også Gaute hadde noen mistenkelige kommentarer, hva hadde han å vinne på å snakke om det mistenkelige kroppsspråket til Vivild «for å lede folk i den retningen» som lojal?) blir jeg lite overrasket og kommer antakelig til å kjede meg like mye gjennom siste halvdel av sesongen som gjennom første.

Jeg syns både Dennis ig Gaute er helt greie valg egentlig. Men om det er Sarah blir jeg litt skuffet. Og satt og håpet det ikke skulle være Vivild heller. 

Mia har jo egentlig ikke vært en dårlig forræder tenker jeg, men hun har liksom hatt dårlig utgangspunkt fra start. Så er vel helst Marte som burde gjort ting annerledes. 

Sarah nevnte vel både Mia og Magan på slutten av episoden. Får håpe neste episode ikke kun er fokus på de faktiske, men at det er litt på bærtur teorier :P

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller har man helt glemt hva som er hovedpoenget i Forræder? For det er ikke å fange flest mulig forrædere, som det kan virke som årets kull tror. Poenget er jo å samle sølv, bygge opp størst mulig premie, og komme seg engst mulig for å prøve å vinne de pengene. Og underveis prøve å identifisere forrædere, og eventuelt ta ut 1-2 dersom anledningen byr seg, og så spille smart i finalen.

det de driver med i år er meningsløst, det ender jo bare i en forræder-stafett og lite sølv🤦🏻‍♀️

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 timer siden):

Er det bare meg, eller har man helt glemt hva som er hovedpoenget i Forræder? For det er ikke å fange flest mulig forrædere, som det kan virke som årets kull tror. Poenget er jo å samle sølv, bygge opp størst mulig premie, og komme seg engst mulig for å prøve å vinne de pengene. Og underveis prøve å identifisere forrædere, og eventuelt ta ut 1-2 dersom anledningen byr seg, og så spille smart i finalen.

det de driver med i år er meningsløst, det ender jo bare i en forræder-stafett og lite sølv🤦🏻‍♀️

Tror de kun tenker på måter de kan redde seg selv på, ikke på måter de kan vinne sølv på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel trygt si at Tv2 ikke vil gjenta tabben med det bilde greiene. Hele fuckings sesongen har handlet om å plukke ut "nullere"

• Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (1 time siden):

Kan vel trygt si at Tv2 ikke vil gjenta tabben med det bilde greiene. Hele fuckings sesongen har handlet om å plukke ut "nullere"

Veldig merkelig at de i det hele tatt trodde det var en god ide! Nesten så det å ha en hemmelig forræder nå er sånn panikk oj shit nå må vi gjøre noe for dette ble kjedelig. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes nå hver sesong har vært gjesp, jeg da - har spolt meg gjennom de fleste konkurranser og helst konsentrert meg hva som har skjedd i rådsalen og ved frokostbordet pluss under de nattlige møtene. Resten har interessert meg midt bak. De to siste episodene har vært verd å se på hver sesong, det er jo der det skjer og det er jo ser programmet løfter seg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det ikke er en slags "premie" når de klarer å stemme ut en forræder?
Slik det er nå har det jo ingen ting å si om de stemmer ut forrædere eller lojale.

Hele poenget er å stå igjen til finalen, og siden det stadig kommer nye forrædere, vil det alltid stå igjen lojale og forrædere på slutten. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de lojale endelig har lagt matematikken sånn halvveis bak seg, så tråkker de likegodt i den samme tabben med å stemme ut en deltaker fordi vedkommende bedriver åpent spill. Det ble sånn med Håvard, Tix og nå Vivild. Vivild har vært på agendaen i flere dager allerede fordi hun er så aktiv. At de ikke lærer. Sjansen er minimal for at forræderne spiller så åpenlyst. 

At Vivild røk ut er et stort tap for programmet. 

Og denne gravekonkurransen ble for enkel. Hvorav å få skjold egentlig ikke fikk noen konsekvenser. 

Mia er dødsdømt som forræder etter at hun snudde stemmingen hennes fra Sarah til Vivild i den nye avstemmingen. Det skal ikke mer til for å bli eliminert. Men det er uforståelig hvorfor Mia i det hele tatt stemte på Sarah i første omgang. Om ikke Sarah er forræder og Mia trodde Sarah kom til å ryke, og med det ønsket å få et alibi? Ellers skjønner jeg ikke hvorfor Mia ikke gikk for Vivild først siden hun var lojal og Sarah var Mias "nærmeste" der inne.

"I Martes ånd" er vel gjerne venninneforræderi også. Og det hadde vært typisk Mia å ta en dårlig avgjørelse med å velge Sarah.

Hvis Sarah er forræder så hadde det vært kult om hun nå snudde vinden mot Mia for å få henne ut pga omstemmingen, og sådan får Sarah et bombesikkert alibi framover. 

Ja, nei, jeg vet ikke. Jeg prøver bare motvillig å engasjere meg. For sesongen har vært et eneste antiklimaks med svake forrædere, avslørende bilder, matematikk og at de mest interessante folka blir sendt først hjem.

Endret av Ctrl
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ctrl skrev (10 minutter siden):

Når de lojale endelig har lagt matematikken sånn halvveis bak seg, så tråkker de likegodt i den samme tabben med å stemme ut en deltaker fordi vedkommende bedriver åpent spill. Det ble sånn med Jon Ludvig, Tix og nå Vivild. Vivild har vært på agendaen i flere dager allerede fordi hun er så aktiv. At de ikke lærer. Sjansen er minimal for at forræderne spiller så åpenlyst. 

At Vivild røk ut er et stort tap for programmet. 

Her jeg ganske uenig. Syns ikke det var rart at de stemte på Vivild. Selv jeg som tv-seer syns hun hadde forvirrende signaler. Selv da jeg visste hun var lojal. Så kan godt forstå at mange syns hun var vanskelig å lese/tolke/tyde. Og da handler det ikke om at hun var aktiv, men bare måten hun var på generelt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (42 minutter siden):

Her jeg ganske uenig. Syns ikke det var rart at de stemte på Vivild. Selv jeg som tv-seer syns hun hadde forvirrende signaler. Selv da jeg visste hun var lojal. Så kan godt forstå at mange syns hun var vanskelig å lese/tolke/tyde. Og da handler det ikke om at hun var aktiv, men bare måten hun var på generelt. 

Jeg skjønner ikke dette med forvirrende signaler. Hvordan skiller hun seg ut i forhold til Geir, Dennis, Gaute, Thomas, Magan osv? Eneste forskjellen er at Vivild var mer påskrudd, men man skulle tro det gjorde at hun ble tydeligere å lese som lojal. Hadde jeg vært med så hadde jeg hengt meg på noen som har falt under radaren. De som står på linje to, som sier lite under rådsalen og som ellers bare flyter i mengden. Det er slike som blender inn som jeg mener er vanskelig å lese/tolke/tyde, og jeg anser sjansen større for at de er forræder enn at spillere som markerer seg som Tix, Jon Ludvig og Vivild er det. 

Klart, vi snakker jo litt i kunnskapens land. Etterpåklokskap. For vi vet hvem som er og ikke er forræder. 

Men slik ville jeg tenkt om jeg var der inne. Og jeg gjorde det i går når vi ikke visste hvem som var den ene forræderen. Så da ville Vivild vært trygg i mine øyne.

Endret av Ctrl
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette med forvirrende signaler. Hvordan skiller hun seg ut i forhold til Geir, Ylva, Gaute, Thomas osv? Eneste forskjellen er at Vivild var mer påskrudd, men man skulle tro det gjorde at hun ble tydeligere å lese som lojal. Hadde jeg vært med så hadde jeg hengt meg på noen som har falt under radaren. De som står på linje to, som holder kjeft under rådsalen og som ellers bare flyter i mengden. Det er slike jeg mener er vanskelig å lese/tolke/tyde, og jeg anser sjansen større for at de er forræder enn at spillere som markerer seg som Tix, Jon Ludvig og Vivild er det. 

Klart, vi snakker jo litt i kunnskapens land. Etterpåklokskap. Vi vet hvem som er og ikke er forræder. 

Men slik ville jeg tenkt om jeg var der inne. Og da ville Vivild vært trygg i mine øyne.

Hun er ikke eneste som sender forvirrende signaler men i mine øyne var hun vanskelig å lese. Kan ikke nøyaktig forklare akkurat hva. En vibe hun utstrålte. Kanskje no med blikket. Det er lov å oppfatte mennesker ulikt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært en eneste sesong hvor noen har blitt beskyttet av skjoldet? Synes aldri jeg kan huske at noen har nyttiggjort seg av det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...